fbpx
2025. január 21. kedd

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti személyszállító vasúttársaság, a Srbija Voz még 2021 végén rendelt meg tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, a teljes megrendelés teljesítése 2025. április végére várható. Az elektromos motorvonatok szerbia regionális vasúthálózatán közlekednek majd.

A három évvel ezelőtt megkötött megállapodás már a harmadik szerződéses együttműködés a Stadler és a Szerb Vasút között, a 2014-ben szintén FLIRT-öket rendeltek, majd rá egy évre három nagysebességű KISS motorvonatot. A most bemutatott járműveket a Stadler prágai mérnöki iroda szakemberi tervezték, az összeszerelés a lengyelországi Siedlcében zajlik.

A 18 megrendelt járműből nyolcat már leszállítottak Szerbiába, ebből az első két egység jelenleg próbaüzemben van. A próbaüzem pozitív zárását követően veheti át a járműveket hivatalosan a szerb fél. A teljes megrendelés teljesítése 2025. április végére várható.

- Hirdetés -
FLIRT belső tér / fotó: STADLER

Mit tudnak a szerb FLIRT-ök?

A Szerbiának készülő FLIRT elektromos motorvonat könnyű alumínium szerkezettel rendelkezik, amely megfelel a TSI-előírásoknak és az ütközésbiztonsági szabványoknak (EN 15227). A járművek 160 km/h maximális sebességgel futhatnak. A jármű kialakításakor az alacsony energiafogyasztást és a könnyű kezelhetőséget helyezték előtérbe. Környezetbarát anyagokból épült, beleértve a vízbázisú festékeket és a fűtő-hűtő rendszer hűtőfolyadékát. A motorvonat tágas bejárati terekkel rendelkezik amelyek lehetővé teszik a könnyű és gyors utasáramlást, a mozgáskorlátozottak vagy kerekesszékesek utasokra tekintettel, továbbá a kerékpárral vagy babakocsival utazók számára is kényelmes megoldás. A jármű klímaberendezéssel, belső és külső kamerarendszerrel, valamint vizuális és audio információs rendszerekkel van felszerelve. A fedélzeti biztonság fokozása érdekében az utasok közvetlenül beszélhetnek a járművezetővel egy erre a célra szánt kommunikációs rendszer segítségével. A járművek négy egységből állnak, amelyek 80,7 m hosszúak, 473 utas befogadására alkalmasak, 244 ülőhellyel és tágas csomagtartó terekkel rendelkeznek. Külön részen találhatók az első oszályú utasok számára gyártott kényelmes ülések, valamint a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyek.

Fotók: STADLER

Ezek is érdekelhetik

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Stadler járműparádé Berlinben

Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég az InnoTrans kiállításon nyolc innovatív járművet mutat be.

Együttműködik a STADLER és a MÁV VAGON az emeletes KISS vonatok karbantartásában

A Stadler a motorvonatok karbantartásában, hibajavításában, a szükséges alkatrészek biztosításában és balesetes javításokban is közreműködik.

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Közel egymillió utast láttak vendégül a MÁV fedélzetén 2024-ben

A MÁV Utasellátó szolgáltatása tavaly több rekordot is döntött, az elmúlt évtizedben közlekedett a legtöbb vonat vendéglátó szolgáltatással.

Szorosabb együttműködés a V-Híd és a BME között

Együttműködési megállapodást kötött a V-Híd Csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME).

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.