A német magánvasutak egyenlő versenyfelételeket követelnek maguknak a DB Cargo-val. Az állami vasúttársaság ma teszi közzé első féléves számait.
A DB Cargo 2022 magas veszteségei miatt a “Die Güterbahnen” szövetség beavatkozásra szólította fel a szövetségi kormányt. – Nem szabad hagyni, hogy a DB Cargo hiánya tovább növekedjen. A tulajdonosnak vagy hatékony szerkezetátalakítást kell kikényszerítenie, vagy ki kell szállnia a vállalatból – hangzott el a magán áruszállító vasutak szövetségének sajtótájékoztatóján, amelyen a DVZ.de tudósítója is jelen volt. Az ok a DB Cargo veszteséges működése.
Az üzemi eredmény 2022-ben mínusz 665 millió euró volt, az adózás utáni veszteség pedig 858 millió euró. A DB Cargo ma teszi közzé a 2023-as első félév számait.
A szövetség úgy véli, hogy a DB Cargo indokai a gyenge eredményre nem helytállóak. Például a megnövekedett pályaépítési munkákat említik fő okként. A szövetség szerint miközben a magánvasutak is szenvednek a rossz hálózati minőségtől, ennek ellenére még mindig nyereségesek.
Ráadásul az egyes kocsi fuvarozás, amelyet a DB Cargo eddig nagyrészt egyedül végzett, nagyon is gazdaságosan üzemeltethető lenne. A teherszállító magánvasutak ezt már régen bebizonyították – mondta Peter Westenberger, a szövetség ügyvezető igazgatója.
Az adófizetők pénzéből származó támogatásokat nem szabad ok nélkül folyósítani, és biztosítani kell a tisztességes versenyt.
Ehelyett, mondta Westenberger, a szövetségi kormánynál a szokásos üzletmenet folyt.
A szövetség azt is bírálja, hogy évi 300 millió eurót szánnak az egyes kocsi fuvarozás támogatására. A DB Cargo azonban anélkül tette közzé ezt a számot, hogy koncepciót adott volna arról, a pénz hogyan segítené a forgalom átterelését a közútról a vasútra. Ráadásul a finanszírozási irányelv jelenlegi tervezetéből szinte csak a DB Cargo profitálna. Ahhoz viszont, hogy több forgalmat lehessen a közútról a vasútra terelni, úgynevezett szervizjáratokat kellene támogatni, és csak ott, ahol ma nincs, vagy túl kevés a mellékvágányok forgalma, az igényeknek megfelelően.
Ezért az egyesület követeli, hogy a tervezett, “iparági modell” alapján kialakított egyes kocsi támogatás egyértelműen a többletforgalomra irányuljon. Az ágazati modell a Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) és a “Die Güterbahnen” által közösen kidolgozott koncepció. A “Die Güterbahnen” továbbá támogatja, hogy a szövetségi kormány végre növelje az infrastrukturális beruházásokat. Szerintük több pénzt kellene az új és korszerűsített vonalakra, a villamosításra fordítani.