fbpx
2024. március 1. péntek

Szemléletet formált a MÁV–Volán-csoport

Fontos már gyermekkorban tudatosítani, hogy a közösségi közlekedés a fenntarthatóságot szolgálja.

Csütörtökön, Szolnokon a Közösen, zölden edukációs programmal zárult a MÁV–Volán-csoport idei szerepvállalása a Fenntarthatósági Témahét programsorozatában – írja a MÁV közleménye. Idén a vállalatcsoport a fenntartható közösségi közlekedést személyes és online tanórákkal, üzemlátogatássokkal propagálta, és támogatóként is megjelent.

A szolnoki vasútállomáson a MÁV Rail Tours tematikusan berendezett „zöld kocsijában” a gyerekek kipróbálhatták az emberi erővel működtethető terepasztalt, és közelebbről is megtekinthették a Volánbusz sűrített földgázzal működő autóbuszát. A programon a fenntarthatóság jegyében a vasúti és a buszos közlekedéssel kapcsolatos tesztekkel, különböző edukatív aktivitásokkal és vasútbiztonsági játékokkal is várták az iskolásokat, akik a vállalatcsoport karrier- és pályaorientációs ajánlatairól is tájékozódhattak.

- Hirdetés -

A fenntarthatósági témahét célja a fenntarthatóság üzenetének elterjesztése iskolai keretek között. A programsorozatnak köszönhetően a gyermekek már iskolás korban megismerkedhetnek a fenntartható szemlélettel és a föld védelmének fontosságával.

A témahét keretében idén a MÁV-Volán-csoport tíz munkatársa és vezetője tartott önkéntesen tanórákat a közösségi közlekedés előnyeiről és a vállalatcsoport zöld törekvéseiről. A programsorozatot támogató szakmai szervezetként a MÁV 23 helyszínen várta változatos programokkal az iskolásokat a témahét ideje alatt.

A MÁV–Volán-csoport célja, hogy 2050-ig elérje a klímasemlegességet, ezért kidolgozta fenntarthatósági célkitűzéseit, amelyek között kiemelt jelentőségű a közlekedési szolgáltatók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése, a zöld digitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás, a hulladékok környezeti terhelésének csökkentése és a körforgásos gazdaságra való áttérés, valamint a környezetbarát, fenntartható vállalati működés kialakítása. A MÁV-START szén-dioxid-számlálója 2021 februárja óta méri, hogy mennyivel csökkenti a társaság a károsanyag-kibocsátást.

Nyitóképünkön az emberi erővel hajtott terepasztal Szolnokon (fotó: MÁV)

Ezek is érdekelhetik

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

A Stadler növeli hidrogénvonatainak számát Kaliforniában

Kalifornia állam és a Stadler további hat hidrogénvonatról írt alá megállapodást a 2023 októberében aláírt keretszerződés alapján.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });