fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Lázár János: mindenkit elviszünk, ha nem vonattal, busszal

A miniszter bocsánatot kért a hodászi baleset sérültjeitől, és az utasoktól általában, minden problémás járatért

Az elmúlt negyven évben komoly forráskivonás történt a magyar nemzeti vasúttársaságnál, amelynek a következménye ma a hiánygazdálkodás – fejtegette Lázár János közlekedési miniszter a Rádió 7 stúdiójában. Jóval kevesebb pénzből kénytelen a MÁV biztosítani a szolgáltatásait, mint amennyibe azok valójában kerülnek, ezért előbb a hiányosságok mutatkoznak meg, azután kialakul a balesetveszély is.

Lázár János bocsánatot kért a hodászi vasúti baleset sérültjeitől, és emellett minden utastól, akiknek késés vagy a járművek műszaki színvonala miatt kellemetlenségei támadtak. Kifejtette, az az elvi álláspontja, hogy az első az utas testi épsége, és csak azután jön az a kérdés, hogy közlekedik-e a vonat.

Ha nem tudja a MÁV garantálni, hogy az utasait ne érje baleset, akkor inkább állítsák le az érintett vonalat.

- Hirdetés -

Megismételte korábbi nyilatkozatát, hogy a kormány elé tárnak egy tízéves 10 milliárd eurós fejlesztési tervet. A bezárt tíz mellékvonallal kapcsolatban azt mondta, hogy ez egy féléves tesztidőszak, decemberben értékelik a tapasztalatokat. A felvetésre, hogy a szocialista-szabaddemokrata kormányzat is ezt az eszközt alkalmazta, Lázár János tiltakozott. Szerinte

nem vonalbezárásról, hanem módváltásról van szó. A kormányzat teljesíti vállalásait a mobilitás területén, minden utast elvisznek, de a járművet a MÁV-Volán Csoport határozza meg.

A jelenlegi forráshiányos helyzetben nem lehet mindenhol fenntartani a párhuzamos szolgáltatást. A Volán autóbuszai jobb állapotban vannak, légkondicionáltak és a települések központjához közel állnak meg. Ez az előnyük, kétségtelen, hogy tíz vonal közül két esetében ez hosszabb menetidővel jár.

A miniszter beszélt a Déli körvasút helyzetéről. Bírálta a fővárost és a 11. kerület vezetését, amiért az országos érdek elé helyeztek lokális érdekeket, csak azért, hogy nehézséget okozzanak a kormányzatnak. Fogadkozott, hogy

ennek ellenére megcsinálják a fontos, Dunát keresztező beruházást.

Ironikusnak nevezte, hogy a kötött pályás óriásberuházást éppen környezetvédelmi köntösbe bújva igyekeznek megakadályozni.

Borítókép: Lázár János fb

Ezek is érdekelhetik

Hegyi Zsolt: nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél!

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt videóban üzent az utasoknak, a vállalat közleményt is kiadott a HÉV-ek menetrendje kapcsán.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.