fbpx
2025. február 6. csütörtök

Vasúton és vezetéken érkezik nyugatról a dízel Ukrajnába

Az ukrán tankok hajtóanyagának jelentős részét a MOL szállítja. A szomszédos országokból főként vasúton érkezik az utánpótlás.

Szerhij Kujun, az “A-95” kijevi tanácsadó csoport igazgatója szerint az ország jelenleg különösen jó helyzetben van az energiaellátás szempontjából. Ez annak köszönhető, hogy Ukrajna a háború kezdete óta számos új ellátási útvonalra tett szert – olvasható a Handelsblatt.de tudósításában.

– Az üzemanyagot főként Lengyelországon keresztül, vasúton szállítják – mondja Michal Paszkowski, a Közép-európai Intézet (IEŚ) elemzője. – Szlovákiából és Magyarországról csővezetéken érkezik az üzemanyag az országba, míg Romániából is vasúton érkezik meg. 

Az orosz invázió előtt Ukrajnának már csak egy finomítója maradt a korábbi hatból. Az utolsó ukrán finomító Krzemienczukban, amely a háború előtt Ukrajna üzemanyagszükségletének mintegy 30 százalékát biztosította, de ez jórészt elpusztult a háború első napjaiban.

- Hirdetés -

Bár a magyar MOL-csoport és a török beszállítók piaci pozíciója Ukrajnában már korábban is viszonylag jó volt, csak a közelmúltban jelentették az ukrán vámhatóságok az import feltűnő növekedését. Így a magyar MOL ásványolajipari vállalat az elmúlt hat hónapban megduplázta Ukrajnába irányuló eladásait. Mivel a MOL nagyrészt orosz olajat vásárol, most valószínűleg ez lesz Ukrajna hadigépezetének fő üzemanyaga. Ugyanakkor azok a vállalatok, amelyek nem Oroszországból szerzik be a nyersanyagot, piaci részesedést veszítenek Ukrajnában. 

Ezek is érdekelhetik

Megújul a Gubacsi-híd

Költségvetési és uniós forrásból készülne az új vasúti átkelő a teljesen elöregedett régi helyére. Amikor a Kormány arról döntött, hogy az elöregedett vasúti Gubacsi-híd helyett...

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.