fbpx
2024. március 5. kedd

Újraindul a Zselici csühögő

Szombattól újraindul az erdei kisvasút Baranya és Somogy vármegye határán. Az Almamellék és Sasrét között kanyargó, közelmúltban felújított Zselici csühögőt a Mecsekerdő Zrt. üzemelteti.

A Zselici csühögő becenevet viselő népszerű turistalátványosság pálya- és járműrekonstrukciójára 346 millió forintos kormányzati támogatást fordítottak az elmúlt hónapokban.

Az ország legrégebbi, több mint százhúsz éves kisvasútjának korszerűsítése során megújult a teljes nyomvonal, így a kitérők, a megállóhelyek, az útátjárók, illetve az átereszek és a vízelvezető rendszer, továbbá felújították a szerelvényeket és új panorámakocsit is üzembe helyeztek – közölte az MTI.

- Hirdetés -

A kisvasút rekonstrukcióján túl a vonal kiindulópontja, a korábban a Kaposvárt és Szigetvárt egykor összekötő, a hetvenes években felszámolt normál nyomtávú vasútvonalhoz tartozó régi almamelléki vasútállomást is renoválták. A monarchia korabeli jegyeket viselő épületben felfrissítették a vasúttörténeti bemutatóhelyet, és a környék egykori birtokosa, Báró Biedermann Rezső korát látványos makettek, körbejárható terepasztal, érintőképernyős terminálok, interaktív játékok és ismertető anyagok idézik meg. Mindezek mellett megépült egy fedett, könnyűszerkezetes kültéri váró, valamint kültéri kiállítási elemmel bővült az állomásépület környezete – sorolták a közleményben.

A kormányzat az erdei kisvasutak turisztikai jelentőségét felismerve 20 millárd forint állami támogatást biztosított felújításukra, míg az erdők közjóléti szolgáltatásainak fejlesztéséért több mint 27 milliárd forintot biztosított a kabinet az elmúlt években.

A hat kilométeres szakaszon mintegy 25 percen át kanyargó szerelvényeivel a “Zselici csühögő”, hivatalos nevén az Almamelléki Állami Erdei Vasút az ország két 600 milliméteres nyomtávú kisvasútjának egyike; a másik a Börzsönyben, Kemencén található. Története a 20. század elejére nyúlik vissza: az 1900-ban épült Kaposvár-Szigetvár vasútvonalhoz Biedermann Rezső egy évvel később építtetett keskeny nyomközű vasútvonalat.

Borítókép: Pixabay

Ezek is érdekelhetik

Napijegyek Pécs környékén

Pécstől északra és délre is igénybe vehető szezonálisan kedvezményes jegytermék. A Mecsek napijegy 1990 forintért a Pécs–Szentlőrinc–Dombóvár–Bonyhád négyszögbe eső vasútvonalakon és autóbuszvonalakon vehető igénybe –...

Ismét Tokaji Borongoló napijegy

Közlekedik a vasúti csatlakozást biztosító Tokajbusz is a nyári időszámítás alatt hétvégén. Május 24-től október 29-ig ismét elérhető a MÁV-START és a Volánbusz közös jegyterméke,...

Személyszállító vonat járt Uzsabányán

A vasútbarátok különvonata Zalaszentgróton is járt. A magyarországi vasútforgalom egyik sajátságos ága az élményvonatozás. Az erre specializálódott cégek időnként különvonatokat indítanak régi járművekkel hazai vagy...

Újra felfűtik a Rezét gőzmozdonyt Gemencen

A Rezét gőzmozdony által vontatott nosztalgiavonatok nyitják meg az idegenforgalmi idényt a Gemenc Zrt. ökoturisztikai központjában, Pörbölyön.

A MÁV-START már árulja a jegyet nyári spliti vonatára

Bevált a gördülő szálloda koncepciója, bevált a minőségi éjszakai InterCity az Adriára.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });