fbpx
2025. január 20. hétfő

Horváth Ottó: Idén a CER Hungary a cégcsoport legjobbja

A CER csoport az idei évben ünnepli 20 éves jubileumát. A cégcsoport elmúlt 20 évéről, a CER Cargo Holding idei teljesítményéről, jövő évi és távlati terveiről beszélgettünk Horváth Ottóval, a vállalatcsoport vezérigazgatójával.

 

Magyar Vasút: Jubileumi éve van a CER csoportnak, hogyan foglalható össze az elmúlt 20 éves időszak?
Horváth Ottó: A húsz éve alapított első társaság fél évvel később szerezte meg hatósági engedélyeit és kezdte meg mű­ködését bérelt erőforrásokkal és vásá­rolt szolgáltatásokkal. A CER CARGO HOLDING anyavállalatot 2012-ben ala­pították, melynek jelenleg 6 leányválla­lata van Romániában, Horvátországban, Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelor­szágban és Magyarországon. Közülük a szlovák leányvállalat Csehországban is rendelkezik vasúti árufuvarozási jogo­sítványokkal.
Mára a cégcsoport jellemzően saját maga végzi a fuvarozással kapcsolatos tevékenységeket saját erőforrásokkal és saját informatikai rendszerrel támogatja a folyamatokat. Jelentős változás, hogy a kezdeti magyar belföldi forgalom mára a legkisebb részét teszi ki az éves naturáli­ának.

- Hirdetés -

Jelenthet-e bármilyen előnyt a 20 éves múlt? Hogyan változott a vasút világa és mi az, amiben még lemaradást érez?
Valaminek vagy valakinek az életkora nem érdem, se nem előny vagy hátrány, hanem állapot. Nagy változást jelentett Magyarország csatlakozása az Európai Unióhoz, mely esemény egyúttal a vasúti árufuvarozási piac libaralizálását jelen­tette itthon. Ez egyúttal lehetővé tette a CER létrejöttét is. Érdekes viszont a „lemaradás”, hogy az uniós csatlakozás előtt mintegy húsz évvel kb. háromszor annyi árut fuvaroztak vasúton Magyar­országon, mint húsz évvel később, azaz manapság. Ezen felül érdekes változás az is, hogy a vasút világa – jelentős számú és mértékű fejlődés ellenére – nem egysze­rűbb lett, hanem sokkal bonyolultabb, melynek következtében a vasút verseny­képessége „nem nőtt ugrásszerűen”.

Ezek tükrében hogy alakult a vállalat idei évi teljesítménye hazai és nemzetközi té­ren?
Ebben az évben a CER Hungary Zrt. a CER CARGO Holding leg jobban teljesí­tő leányvállalata. A cégcsoport várható­an alulteljesíti a tervet, de azért jó évet zárunk.

Mik a vállalat céljai nemzetközi és magyar szinten 2025-re?
Legfontosabb célunk az eredményesség további növelése és a működési terü­let kiterjesztése. Jelenleg hat országban vagyunk aktívak, ez bővül Ausztriával, Németországgal és Szerbiával 2025-ben.

Tovább terjeszkedik a CER nemzetközi szinten, látnak tehát perspektívát a vasút­ban. Tudnak új forgalmakat vasútra terelni?
A cégcsoport elsősorban többországos forgalmakat bonyolít le és e szegmens­ben kíván tovább erősödni. A szerve­zeti formák és működési képességek e fuvarozási igényekhez történő igazítása lehetővé teszi egyes, jelenleg közúton szállított áruk vasútra terelhetőségét. Erre akkor van jó esély, ha közleke­déspolitikai alapú támogatásokkal is ösztönzik a fuvarozási mód megváltoz­tatását, mint például intermodális fuva­rozás, egyes kocsi forgalom.

Mik a tapasztalatai a fiatalítással, új gene­rációk integrálásával kapcsolatban?
A megfelelő humán erőforrás biztosítá­sa a legnehezebb feladatok egyike va­lamennyi vezető számára és ezt tovább nehezíti bizonyos vasúti tevékenységek indokoltnál magasabb élőmunkaerő igénye. Kocsirendezőként kezdtem a vasutat és akkor azt mondták nekem, hogy tanuljak, mert kocsirendezőre ha­marosan nem lesz szükség. Ez 49 évvel ezelőtt történt. Tanultam, utána már más munkakörben dolgoztam, de kocsi­rendezőre azóta is szükség van és még lesz is egy darabig, azonban fiatal nem nagyon jelentkezik. Innováció és kép­zés, valamint a képzett munkaerő meg­becsülése jelenthet megoldást.

Fotó: HUNGRAIL

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Közel egymillió utast láttak vendégül a MÁV fedélzetén 2024-ben

A MÁV Utasellátó szolgáltatása tavaly több rekordot is döntött, az elmúlt évtizedben közlekedett a legtöbb vonat vendéglátó szolgáltatással.

Szorosabb együttműködés a V-Híd és a BME között

Együttműködési megállapodást kötött a V-Híd Csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME).

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.