Ahogy a MÁV a korábbiakban tájékoztatást adott, két szolgáltatásfejlesztési mérföldkövet is elér a vasúttársaság április elsejével. Így is lett, elindult az új MÁV+ applikáció, illetve már minden IC-n jelen van az utazó takarító személyzet, indulástól érkezésig.
Így indul az új MÁV+ app
A MÁV+ alkalmazásról, amit tudni érdemes, hogy egyelőre még párhuzamosan működik a régi alkalmazással, hiszen az új verzió még nem teljes funkcionalitással, hanem a legtöbbek által és leggyakrabban használt, legnépszerűbb szolgáltatásokkal érhető el.
Korábban már beszámoltunk az új app részleteiről, de a MÁV is megerősítette közleményében, hogy első körben belekerültek a modernebb azonosítási és felhasználókezelési megoldások, de még a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni.
Az új MÁV+ alkalmazás a vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul, ám a következő egy évben hónapról-hónapra érkeznek majd a további díjtermékeket (pl. menetjegyeket, kedvezményeket) és az újabb funkciókat tartalmazó frissítések – köztük a nyári szezonra az egyik legfontosabb: a késési biztosítás.
Menetközbeni tisztítás az IC vonatokon
Szintén hírt adtunk arról, hogy a MÁV javítani fogja a távolsági vonatok tisztaságát. Az IC-k az ország legtöbbek által használt járatai, évente több, mint 1 millió ember utazik ezeken vonatokon – összességében évi mintegy 91 ezer darab.
Az utazó takarítók által biztosított szolgáltatás tesztelése az elmúlt hetekben zajlott, április elsejével pedig élesben, országos lefedettséggel is elindult a rendszer.
A takarítási tevékenység az új rendszer indulásának a napján mintegy 160 fős takarító személyzettel, összesítve több mint 800 órában és közel 64 ezer kilométeren zajlott az ország minden IC-vonatán.
Az InterCity vonatok folyamatos takarítása az idei esztendőben 1,9 milliárd forintos befektetést jelent az utazás kényelmébe. – adta hírül a MÁV.