fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Túl sok állami pénzt kap a DB Cargo?

A német magánvasutak egyenlő versenyfelételeket követelnek maguknak a DB Cargo-val. Az állami vasúttársaság ma teszi közzé első féléves számait.

A DB Cargo 2022 magas veszteségei miatt a “Die Güterbahnen” szövetség beavatkozásra szólította fel a szövetségi kormányt. – Nem szabad hagyni, hogy a DB Cargo hiánya tovább növekedjen. A tulajdonosnak vagy hatékony szerkezetátalakítást kell kikényszerítenie, vagy ki kell szállnia a vállalatból – hangzott el a magán áruszállító vasutak szövetségének sajtótájékoztatóján, amelyen a DVZ.de tudósítója is jelen volt. Az ok a DB Cargo veszteséges működése. 

Az üzemi eredmény 2022-ben mínusz 665 millió euró volt, az adózás utáni veszteség pedig 858 millió euró. A DB Cargo ma teszi közzé a 2023-as első félév számait.

A szövetség úgy véli, hogy a DB Cargo indokai a gyenge eredményre nem helytállóak. Például a megnövekedett pályaépítési munkákat említik fő okként. A szövetség szerint miközben a magánvasutak is szenvednek a rossz hálózati minőségtől, ennek ellenére még mindig nyereségesek.

- Hirdetés -

Ráadásul az egyes kocsi fuvarozás, amelyet a DB Cargo eddig nagyrészt egyedül végzett, nagyon is gazdaságosan üzemeltethető lenne. A teherszállító magánvasutak ezt már régen bebizonyították – mondta Peter Westenberger, a szövetség ügyvezető igazgatója. 

Az adófizetők pénzéből származó támogatásokat nem szabad ok nélkül folyósítani, és biztosítani kell a tisztességes versenyt. 

Ehelyett, mondta Westenberger, a szövetségi kormánynál a szokásos üzletmenet folyt.

A szövetség azt is bírálja, hogy évi 300 millió eurót szánnak az egyes kocsi fuvarozás támogatására. A DB Cargo azonban anélkül tette közzé ezt a számot, hogy koncepciót adott volna arról, a pénz hogyan segítené a forgalom átterelését a közútról a vasútra. Ráadásul a finanszírozási irányelv jelenlegi tervezetéből szinte csak a DB Cargo profitálna. Ahhoz viszont, hogy több forgalmat lehessen a közútról a vasútra terelni, úgynevezett szervizjáratokat kellene támogatni, és csak ott, ahol ma nincs, vagy túl kevés a mellékvágányok forgalma, az igényeknek megfelelően.

Ezért az egyesület követeli, hogy a tervezett, “iparági modell” alapján kialakított egyes kocsi támogatás egyértelműen a többletforgalomra irányuljon. Az ágazati modell a Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) és a “Die Güterbahnen” által közösen kidolgozott koncepció. A “Die Güterbahnen” továbbá támogatja, hogy a szövetségi kormány végre növelje az infrastrukturális beruházásokat. Szerintük több pénzt kellene az új és korszerűsített vonalakra, a villamosításra fordítani.

Ezek is érdekelhetik

Az új autók is vasúton utaznak

Az autógyártók a késztermék 70 százalékát vasúton jutattják el a megrendelőikhez Németországban és a régióban - hangzott el a  Német Logisztikai Szövetség (BVL) autóipari logisztikai fórumán. Ezt a mértéket azonban nem lesz könnyű megtartani.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.