fbpx
2025. február 16. vasárnap
spot_img

Az intermodális szállításról szólt a LEF első szimpóziuma

A Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) egy 2006-ban alakult ernyőszervezet, a logisztikai szakma meghatározó egyesületeinek álláspontját és véleményét hangolja össze, képviseli.

Hagyományteremtő jelleggel, a BME-n tartotta első szimpóziumát, amely az intermodális fuvarozás esélyeit, lehetőségeit vette górcső alá. Szó esett szükséges infrastrukturális, jogszabályi, szervezeti, edukációs fejlesztésekről is.

Először az egyes tagszervezetek értékelték a helyzetet, majd a vendéglátót képviselő Horváth Zsolt Csaba moderálásával a résztvevők kerekasztal-beszélgetésen vitatták meg a teendőket. Itt és most az előadásokból egy-egy fontos gondolat kiemelésére van lehetőségünk.

- Hirdetés -

Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezetője az európai és a magyar helyzetet párhuzamosan mutatta be sok ténnyel és számadattal. A közúti áruszállítás ma is növekszik, azok a klímapolitikai és környezetvédelmi célzatú törekvések, amelyek a közúti áruforgalom jelentős átterelését irányozták elő tehervonatokra és -hajókra, eddig jórészt sikertelenek. Ebben a gondolatmenetben a kombinált forgalom a(z egyik) megoldásként jelenik meg.

Lajkó Ferenc, a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) nevében elsősorban a megbízói oldalt képviselte. A tagjaik között elvégzett felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a vasútnak gyorsaságban, pontosságban (az érkezés előrejelzése), biztonságban (sérülés, dézsmálás) és árban egyaránt fejlődnie kell a versenyképesség eléréséhez.

Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke előadásában a teendőket is sorra vette. Kifogásolta, hogy nincs Magyarországon intermodalitási koncepció, pedig ennek helye lehetne a HUNGRAIL által megrendelt Országos Vasút Árufuvarozási Koncepcióban.

Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkára többek között a logisztikai parkok minősítéséről és az energiahatékonysági kötelezettségi rendszerről (EKR) beszélt.

Lányi Márton, a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) elnöke szintén egy felmérést ismertetett. Részletes kérdésekkel próbálták letapogatni az intermodási szállítás növekedésének lehetőségeit. A megrendelők többsége elvisel a vasút miatt egynapos késést a tisztán közúti szállításhoz képest, ha a kombinált valamivel olcsóbb. Ha az árelőny tíz–húsz százalék, akár négy nap is lehet az időhátrány.

Rozgonyi Sándor, a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) elnökségi tagja többek között az importvámolásban október 1-jén bevezetendő új informatikai rendszerre hívta föl a figyelmet.

Borítókép: Chanaka

Ezek is érdekelhetik

Dr. Bakai Kristóf Péter: a logisztikai racionalitások kiszolgálására készek vagyunk

Dr. Bakai Kristóf Péterrel beszélgettünk a vasúti szektort érintő határforgalmi kihívásokról, fejlesztésekről, aktualitásokról.

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Kritikus vágányzárhelyzetre kell felkészülni augusztusban

Az érintett hazai vasúti árufuvarozó szerint a vágányzárak idején több napra lebénulhat a hazai intermodális forgalom legnagyobb része.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Legfrissebb híreink

Szolgálatba állt a MÁV harmadik bérelt Vectron mozdonya is

Az új járművekkel a Budapest-Miskolc vonali IC-k, a Miskolc környéki IC-k és személyvonatok, valamint a Budapest-Békéscsaba között közlekedő IC vonatok élén találkozhatnak az utasok.

Elindítja a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó fejlesztésének tervezését a GYSEV

A projektnek köszönhetően a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridort a TEN-T előírások alapján korszerűsíthetik.

Kitüntetésben részesültek a januári tűzesetben helyt álló vasutasok

Kitüntetésben részesült azt a 11 vasutas munkavállaló, akik a Keleti pályaudvaron történt tűzeset során megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindítja a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó fejlesztésének tervezését a GYSEV

A projektnek köszönhetően a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridort a TEN-T előírások alapján korszerűsíthetik.

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.

A rovat további cikkei

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.