fbpx
2024. május 22. szerda

Kapacitást bővít a Stadler Szolnokon

A 17 milliárdos beruházásból 4,8-at az állam áll, így jöhet létre 170 új munkahely.

A Stadler aluminiumkocsitest-gyártó üzemében elkészült az ötezredik vagon, ehhez 14 évre volt szükség. A következő ötezerre maximum feleennyit, hét évet kell várni, hiszen a svájci járműipari cég kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy évi 750 kocsira, azaz csaknem húsz százalékkal növelik az üzem teljesítőképességét.

A vasút reneszánszát éli Európában és világszerte, ez a válasz a klímakihívásra. A szolgáltatók sorra rendelik az újabb és újabb – elektromos, akkus vagy hidrogénhajtású – motorvonatokat, a gyártók kapacitásai évekre előre foglaltak.

… az eddig megnyert tendereknek köszönhetően évekig biztosan látunk előre. Jelenleg több mint húszmilliárd frank a folyamatban lévő megrendelésállományunk, ami nemcsak minden korábbi adatnál nagyobb, de az átlagos éves árbevételünk ötszöröse is.

- Hirdetés -

– nyilatkozta Homolya Róbert, a Stadler magyarországi vezetője tavaly decemberben a Magyar Vasút újságnak.

A kapacitás növelésére tehát szükség van. A 17 milliárd forint értékű projektet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatja, ezzel hozzájárulva 170 új munkahely létrejöttéhez, így a cég dolgozóinak létszáma megközelíti az ezret – jelentette be a szolnoki eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.

Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen

– mondta Szijjártó Péter az MTI tudósítása szerint.

A Stadler szolnoki gyára 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai országban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet itt gyártott metrókocsikkal közlekedni.

Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok

– jelentette ki a miniszter, aki a svájci beruházói közösséget is méltatta, emlékeztetve, hogy ezek a vállalatok több mint 30 ezer embernek adnak ma munkát Magyarországon.

Nyitóképünkön Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én (fotó: MTI/Mészáros János).

Ezek is érdekelhetik

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Világrekorder lett a Stadler FLIRT H2 vonata

Guinness-rekordot ért a hidrogénüzemű személyszállító vonat által megtett leghosszabb, üzemanyag-utántöltés és újratöltés nélküli távolság.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

A Stadler növeli hidrogénvonatainak számát Kaliforniában

Kalifornia állam és a Stadler további hat hidrogénvonatról írt alá megállapodást a 2023 októberében aláírt keretszerződés alapján.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!