fbpx
2025. július 19. szombat

Az RCH több kocsit vet be a fafuvarozáshoz

A kedvezményes tűzifaprogram logisztikai hátterét az egyeskocsi-támogatás teszi lehetővé.

A Rail Cargo Hungaria a hatósági áras tűzifaprogram lezárását követően is folytatja a már leadott fűtőanyag-megrendelések kiszállítását. A piacvezető vasútvállalat a lakosság megnövekedett igényeinek mielőbbi teljesítése érdekében megduplázza fuvarozáshoz szükséges kapacitást, és az eddigi heti 50-60 vasúti teherkocsi helyett 100-110 vagont biztosít a feladathoz – írja a cég közleménye. A kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023 április 15. között a társaság 1347 tűzifával rakott teherkocsit juttatott el rendeltetési helyére.

Mivel a fokozott lakossági igényekkel a kitermelési kapacitás nem tudott lépést tartani, a lekötött mennyiség teljes kiszállítása a program zárását követő hónapokban is jelentős erőforrásokat köt le. A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt volument a fában szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe kell eljuttatni. Az elszórtan elhelyezkedő 29 berakási helyről 16 kelet-magyarországi rendeltetési állomásra a kormányprogram vasútlogisztikai feladatait kizárólagosan végző RCH országos lefedettségű egyeskocsi-fuvarozási technológiájával továbbítja a fűtőanyagot. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozása során a RCH vonatainak futásteljesítménye több százezer kilométert tett ki.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

A tűzifa fuvarozása sok erőforrást igénylő vasútüzemi teljesítmény: az erdőgazdaságok a kitermeléstől függően alkalmanként két-három vagon mennyiségű fához rendelnek vasúti teherkocsit a berakóhelyekre, ahonnan az RCH mozdonyai rendezőpályaudvarra vontatják a küldeményt. Itt a vagonokat vonatba sorozzák, és irányvonatként fuvarozzák el a célállomásra. Egy-egy ilyen fuvarfeladat teljesítéséhez 4-5 tolatási műveletet kell elvégezni minden egyes rendezési ponton külön tolatómozdonnyal.

A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység fenntartását az egyeskocsi-teherforgalom állami támogatási rendszere teszi lehetővé, amelyet a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület koordinálásával dolgoztak ki, és 2021 októberében vezettek be. A szubvenció részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat.

Ezek is érdekelhetik

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

A fafuvarozás vasúti megoldásának fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fuvarozás lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését és hozzájárul a logisztikai folyamatok biztonságához és hatékonyságához.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Az RCH az egyik legenergiahatékonyabb vasúttársaság hazánkban

A Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.