fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Kapacitást bővít a Stadler Szolnokon

A 17 milliárdos beruházásból 4,8-at az állam áll, így jöhet létre 170 új munkahely.

A Stadler aluminiumkocsitest-gyártó üzemében elkészült az ötezredik vagon, ehhez 14 évre volt szükség. A következő ötezerre maximum feleennyit, hét évet kell várni, hiszen a svájci járműipari cég kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy évi 750 kocsira, azaz csaknem húsz százalékkal növelik az üzem teljesítőképességét.

A vasút reneszánszát éli Európában és világszerte, ez a válasz a klímakihívásra. A szolgáltatók sorra rendelik az újabb és újabb – elektromos, akkus vagy hidrogénhajtású – motorvonatokat, a gyártók kapacitásai évekre előre foglaltak.

… az eddig megnyert tendereknek köszönhetően évekig biztosan látunk előre. Jelenleg több mint húszmilliárd frank a folyamatban lévő megrendelésállományunk, ami nemcsak minden korábbi adatnál nagyobb, de az átlagos éves árbevételünk ötszöröse is.

- Hirdetés -

– nyilatkozta Homolya Róbert, a Stadler magyarországi vezetője tavaly decemberben a Magyar Vasút újságnak.

A kapacitás növelésére tehát szükség van. A 17 milliárd forint értékű projektet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatja, ezzel hozzájárulva 170 új munkahely létrejöttéhez, így a cég dolgozóinak létszáma megközelíti az ezret – jelentette be a szolnoki eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A tárcavezető kiemelte, hogy a Stadler is jelentősen segítette azt, hogy tavaly minden nehézség ellenére is megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatás rekordja Magyarországon.

Ez a beruházás is hozzájárul ahhoz, hogy az év végére meg tudjuk dönteni ismét a beruházási rekordot, hogy Magyarországon a teljes foglalkoztatás célkitűzése továbbra is gazdasági realitás legyen, s hogy a magyar exportteljesítmény idén tovább növekedjen

– mondta Szijjártó Péter az MTI tudósítása szerint.

A Stadler szolnoki gyára 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, szerelvényei nem csupán több európai országban vannak jelen, hanem az Egyesült Államokban is lehet itt gyártott metrókocsikkal közlekedni.

Önök segítenek nekünk abban is, hogy a magyar közösségi közlekedés minél nagyobb része tevődjön át vasútra, melynek nyilvánvalóan két feltétele van. Az egyik, hogy ezt az utasok kulturált körülmények között tehessék meg, a másik pedig az, hogy megfelelő menetrend kerüljön kialakításra, ütemezetten, s minél gyakrabban járjanak a vonatok

– jelentette ki a miniszter, aki a svájci beruházói közösséget is méltatta, emlékeztetve, hogy ezek a vállalatok több mint 30 ezer embernek adnak ma munkát Magyarországon.

Nyitóképünkön Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatósági elnöke és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Stadler Szolnok Kft. projektbejelentő sajtótájékoztatóján 2023. szeptember 12-én (fotó: MTI/Mészáros János).

Ezek is érdekelhetik

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

“All-In” az új hajtástechnológiákra – vagy az adottságokhoz igazodó, fokozatos fejlődés

A dekarbonizációs célok melletti feltétlen elköteleződés nem, az ahhoz vezető út azonban már megosztotta a HUNGRAIL I. Vasúti Járműipari Szimpóziumának felszólalóit a vasúti járműipar...

Afrikában épít vasutat a Ganz

Megegyezés született a Ganz és tunéziai partnere között, amelynek értelmében nagyszabású vasútipari együttműködés indulhathat az észak-afrikai ország vasúti hálózatának modernizálása terén - jelentette be...

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Világrekorder lett a Stadler FLIRT H2 vonata

Guinness-rekordot ért a hidrogénüzemű személyszállító vonat által megtett leghosszabb, üzemanyag-utántöltés és újratöltés nélküli távolság.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.