fbpx
2025. február 6. csütörtök

Megkezdte a MÁV a tehervasúti baleset helyszínének a helyreállítását

Megkezdődött a vasárnap délelőtt Téglásnál történt tehervasúti baleset vagonjainak műszaki mentése, ám a teherkocsik beemelésének nehézsége és az erősen megrongálódott vasúti pálya miatt egyelőre nem tudni, mikor állhat helyre a vasúti közlekedés ezen a szakaszon – közölte a MÁV.

A baleset helyszínére hétfő hajnalban érkezett meg Szolnokról az a 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daru, amellyel megpróbálják majd a – rakománnyal együtt egyenként nyolcvan-kilencven tonna súlyú – kisiklott vagonok beemelését. Előzőleg félrehúzták és eltávolították mindkét vágány felett a felsővezetékeket, ezzel szabaddá téve az utat az emeléseket végző darunak.
A kilenc kisiklott vagon közül az első, megrongálódott forgóvázú teherkocsit már visszahelyezték a pályára, ezt később Hajdúhadházra fogják bevontatni. Jelenleg a bal vágány ideiglenes helyreállítását végzi a helyszínen az éjjel-nappal dolgozó, mintegy száz szakember, ezt követően lehet hozzáférni a vasúti daruval a következő kocsihoz – ismertette Hadnagy Attila.
Megjegyezte, egyelőre tart a baleset okának vizsgálata és a károk felmérése, így nem lehet tudni, mikor állhat helyre a vasúti forgalom ezen a szakaszon.
A pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz – hangsúlyozta a szakember.

Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat balesete után – közölte a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője vasárnap délután, sajtótájékoztatón. Hadnagy Attila a helyszínen elmondta, hogy egy Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító teherszerelvény harmincöt kocsijából kilenc siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt. Mindkét vágány járhatatlanná vált és a felsővezeték-rendszer is jelentősen megrongálódott – mondta a szakember, megjegyezve, a kár százmilliós nagyságrendű is lehet.

- Hirdetés -

A balesetben senki sem sérült meg, a baleset okát a rendőrség és a MÁV Zrt. vasútbiztonsági szolgálata is vizsgálja.
Hadnagy Attila elmondta, hogy elindult Szolnokról a vasúttársaság vasúti segélyszolgálatának daruja, ennek segítségével emelik majd vissza a sínek közé, illetve a vasúti töltés mellé borult kocsikat, ezután kezdődhet a pálya helyreállítása.

Az 1370 tonna összsúlyú teherszerelvény közepére és végére besorozott kocsik siklottak ki, a két mozdony után kapcsolt vagonok egy része a síneken maradt és néhány száz méterrel távolabb állt meg – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.

A Rail Cargo Austria jelzéseit viselő vagonok egy része felborult és kiömlött belőlük a szállított vasércpellet. Több kocsi összetörve, egymásra torlódva, a sínekről leborulva állt meg teljesen összegyűrve a sínszálakat. Eltörtek a felsővezeték-tartó oszlopok és a vasbeton talpfák, az egyik kisiklott vagon keresztbe állva teljesen elzárja mindkét vágányt.

Információink szerint az elzárt pályaszakasz miatt a tehervonatok kerülőirányra terelése már folyik. Úgy tudjuk, a MÁV-nál operatív döntés született, hogy elhalasztanak egy hétfőtől tervezett vágányszabályozási munkát Mezőzombor és Nyíregyháza között, a vágányzárat lemondták ezen az egyvágányú szakaszon, hogy ne akadályozza a terelt vonatok közlekedését.

A személyszállító vonatok esetén többféle intézkedést is bevezettek már vasárnap.

  • A személyvonatok helyett Hajdúhadház és Újfehértó között pótlóbuszok járnak.
  • Az InterCity-k helyett Debrecen és Nyíregyháza között ugyancsak pótlóbuszra kell átszállni a MÁV közleménye szerint.
  • A Budapest-Záhony közötti közvetlen belföldi és nemzetközi IC-k Budapest és Nyíregyháza között kerülő útirányon, a miskolci fővonalon keresztül, hosszabb menetidővel közlekednek, de a Nyugati pályaudvar-Szolnok-Debrecen útvonalon az eredeti menetrendjük szerint másik szerelvény is közlekedik.
  • A Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Budapest útvonalon közlekedő minden vonat felármentesen vehető igénybe hétfő éjfélig.
  • A Volánbusz járatain (4400, 4401, 4402, 1449) a Debrecen-Hajdúhadház-Téglás-Újfehértó szakaszon érvényesek a vasúti jegyek és bérletek.
Ércvonat az Összekötő vasúti hídon (fotó: Tevan Imre)
Egy szerencsésebb ércvonat néhány nappal korábban Budapesten, az Összekötő vasúti hídon (fotó: Tevan Imre)

Az Ukrajnából érkező vasércvonatok a legnagyobb súlyú tehervonatok közé tartoznak jelenleg Magyarországon, ez indokolja a dupla mozdonyt. A Rail Cargo Hungaria általában napi rendszerességgel fuvaroz a záhonyi átrakókörzetből ércet az ausztriai Linz felé.

Ezek is érdekelhetik

Magánberuházásokkal újulhatnak meg a vasútállomások

Az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozások fantáziáját is megmozgatta a nemrég meghirdetett országos állomásmegújítási program.

Újabb három Vectron-mozdony érkezett a MÁV-hoz

Az elmúlt harminc év legnagyobb mozdonyflotta-erősítését hajtja végre a MÁV, ennek részeként a három Vectron jármű már februárban közlekedhet.

Közel egymillió utast láttak vendégül a MÁV fedélzetén 2024-ben

A MÁV Utasellátó szolgáltatása tavaly több rekordot is döntött, az elmúlt évtizedben közlekedett a legtöbb vonat vendéglátó szolgáltatással.

Tízpontos vállalást tett Lázár János a közösségi közlekedés fejlesztéséért

Olyan vasútfejlesztési, közlekedésfejlesztési elemeket tartalmaznak, amelyek egy jó részének már az idei évben örülhetnek az utasok.

Már ingyenes a kutya- és a kerékpárszállítás a MÁV-csoport járatain Budapesten

Ingyenessé vált a kerékpár- és kutyaszállítás Budapesten belül a MÁV azon járatain, amelyeken ez eddig csak külön díjfizetés ellenében volt lehetséges.

125 éves a kaposvári vasútállomás

125 évvel ezelőtt, 1899-ben maga a legendás MÁV-főépítész, Pfaff Ferenc álmodta és tervezte meg az épületet, amelyet azután 1900-ban nyitottak meg.

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.