fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

A nagy többség jó ötletnek tartja a vármegye- és országbérletet

A felnőttek háromnegyede pozitívan fogadja az új, havi bérleteket.

A Real-PR 93. közvélemény-kutató friss felmérése szerint a kormány által a távolsági közösségi közlekedésre májustól bevezetendő havi vármegye- és országbérletek megítélése a fővárosiak 69 százaléka, a városiak 76 százaléka és a községben élők 77 százaléka esetén kedvező – tájékoztatta az intézet az MTI-t.

Vármegyebérlettel egy-egy megyén belül – a havi Budapest-bérletnél is olcsóbban –, havi 9450 forintért, az országbérlettel pedig országosan 18 900 forintért lehet majd utazni a települések között vonattal vagy távolsági autóbusszal.

- Hirdetés -

A közlemény szerint az új bérlet pozitív fogadtatását jól mutatja, hogy „életkortól, pártszimpátiáktól, sőt a távolsági közlekedés igénybevételének gyakoriságától is függetlenül a döntő többség kedvezően értékeli az intézkedést”.

A 75 százaléknyi pozitív véleménnyel szemben mindössze 12 százalék negatív áll, 13 százaléknyian nem tudtak vagy nem akartak véleményt nyilvánítani. Ez utóbbiaktól eltekintve, csak a határozott véleményeket számításba véve, 86 százalék az új, kedvező árú távolsági bérletet pozitívan értékelők aránya.

A vidéki városokban (76 százalék) és a községekben (77 százalék) kissé nagyobb arányban örülnek a megkérdezettek a vármegye- és országbérlet bevezetésének, mint a fővárosban (69 százalék).

Ettől valamelyest jelentősebb véleménykülönbség van pártszimpátiák szerint: a Fidesz szavazói körében 84 százalék, a baloldali szavazók között 60 százalék értékeli pozitívan az új bérlettípust.

Az egységesen kedvező társadalmi megítélést tükrözi, hogy még azok körében is 71 százalék a vármegye- és országbérlet bevezetését jó ötletnek tartók aránya, akik nem ingáznak települések között, bár érthető módon leginkább azok támogatják az új bérleteket, akik szoktak ingázni. Ebben a teljes lakosság 56 százalékát kitevő csoportban 78-80 százalékos a kormányzati döntés kedvező fogadtatása.

Életkor szerint nézve is minden korosztályban legalább kétharmadnyi a kérdésben pozitívan nyilatkozók aránya, még a térítésmentesen utazó idősebb korúak is hasonlóképpen támogatják a döntést, mint a fiatalok, akiket anyagilag közvetlenül érint.

A Real-PR 93. debreceni székhelyű országos és helyi közvélemény-kutatásokkal foglalkozó cég március 6-8. között ezer felnőtt telefonos megkérdezésével végezte a kutatást.

Ezek is érdekelhetik

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Több mint négyszázezezer vármegye- és országbérletet váltottak ezidáig

Az új tarifarendszer vonzóbbá teheti a közösségi közlekedést Magyarországon?

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.