fbpx
2024. július 23. kedd
spot_img

Az intermodális szállításról szólt a LEF első szimpóziuma

A Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) egy 2006-ban alakult ernyőszervezet, a logisztikai szakma meghatározó egyesületeinek álláspontját és véleményét hangolja össze, képviseli.

Hagyományteremtő jelleggel, a BME-n tartotta első szimpóziumát, amely az intermodális fuvarozás esélyeit, lehetőségeit vette górcső alá. Szó esett szükséges infrastrukturális, jogszabályi, szervezeti, edukációs fejlesztésekről is.

Először az egyes tagszervezetek értékelték a helyzetet, majd a vendéglátót képviselő Horváth Zsolt Csaba moderálásával a résztvevők kerekasztal-beszélgetésen vitatták meg a teendőket. Itt és most az előadásokból egy-egy fontos gondolat kiemelésére van lehetőségünk.

- Hirdetés -

Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezetője az európai és a magyar helyzetet párhuzamosan mutatta be sok ténnyel és számadattal. A közúti áruszállítás ma is növekszik, azok a klímapolitikai és környezetvédelmi célzatú törekvések, amelyek a közúti áruforgalom jelentős átterelését irányozták elő tehervonatokra és -hajókra, eddig jórészt sikertelenek. Ebben a gondolatmenetben a kombinált forgalom a(z egyik) megoldásként jelenik meg.

Lajkó Ferenc, a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) nevében elsősorban a megbízói oldalt képviselte. A tagjaik között elvégzett felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a vasútnak gyorsaságban, pontosságban (az érkezés előrejelzése), biztonságban (sérülés, dézsmálás) és árban egyaránt fejlődnie kell a versenyképesség eléréséhez.

Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke előadásában a teendőket is sorra vette. Kifogásolta, hogy nincs Magyarországon intermodalitási koncepció, pedig ennek helye lehetne a HUNGRAIL által megrendelt Országos Vasút Árufuvarozási Koncepcióban.

Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) főtitkára többek között a logisztikai parkok minősítéséről és az energiahatékonysági kötelezettségi rendszerről (EKR) beszélt.

Lányi Márton, a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) elnöke szintén egy felmérést ismertetett. Részletes kérdésekkel próbálták letapogatni az intermodási szállítás növekedésének lehetőségeit. A megrendelők többsége elvisel a vasút miatt egynapos késést a tisztán közúti szállításhoz képest, ha a kombinált valamivel olcsóbb. Ha az árelőny tíz–húsz százalék, akár négy nap is lehet az időhátrány.

Rozgonyi Sándor, a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) elnökségi tagja többek között az importvámolásban október 1-jén bevezetendő új informatikai rendszerre hívta föl a figyelmet.

Borítókép: Chanaka

Ezek is érdekelhetik

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak.

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

A rovat további cikkei

Tovább csökken az áruszállítás teljesítménye, a vasút a nemzetközi fuvarokra épít

A vasút stagnálással nyitotta a 2024-es első negyedévet, míg a közúti fuvarozás gyors növekedéssel dolgozta le a tavalyi mélyrepülését.

Európa a közúti áruszállítás felé mozdult el, nem működik a brüsszeli közlekedéspolitika

Nem tud megállnia  a kontinensen a vasúti áruszállítás részarányának csökkenése.

Kovács Ákos: közút helyett intermodalitás

A legtöbb közúti fuvarozó vállalat nincs tisztában azzal, hogy milyen technikai megoldásokra van szükség egy intermodális fuvarfeladat teljesítéséhez.