fbpx
2024. március 5. kedd

Elindult a szombathelyi pályaudvar északi részének rekonstrukciója

Új pálya, biztosítóberendezés, váltóállítás és -fűtés, felsővezeték is készül.

Pénteken elkezdődött Szombathely csomópont pályahálózatának részleges felújítása. A pályaudvar északi részén két ütemben végez beruházást a GYSEV. Szeptember 29-től november 2-ig az itteni négy vágányból a két keletre fekvő, vagyis a 20-as vonal készül el. A munkálatok második üteme alatt, október végétől december elejéig a másik két vágány, a soproni (15) és a kőszegi (18) vasútvonal kerül sorra.

A felújítására azért van szükség, mert a pálya állapota miatt jelenleg csak sebességkorlátozás mellett, néhol 10–20 kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok. Az átépítéssel megszűnnek a sebességkorlátozások. A jelenlegi mechanikus váltóállítás is megszűnik, a kitérőket a forgalomirányító központból vezérlik majd – derül ki a GYSEV közleményéből. Az érintett területen korszerű villamos váltófűtést építenek be a régi, földgázzal működő helyett.

A munkálatok során a kitérőállítások mellett a további biztosítóberendezési szerelvények központi vezérlése és felügyelete is megvalósul, a régi, elavult mechanikus szerkezeteket elbontják.

- Hirdetés -

A rekonstrukciós munkálatok részeként bizonyos szakaszokon átépül a felsővezetéki rendszer is. Szünetmentes áramellátás is kiépül, így a kisebb áramszünetek alatt is biztosítható lesz a vonatok közlekedése.

Szeptember 29-től november 2-ig Szombathely és Vép között nem járhatnak a vonatok. A személyvonatok utasainak ezen a szakaszon kell buszra szállniuk. A Szombathely–Győr–Budapest InterCityk esetében Szombathely és Csorna (valamint a szárligeti munkák miatt Tatabánya és Kelenföld között), a Szombathely – Székesfehérvár – Budapest Déli útvonalon közlekedő IC-knél pedig Szombathely és Celldömölk között kell autóbuszra szállni. A lezárás a teherforgalmat is jelentősen hátráltatja.

A második ütemben megváltozik majd a vágányzári rend.

Szombathelyi nyitóképünk forrása a GYSEV.

Ezek is érdekelhetik

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Megújult a Nyugati pályaudvar főhomlokzata

A keresztaluljáró rendbehozása és a lift pótlása 2024-ben történik meg. A Nyugati pályaudvaron az idei évben elvégzett munkálatoknak köszönhetően teljesen megújult a Teréz körút felőli...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });