A pályaudvar északi részén a Swietelsky is dolgozik.
A feléhez érkezett Szombathely állomás északi részének felújítása, az első fázisban a 20-as fővonal két vágányának rekonstrukciójával végeztek egyenként 250 méteren bő egy hónap alatt. A GYSEV beruházásában a Swietelsky Vasúttechnika Kft. is részt vett, saját munkagépeivel – erről számolt be a Magyar Építők.
A vasútépítő vállalat kitérőket cserélt, újjáépítette a vágányokat. Először elbontották a régi vágányokat, majd kotrókkal kiemelték a régi zúzottkövet. A talajjavító réteg és a megtisztított zúzottkő beterítése után Kirow daruval fektették le az előre lekötött kitérőelemeket. A két vágányon összesen kilenc kitérőt épített a cég.
A vágányszabályozást már a gyakran használt 08-475 Unimat 4S KIAG szabályzógéppel végezték el – írják a Swietelsky honlapján. A munka megkezdése előtt felmérték a pálya helyzetét, majd a KIAG, a fedélzeti számítógépbe táplált adatok alapján a pályát mind vízszintes, mind magassági értelemben a tervezett geometriai pozícióban rögzítette. A munkagép mindeközben az aláverő kalapácsaival az aljak alatt a tömör ágyazati gerendát kialakította.
A munkálatok második üteme alatt, december elejéig a másik két vágány, a soproni (15-ös) és a kőszegi (18-as) vasútvonal kerül sorra. Ezekben a munkákban is részt vesz a Swietelsky.
Nyitóképünkön a gépi munkálatok láthatók, fotó: Molnár Arnold/magyarepitok.hu.