Új pálya, biztosítóberendezés, váltóállítás és -fűtés, felsővezeték is készül.
Pénteken elkezdődött Szombathely csomópont pályahálózatának részleges felújítása. A pályaudvar északi részén két ütemben végez beruházást a GYSEV. Szeptember 29-től november 2-ig az itteni négy vágányból a két keletre fekvő, vagyis a 20-as vonal készül el. A munkálatok második üteme alatt, október végétől december elejéig a másik két vágány, a soproni (15) és a kőszegi (18) vasútvonal kerül sorra.
A felújítására azért van szükség, mert a pálya állapota miatt jelenleg csak sebességkorlátozás mellett, néhol 10–20 kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok. Az átépítéssel megszűnnek a sebességkorlátozások. A jelenlegi mechanikus váltóállítás is megszűnik, a kitérőket a forgalomirányító központból vezérlik majd – derül ki a GYSEV közleményéből. Az érintett területen korszerű villamos váltófűtést építenek be a régi, földgázzal működő helyett.
A munkálatok során a kitérőállítások mellett a további biztosítóberendezési szerelvények központi vezérlése és felügyelete is megvalósul, a régi, elavult mechanikus szerkezeteket elbontják.
A rekonstrukciós munkálatok részeként bizonyos szakaszokon átépül a felsővezetéki rendszer is. Szünetmentes áramellátás is kiépül, így a kisebb áramszünetek alatt is biztosítható lesz a vonatok közlekedése.
Szeptember 29-től november 2-ig Szombathely és Vép között nem járhatnak a vonatok. A személyvonatok utasainak ezen a szakaszon kell buszra szállniuk. A Szombathely–Győr–Budapest InterCityk esetében Szombathely és Csorna (valamint a szárligeti munkák miatt Tatabánya és Kelenföld között), a Szombathely – Székesfehérvár – Budapest Déli útvonalon közlekedő IC-knél pedig Szombathely és Celldömölk között kell autóbuszra szállni. A lezárás a teherforgalmat is jelentősen hátráltatja.
A második ütemben megváltozik majd a vágányzári rend.
Szombathelyi nyitóképünk forrása a GYSEV.