fbpx
2024. április 13. szombat

Lázár János: mindenkit elviszünk, ha nem vonattal, busszal

A miniszter bocsánatot kért a hodászi baleset sérültjeitől, és az utasoktól általában, minden problémás járatért

Az elmúlt negyven évben komoly forráskivonás történt a magyar nemzeti vasúttársaságnál, amelynek a következménye ma a hiánygazdálkodás – fejtegette Lázár János közlekedési miniszter a Rádió 7 stúdiójában. Jóval kevesebb pénzből kénytelen a MÁV biztosítani a szolgáltatásait, mint amennyibe azok valójában kerülnek, ezért előbb a hiányosságok mutatkoznak meg, azután kialakul a balesetveszély is.

Lázár János bocsánatot kért a hodászi vasúti baleset sérültjeitől, és emellett minden utastól, akiknek késés vagy a járművek műszaki színvonala miatt kellemetlenségei támadtak. Kifejtette, az az elvi álláspontja, hogy az első az utas testi épsége, és csak azután jön az a kérdés, hogy közlekedik-e a vonat.

Ha nem tudja a MÁV garantálni, hogy az utasait ne érje baleset, akkor inkább állítsák le az érintett vonalat.

- Hirdetés -

Megismételte korábbi nyilatkozatát, hogy a kormány elé tárnak egy tízéves 10 milliárd eurós fejlesztési tervet. A bezárt tíz mellékvonallal kapcsolatban azt mondta, hogy ez egy féléves tesztidőszak, decemberben értékelik a tapasztalatokat. A felvetésre, hogy a szocialista-szabaddemokrata kormányzat is ezt az eszközt alkalmazta, Lázár János tiltakozott. Szerinte

nem vonalbezárásról, hanem módváltásról van szó. A kormányzat teljesíti vállalásait a mobilitás területén, minden utast elvisznek, de a járművet a MÁV-Volán Csoport határozza meg.

A jelenlegi forráshiányos helyzetben nem lehet mindenhol fenntartani a párhuzamos szolgáltatást. A Volán autóbuszai jobb állapotban vannak, légkondicionáltak és a települések központjához közel állnak meg. Ez az előnyük, kétségtelen, hogy tíz vonal közül két esetében ez hosszabb menetidővel jár.

A miniszter beszélt a Déli körvasút helyzetéről. Bírálta a fővárost és a 11. kerület vezetését, amiért az országos érdek elé helyeztek lokális érdekeket, csak azért, hogy nehézséget okozzanak a kormányzatnak. Fogadkozott, hogy

ennek ellenére megcsinálják a fontos, Dunát keresztező beruházást.

Ironikusnak nevezte, hogy a kötött pályás óriásberuházást éppen környezetvédelmi köntösbe bújva igyekeznek megakadályozni.

Borítókép: Lázár János fb

Ezek is érdekelhetik

Vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes!

Évente többen szenvednek súlyos sérüléseket, amikor vasútüzemi területen illegálisan tartózkodnak.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Elkészült a Nyugati pályaudvar új peronfelvonója

A fejlesztésnek köszönhetően már akadálymentesen megközelíthető az aluljáró a pályaudvar területéről.

Több mint négyszázezezer vármegye- és országbérletet váltottak ezidáig

Az új tarifarendszer vonzóbbá teheti a közösségi közlekedést Magyarországon?

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.