fbpx
2024. március 1. péntek

Felénél tart Szombathely állomás rekonstrukciója

A pályaudvar északi részén a Swietelsky is dolgozik.

A feléhez érkezett Szombathely állomás északi részének felújítása, az első fázisban a 20-as fővonal két vágányának rekonstrukciójával végeztek egyenként 250 méteren bő egy hónap alatt. A GYSEV beruházásában a Swietelsky Vasúttechnika Kft. is részt vett, saját munkagépeivel – erről számolt be a Magyar Építők.

A vasútépítő vállalat kitérőket cserélt, újjáépítette a vágányokat. Először elbontották a régi vágányokat, majd kotrókkal kiemelték a régi zúzottkövet. A talajjavító réteg és a megtisztított zúzottkő beterítése után Kirow daruval fektették le az előre lekötött kitérőelemeket. A két vágányon összesen kilenc kitérőt épített a cég.

- Hirdetés -

A vágányszabályozást már a gyakran használt 08-475 Unimat 4S KIAG szabályzógéppel végezték el – írják a Swietelsky honlapján. A munka megkezdése előtt felmérték a pálya helyzetét, majd a KIAG, a fedélzeti számítógépbe táplált adatok alapján a pályát mind vízszintes, mind magassági értelemben a tervezett geometriai pozícióban rögzítette. A munkagép mindeközben az aláverő kalapácsaival az aljak alatt a tömör ágyazati gerendát kialakította.

A munkálatok második üteme alatt, december elejéig a másik két vágány, a soproni (15-ös) és a kőszegi (18-as) vasútvonal kerül sorra. Ezekben a munkákban is részt vesz a Swietelsky.

Nyitóképünkön a gépi munkálatok láthatók, fotó: Molnár Arnold/magyarepitok.hu.

Ezek is érdekelhetik

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Megújult a Nyugati pályaudvar főhomlokzata

A keresztaluljáró rendbehozása és a lift pótlása 2024-ben történik meg. A Nyugati pályaudvaron az idei évben elvégzett munkálatoknak köszönhetően teljesen megújult a Teréz körút felőli...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });