fbpx
2025. június 14. szombat
spot_img

Folytatódtak a bértárgyalások a MÁV–Volán-csoportnál

Az egyik szakszervezet tervez még sztrájkot a Volánbusznál.

A munkavállalói érdekképviseletek válaszaival folytatódtak a bértárgyalások a MÁV székházában. Az egyeztetésen elhangzott, hogy a szakszervezetek többsége – a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciák esetén – elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást is. E garanciák kidolgozására a munkáltatói oldal nyitottságot mutatott – írja a MÁV közleménye.

A felek megállapodása szerint a bértárgyalások még januárban folytatódnak. A Volánbusz-munkavállalók egy részét képviselő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) ugyanakkor elutasította a munkáltatói ajánlatot, és eredménytelennek minősítette a bértárgyalást, valamint indokoltnak tartja a januárra tervezett, újabb sztrájk megtartását is.

A múlt heti CSÉT-ülésen (csoportszintű érdekegyeztető tanács) megfogalmazott tulajdonosi bérajánlatra adott szakszervezeti válaszok ismertetésével folytatódtak a bértárgyalások a MÁV–Volán-csoport háromoldalú érdekegyeztető tanácsán. Az érdekképviseleti vezetők többsége jelezte, hogy a több évet felölelő bérmegállapodási konstrukció számukra csak garanciális feltételek és konkrét, technikai megoldások beépítése esetén fogadható el, míg a 2024-es éves bérfejlesztés mértékére, annak módjára vonatkozóan további egyeztetéseket látnak szükségesnek.

A CSÉT-ülésen elhangzottak alapján a munkaadói oldal tárgyalódelegációját vezető Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója úgy látja, a januári megállapodásnak továbbra is megvan az esélye. (Ez a feltétele annak, hogy a bérfejlesztés eredményei már a februárban kifizetett bérekben érvényesüljenek.) A munkáltatói oldal ugyanis megértette: egy hosszabb távú megállapodás megkötéséhez egyebek mellett arra van szükség, hogy teljesüljön a munkavállalói oldal igénye a reálbér értékének megőrzését biztosító, a megállapodásba beépített garanciákra vonatkozóan.

A múlt héten megfogalmazott tulajdonosi ajánlat szerint a bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25 százalékkal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8 százalékos, míg például a Volánbusz-autóbuszvezetők esetében 20,5 százalékos béremelést jelentene már az idei esztendőben.

Nyitóképünkön a csoportszintű érdekegyeztető tanács múlt heti ülése (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Célegyenesben a MÁV-GYSEV vonalátadás előkészítése

Célegyenesben a vonalátadás: 2025. július 1-től a GYSEV 752 km vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.

Már élesben működik a MÁV késési biztosítása

Életbe lépett a késési biztosítás a MÁV-csoport járatain: az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

Lázár János: jövőre már 100 bérelt mozdonya lehet a MÁV-nak

A nyári szezon kihívás lesz a közösségi közlekedésben, de kiemelten készülnek. Hamarosan élesben is indul késésbiztosítás.

MÁV: rekord utasforgalom és rendkívüli mentesítő járatok a májusi hosszú hétvégén

A MÁV rekordforgalmat bonyolított és rendkívüli, eddig nem alkalmazott megoldásokat is eszközölt a hatékony utasszállítás érdekében.

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Legfrissebb híreink

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

A fafuvarozás vasúti megoldásának fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fuvarozás lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését és hozzájárul a logisztikai folyamatok biztonságához és hatékonyságához.

A rovat további cikkei

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.