fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti személyszállító vasúttársaság, a Srbija Voz még 2021 végén rendelt meg tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, a teljes megrendelés teljesítése 2025. április végére várható. Az elektromos motorvonatok szerbia regionális vasúthálózatán közlekednek majd.

A három évvel ezelőtt megkötött megállapodás már a harmadik szerződéses együttműködés a Stadler és a Szerb Vasút között, a 2014-ben szintén FLIRT-öket rendeltek, majd rá egy évre három nagysebességű KISS motorvonatot. A most bemutatott járműveket a Stadler prágai mérnöki iroda szakemberi tervezték, az összeszerelés a lengyelországi Siedlcében zajlik.

A 18 megrendelt járműből nyolcat már leszállítottak Szerbiába, ebből az első két egység jelenleg próbaüzemben van. A próbaüzem pozitív zárását követően veheti át a járműveket hivatalosan a szerb fél. A teljes megrendelés teljesítése 2025. április végére várható.

- Hirdetés -
FLIRT belső tér / fotó: STADLER

Mit tudnak a szerb FLIRT-ök?

A Szerbiának készülő FLIRT elektromos motorvonat könnyű alumínium szerkezettel rendelkezik, amely megfelel a TSI-előírásoknak és az ütközésbiztonsági szabványoknak (EN 15227). A járművek 160 km/h maximális sebességgel futhatnak. A jármű kialakításakor az alacsony energiafogyasztást és a könnyű kezelhetőséget helyezték előtérbe. Környezetbarát anyagokból épült, beleértve a vízbázisú festékeket és a fűtő-hűtő rendszer hűtőfolyadékát. A motorvonat tágas bejárati terekkel rendelkezik amelyek lehetővé teszik a könnyű és gyors utasáramlást, a mozgáskorlátozottak vagy kerekesszékesek utasokra tekintettel, továbbá a kerékpárral vagy babakocsival utazók számára is kényelmes megoldás. A jármű klímaberendezéssel, belső és külső kamerarendszerrel, valamint vizuális és audio információs rendszerekkel van felszerelve. A fedélzeti biztonság fokozása érdekében az utasok közvetlenül beszélhetnek a járművezetővel egy erre a célra szánt kommunikációs rendszer segítségével. A járművek négy egységből állnak, amelyek 80,7 m hosszúak, 473 utas befogadására alkalmasak, 244 ülőhellyel és tágas csomagtartó terekkel rendelkeznek. Külön részen találhatók az első oszályú utasok számára gyártott kényelmes ülések, valamint a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyek.

Fotók: STADLER

Ezek is érdekelhetik

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Világrekorder lett a Stadler FLIRT H2 vonata

Guinness-rekordot ért a hidrogénüzemű személyszállító vonat által megtett leghosszabb, üzemanyag-utántöltés és újratöltés nélküli távolság.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

A Stadler növeli hidrogénvonatainak számát Kaliforniában

Kalifornia állam és a Stadler további hat hidrogénvonatról írt alá megállapodást a 2023 októberében aláírt keretszerződés alapján.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.