A terület sorsa a hyperloop gyakorlati alkalmazásával összefüggésben került szóba.
Az emslandi CDU Európa-parlamenti képviselője, egyben emdeni és oldenburgi műszaki főiskolai tudományos munkatárs, Jens Gieseke, és az Integrated Infrastructure Solutions GmbH (INTIS) együtt lobbizik Brüsszelben azért, hogy a Lathen melletti egykori Transrapid-tesztpályát halottaiból egy új, európai hyperloop-demonstrációs telepként támasszák fel.
Carlo Borghini, az Europe’s Rail európai vasúti közös vállalkozás ügyvezető igazgatója szerint az Európai Unió mindenképpen az első régió szeretne lenni a világon, amely egy ilyen intézményt működtet. Amennyiben az EU-ban a hyperloop gyakorlati alkalmazhatóságát megbízhatóan demonstrálni lehetne, az befektetőket vonzana a környékre a világ minden részéről, és a technológiai ugrás területfejlesztési és gazdasági előnyt is jelentene.
Az Europe’s Rail felhívta az érdekeltek figyelmét, hogy egy közös projekt keretében lehetőség nyílik egy, a hyperloop-fejlesztést és az ehhez kapcsolódó üzleti modellek megalkotását célzó menetrend kidolgozására. December 14-én zárul a határidő az uniós pályázati részvételre, innen 2,3 millió eurós támogatás remélhető. Borghini a hyperloop tényleges használatára először a teher-, majd a személyforgalomban lát esélyt.
Ralf Effenberger, aki az INTIS-en belül a 32 kilométer hosszúságú egykori tesztpálya újrahasznosításáért felel, úgy véli, hogy a pályának a hyperloop-kompatibilissé történő átépítése mindenképpen olcsóbb lehet, mint egy új tesztpálya létrehozása valahol Európában.
Utasszállító kapszulák
A hyperloop a vasúti tömegközlekedés egy elképzelt megvalósítása, ahol a lineáris motorok által meghajtott utasszállító kapszulák egy légritkított csőben haladnak. Az ötletgazda Elon Musk szerint ez az új szállítási rendszer a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedés után az ötödik önálló rendszer lenne.
Koncepciók:
Hyperloop Alpha Ez volt Elon Musk eredeti koncepciója a hyperloopra, alapelveit 2013-ban a Spacex oldalán tette közzé a technológiát bemutató 57 oldalas állásfoglalásában. Ebben a hyperloop meghajtását nagyjából 110 kilométerenként elhelyezett lineáris motorblokkokkal vázolta fel Musk, a nagyobb sebesség elérése érdekében pedig a Kantrowitz-határt kellett csökkenteni, ez a kabin elején elhelyezett kompresszor feladata lett.
Hyperloop One Teljes nevén a Virgin Hyperloop One-t 2014 júniusában alapította (vette át) Richard Branson. A Virgin szerint ugyanazt a célt tűzték ki maguk elé, mint Musk, mert látni akarják, hogy a hyperloop világszerte valósággá válik.
A két cégen kívül még egy sor másik cég is komoly üzletet látott a technológiában, mint például: Hyperloop Transportation Technologies (HTT), TransPod, DGWHyperloop, Arrivo, Hardt Global Mobility, Hyper Chariot, Zeleros.
A koncepciónak azonban az eredeti elképzelések szerint már meg kellett volna valósulnia a gyakorlatban – hosszú ideje ez a mostani az első híradás a tárgyban a fejlesztésekről.