fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Szemléletet formált a MÁV–Volán-csoport

Fontos már gyermekkorban tudatosítani, hogy a közösségi közlekedés a fenntarthatóságot szolgálja.

Csütörtökön, Szolnokon a Közösen, zölden edukációs programmal zárult a MÁV–Volán-csoport idei szerepvállalása a Fenntarthatósági Témahét programsorozatában – írja a MÁV közleménye. Idén a vállalatcsoport a fenntartható közösségi közlekedést személyes és online tanórákkal, üzemlátogatássokkal propagálta, és támogatóként is megjelent.

A szolnoki vasútállomáson a MÁV Rail Tours tematikusan berendezett „zöld kocsijában” a gyerekek kipróbálhatták az emberi erővel működtethető terepasztalt, és közelebbről is megtekinthették a Volánbusz sűrített földgázzal működő autóbuszát. A programon a fenntarthatóság jegyében a vasúti és a buszos közlekedéssel kapcsolatos tesztekkel, különböző edukatív aktivitásokkal és vasútbiztonsági játékokkal is várták az iskolásokat, akik a vállalatcsoport karrier- és pályaorientációs ajánlatairól is tájékozódhattak.

- Hirdetés -

A fenntarthatósági témahét célja a fenntarthatóság üzenetének elterjesztése iskolai keretek között. A programsorozatnak köszönhetően a gyermekek már iskolás korban megismerkedhetnek a fenntartható szemlélettel és a föld védelmének fontosságával.

A témahét keretében idén a MÁV-Volán-csoport tíz munkatársa és vezetője tartott önkéntesen tanórákat a közösségi közlekedés előnyeiről és a vállalatcsoport zöld törekvéseiről. A programsorozatot támogató szakmai szervezetként a MÁV 23 helyszínen várta változatos programokkal az iskolásokat a témahét ideje alatt.

A MÁV–Volán-csoport célja, hogy 2050-ig elérje a klímasemlegességet, ezért kidolgozta fenntarthatósági célkitűzéseit, amelyek között kiemelt jelentőségű a közlekedési szolgáltatók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése, a zöld digitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás, a hulladékok környezeti terhelésének csökkentése és a körforgásos gazdaságra való áttérés, valamint a környezetbarát, fenntartható vállalati működés kialakítása. A MÁV-START szén-dioxid-számlálója 2021 februárja óta méri, hogy mennyivel csökkenti a társaság a károsanyag-kibocsátást.

Nyitóképünkön az emberi erővel hajtott terepasztal Szolnokon (fotó: MÁV)

Ezek is érdekelhetik

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.