fbpx
2025. május 22. csütörtök

Horváth Ottó: Idén a CER Hungary a cégcsoport legjobbja

A CER csoport az idei évben ünnepli 20 éves jubileumát. A cégcsoport elmúlt 20 évéről, a CER Cargo Holding idei teljesítményéről, jövő évi és távlati terveiről beszélgettünk Horváth Ottóval, a vállalatcsoport vezérigazgatójával.

 

Magyar Vasút: Jubileumi éve van a CER csoportnak, hogyan foglalható össze az elmúlt 20 éves időszak?
Horváth Ottó: A húsz éve alapított első társaság fél évvel később szerezte meg hatósági engedélyeit és kezdte meg mű­ködését bérelt erőforrásokkal és vásá­rolt szolgáltatásokkal. A CER CARGO HOLDING anyavállalatot 2012-ben ala­pították, melynek jelenleg 6 leányválla­lata van Romániában, Horvátországban, Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelor­szágban és Magyarországon. Közülük a szlovák leányvállalat Csehországban is rendelkezik vasúti árufuvarozási jogo­sítványokkal.
Mára a cégcsoport jellemzően saját maga végzi a fuvarozással kapcsolatos tevékenységeket saját erőforrásokkal és saját informatikai rendszerrel támogatja a folyamatokat. Jelentős változás, hogy a kezdeti magyar belföldi forgalom mára a legkisebb részét teszi ki az éves naturáli­ának.

- Hirdetés -

Jelenthet-e bármilyen előnyt a 20 éves múlt? Hogyan változott a vasút világa és mi az, amiben még lemaradást érez?
Valaminek vagy valakinek az életkora nem érdem, se nem előny vagy hátrány, hanem állapot. Nagy változást jelentett Magyarország csatlakozása az Európai Unióhoz, mely esemény egyúttal a vasúti árufuvarozási piac libaralizálását jelen­tette itthon. Ez egyúttal lehetővé tette a CER létrejöttét is. Érdekes viszont a „lemaradás”, hogy az uniós csatlakozás előtt mintegy húsz évvel kb. háromszor annyi árut fuvaroztak vasúton Magyar­országon, mint húsz évvel később, azaz manapság. Ezen felül érdekes változás az is, hogy a vasút világa – jelentős számú és mértékű fejlődés ellenére – nem egysze­rűbb lett, hanem sokkal bonyolultabb, melynek következtében a vasút verseny­képessége „nem nőtt ugrásszerűen”.

Ezek tükrében hogy alakult a vállalat idei évi teljesítménye hazai és nemzetközi té­ren?
Ebben az évben a CER Hungary Zrt. a CER CARGO Holding leg jobban teljesí­tő leányvállalata. A cégcsoport várható­an alulteljesíti a tervet, de azért jó évet zárunk.

Mik a vállalat céljai nemzetközi és magyar szinten 2025-re?
Legfontosabb célunk az eredményesség további növelése és a működési terü­let kiterjesztése. Jelenleg hat országban vagyunk aktívak, ez bővül Ausztriával, Németországgal és Szerbiával 2025-ben.

Tovább terjeszkedik a CER nemzetközi szinten, látnak tehát perspektívát a vasút­ban. Tudnak új forgalmakat vasútra terelni?
A cégcsoport elsősorban többországos forgalmakat bonyolít le és e szegmens­ben kíván tovább erősödni. A szerve­zeti formák és működési képességek e fuvarozási igényekhez történő igazítása lehetővé teszi egyes, jelenleg közúton szállított áruk vasútra terelhetőségét. Erre akkor van jó esély, ha közleke­déspolitikai alapú támogatásokkal is ösztönzik a fuvarozási mód megváltoz­tatását, mint például intermodális fuva­rozás, egyes kocsi forgalom.

Mik a tapasztalatai a fiatalítással, új gene­rációk integrálásával kapcsolatban?
A megfelelő humán erőforrás biztosítá­sa a legnehezebb feladatok egyike va­lamennyi vezető számára és ezt tovább nehezíti bizonyos vasúti tevékenységek indokoltnál magasabb élőmunkaerő igénye. Kocsirendezőként kezdtem a vasutat és akkor azt mondták nekem, hogy tanuljak, mert kocsirendezőre ha­marosan nem lesz szükség. Ez 49 évvel ezelőtt történt. Tanultam, utána már más munkakörben dolgoztam, de kocsi­rendezőre azóta is szükség van és még lesz is egy darabig, azonban fiatal nem nagyon jelentkezik. Innováció és kép­zés, valamint a képzett munkaerő meg­becsülése jelenthet megoldást.

Fotó: HUNGRAIL

Ezek is érdekelhetik

Az EU tagállamai kockáztatják a vasútfejlesztési források elvesztését

Az Európai Unió tagállamai jelentős EU-s támogatásoktól eshetnek el, amelyek vasúti infrastruktúrájuk fejlesztésére és járműparkjuk modernizálására fordíthatók.

Újabb Transmontana mozdony érkezett a CER Hungary flottájába

Az alkalom fontos mérföldkő a CER életében, hiszen tíz éve annak, hogy a vállalat megkapta első ilyen típusú vontató járművét.

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.