fbpx
2024. május 20. hétfő

Mindkét vágány járható a téglási baleset helyszínén

Zavartalanul közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon, miután kedd éjszaka visszaadták a forgalomnak a bal vágányt is Hajdúhadház és Újfehértó között, ahol május 7-én kisiklott a Rail Cargo Ukrajnából Linzbe vasércet szállító tehervonata, és jelentősen megrongálta a pályát – közölte a Mávinformra hivatkozva az MTI.

A téglási balesetben a tehervonat 35 kocsija közül 9 kisiklott, így le kellett zárni a pályát. A személyszállító vonatokat buszokkal pótolták a baleseti helyszín előtti és utáni megállási pontok között, a tehervonatokat pedig a 100-as vonalról a 80-as, miskolci fővonalra terelték. A MÁV emiatt el is halasztott egy részleges vágányzárral járó karbantartási munkát a 80-as vonalon. A kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek, 15-én tudták elindítani a forgalmat az egyik vágányon, miután több mint 250 szakember munkájának köszönhetően a síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezeték-rendszert és a biztosítóberendezést is. Innentől a személyszállító vonatok már jártak, a kisebb kapacitás miatt a teherszállítás még terelve bonyolódott.

A jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Mintegy 5000 vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A felsővezetéket másfél kilométeren ki kellett cserélni.

- Hirdetés -

A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható – közölte a Mávinform.

Ezek is érdekelhetik

Kamionnal ütközött a tehervonat

Baleset miatt késtek a vonatok a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely, illetve a Hidasnémeti és a Budapest-Eger vonalon - közölte a Mávinform kedd délelőtt. A balesetben tehervonat kamionnal ütközött...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Szorosabbra fűződnek a szlovák-magyar vasúti kapcsolatok

Az egyeztetés célja a felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése, a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztése.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...