Április elsejétől már éles üzemben fogja működtetni az új takarítási rendszerét MÁV, ami azt a célt szolgálja, hogy az InterCity, EuroCity, EuroNight és RailJet Xpress vonatokon az utazás teljes időtartama alatt utazó takarítószemélyzet teljesít majd szolgálatot.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója Facebook-videóban számolt be a fejlesztés részleteiről, ami Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban tett 10 pontos vállalás egyik kiemelt pontja. A MÁV vezetője elmondta, hogy már több hónapja dolgoznak az új takarítási rendszer kialakításán, az elmúlt héten pedig öt vonal 131 járatán teszttakarításokat is végzett a társaság.
Az új rendszer alapvető lényege, hogy amikor a távolsági vonat elindul, a fedélzeten lévő utazó takarítószemélyzet folyamatosan ellenőrzi a mosdók tisztaságát, tisztán tartják a közlekedőket, folyosókat, összeszedik a szemetet – egészen a vonat célállomásra érkezéséig. A MÁV arra vállalkozik, hogy az országban egy napon közlekedő mind a 350 InterCity járatán fogja végezni a menetközbeni takarítást.
Hegyi Zsolt kihangsúlyozta, hogy a tapasztalatok alapján a rendszer folyamatos finomhangolására kerül sor, hogy a jövő heti április 1-jei országos éles induláskor már minden a terv szerint működjön. Elmondta azt is, hogy a tesztelésbe bevont járatok utasai érzékelték és értékelték a változást.
Nyitókép forrása: Hegyi Zsolt vezérigazgató MÁV-csoport Facebook