fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Gabonaválság közeleg

Éleződnek az ellentétek az ukrán gabona miatt az EU-ban, mivel közeledik szeptember 15-e, az uniós exporttilalom határidejének lejárta.

Ukrajna nem habozik jogi lépéseket tenni és pert indítani az Európai Unió és az EU tagállamai ellen, ha szeptember 15-e után meghosszabbítják az ukrán gabona behozatali tilalmát Lengyelországban, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában és Szlovákiában. Ezt Tarasz Kacska, Ukrajna gazdasági miniszterhelyettese nyilatkozta, amelyet a Railfreight.com idézett.

Eközben a Politico úgy értesült, hogy

az uniós külügyminiszterek többsége nem támogatja a behozatali stop meghosszabbítását. Mint írták, a legtöbb uniós ország ellenzi az ukrán gabona behozatali tilalmának szeptember közepéig történő meghosszabbítását.

- Hirdetés -

Az ukrán gabonatermékek behozatalát – búzát, kukoricát, repcét és napraforgómagot – jelenleg tiltják Lengyelország, Magyarország, Románia, Bulgária és Szlovákia piacára az Európai Bizottsággal az év elején kötött megállapodás értelmében, hogy megvédjék gazdáikat az olcsóbb termékek beáramlásától. A korlátozások szeptember 15-én járnak le, de az ukrán határok mentén lévő országok legalább az év végéig meghosszabbításukat szorgalmazták.

Mint korábban megírtuk, Lengyelország akár egyoldalúan, az EU-val szembemenve megtiltja az ukrán gabona behozatalát az országba szeptember 15-e után. Ehhez az állásponthoz csatlakozott hazánk is: Magyarország indítványozta, hogy az Európai Unió hosszabbítsa meg az ukrán gabonatermékek behozatalának szeptember 15-én lejáró tilalmát – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás Gergely jelezte:

ha elutasító választ kapnak, újra ugyanazokat a nemzeti intézkedéseket vezetik be, amelyeket az uniós tilalom előtt alkalmazott Magyarország,

Bulgária, Lengyelország, Románia és Szlovákia.

Borítókép: Pexels

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.