fbpx
2024. június 16. vasárnap

A gabonaexport-tilalom hosszabítását javasolja hazánk

 Magyarország indítványozza, hogy az Európai Unió hosszabbítsa meg az ukrán gabonatermékek behozatalának szeptember 15-én lejáró tilalmát – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Gulyás Gergely jelezte: ha elutasító választ kapnak, újra ugyanazokat a nemzeti intézkedéseket vezetik be, amelyeket az uniós tilalom előtt alkalmazott Magyarország, Bulgária, Lengyelország, Románia és Szlovákia – jelentette az MTI. Reményét fejezte ki, hogy sikerül európai szintű megoldást találni, mert

“az nem európai szolidaritás, hogy kizárólag az Ukrajnával határos országok mezőgazdaságát teszik tönkre”.

Miután a háború miatt ellehetetlenült a tengeri szállítási lehetőség, Európa szolidaritási folyosót hozott létre az ukrán gabona behozatalára. Ennek eredménye az lett, hogy a háborút megelőzően érkező mindössze évi 40-50 ezer tonna gabona és olajos növény 2022-ben elérte a 2,5 millió tonnát, 2023-ban pedig havi 250 ezer tonnára nőtt. A baj ezzel az, hogy az Európai Unió szabályai nem az uniós tagállamok egészét kényszerítették szolidaritásra, hanem kizárólag a szomszédos tagállamokat – értékelt.

Ezért döntött úgy Magyarország Bulgáriával, Lengyelországgal, Romániával és Szlovákiával közösen, hogy lezárja a határait az ukrán gabona előtt.

- Hirdetés -

Ezt követően az Európai Unióval folytatott tárgyalások során a bizottság is elismerte e döntés jogosságát, és lehetővé tette a központi uniós gabonaútvonalak felfüggesztését szeptember 15-ig – idézte fel.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

Új társ a közlekedés tervezéséhez: EMMA

Bemutatta legújabb digitális fejlesztését a MÁV-VOLÁN-csoport, a tesztüzemben elstartolt egységes utazástervezőt.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.