fbpx
2025. november 14. péntek

Kapacitást bővít a Stadler Szolnokon

A 17 milliárdos beruházásból 4,8-at az állam áll, így jöhet létre 170 új munkahely.

A Stadler aluminiumkocsitest-gyártó üzemében elkészült az ötezredik vagon, ehhez 14 évre volt szükség. A következő ötezerre maximum feleennyit, hét évet kell várni, hiszen a svájci járműipari cég kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy évi 750 kocsira, azaz csaknem húsz százalékkal növelik az üzem teljesítőképességét.

A vasút reneszánszát éli Európában és világszerte, ez a válasz a klímakihívásra. A szolgáltatók sorra rendelik az újabb és újabb – elektromos, akkus vagy hidrogénhajtású – motorvonatokat, a gyártók kapacitásai évekre előre foglaltak.

… az eddig megnyert tendereknek köszönhetően évekig biztosan látunk előre. Jelenleg több mint húszmilliárd frank a folyamatban lévő megrendelésállományunk, ami nemcsak minden korábbi adatnál nagyobb, de az átlagos éves árbevételünk ötszöröse is.

– nyilatkozta Homolya Róbert, a Stadler magyarországi vezetője tavaly decemberben a Magyar Vasút újságnak.

A kapacitás növelésére tehát szükség van. A 17 milliárd forint értékű projektet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatja, ezzel hozzájárulva 170 új munkahely létrejöttéhez, így a cég dolgozóinak létszáma megközelíti az ezret – jelentette be a szolnoki eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.

Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen

– mondta Szijjártó Péter az MTI tudósítása szerint.

A Stadler szolnoki gyára 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai országban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet itt gyártott metrókocsikkal közlekedni.

Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok

– jelentette ki a miniszter, aki a svájci beruházói közösséget is méltatta, emlékeztetve, hogy ezek a vállalatok több mint 30 ezer embernek adnak ma munkát Magyarországon.

Nyitóképünkön Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én (fotó: MTI/Mészáros János).

Ezek is érdekelhetik

Ilyen lesz GYSEV új InterCity-motorvonata – indul a hazai gyártás Szolnokon

Elkészült a GYSEV által rendelt 11 db új FLIRT InterCity-motorvonat végleges arculata, és még ősszel elkezdődik a kocsiszekrények gyártása.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Legfrissebb híreink

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A rovat további cikkei

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.