Zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon, miután kedd éjszaka visszaadták a forgalomnak a bal vágányt is Hajdúhadház és Újfehértó között, ahol május 7-én kisiklott a Rail Cargo Ukrajnából Linzbe vasércet szállító tehervonata, és jelentősen megrongálta a pályát – közölte a Mávinformra hivatkozva az MTI.
A téglási balesetben a tehervonat 35 kocsija közül 9 kisiklott, így le kellett zárni a pályát. A személyszállító vonatokat buszokkal pótolták a baleseti helyszín előtti és utáni megállási pontok között, a tehervonatokat pedig a 100-as vonalról a 80-as, miskolci fővonalra terelték. A MÁV emiatt el is halasztott egy részleges vágányzárral járó karbantartási munkát a 80-as vonalon. A kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek, 15-én tudták elindítani a forgalmat az egyik vágányon, miután több mint 250 szakember munkájának köszönhetően a síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezeték-rendszert és a biztosítóberendezést is. Innentől a személyszállító vonatok már jártak, a kisebb kapacitás miatt a teherszállítás még terelve bonyolódott.
A jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Mintegy 5000 vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A felsővezetéket másfél kilométeren ki kellett cserélni.
A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható – közölte a Mávinform.