A 17 milliárdos beruházásból 4,8-at az állam áll, így jöhet létre 170 új munkahely.
A Stadler aluminiumkocsitest-gyártó üzemében elkészült az ötezredik vagon, ehhez 14 évre volt szükség. A következő ötezerre maximum feleennyit, hét évet kell várni, hiszen a svájci járműipari cég kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy évi 750 kocsira, azaz csaknem húsz százalékkal növelik az üzem teljesítőképességét.
A vasút reneszánszát éli Európában és világszerte, ez a válasz a klímakihívásra. A szolgáltatók sorra rendelik az újabb és újabb – elektromos, akkus vagy hidrogénhajtású – motorvonatokat, a gyártók kapacitásai évekre előre foglaltak.
… az eddig megnyert tendereknek köszönhetően évekig biztosan látunk előre. Jelenleg több mint húszmilliárd frank a folyamatban lévő megrendelésállományunk, ami nemcsak minden korábbi adatnál nagyobb, de az átlagos éves árbevételünk ötszöröse is.
– nyilatkozta Homolya Róbert, a Stadler magyarországi vezetője tavaly decemberben a Magyar Vasút újságnak.
A kapacitás növelésére tehát szükség van. A 17 milliárd forint értékű projektet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatja, ezzel hozzájárulva 170 új munkahely létrejöttéhez, így a cég dolgozóinak létszáma megközelíti az ezret – jelentette be a szolnoki eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.
Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen
– mondta Szijjártó Péter az MTI tudósítása szerint.
A Stadler szolnoki gyára 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai országban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet itt gyártott metrókocsikkal közlekedni.
Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok
– jelentette ki a miniszter, aki a svájci beruházói közösséget is méltatta, emlékeztetve, hogy ezek a vállalatok több mint 30 ezer embernek adnak ma munkát Magyarországon.
Nyitóképünkön Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én (fotó: MTI/Mészáros János).