fbpx
2025. június 14. szombat
spot_img

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A svéd A-Train AB társaság 7 db FLIRT vonatot rendelt a Stadlertől, melyek az Arlanda reptér és a stockholmi főpályaudvar között fognak közlekedni tervezetten 2029 végétől. A nem mindennapi belső kialakítással és arculattal készülő FLIRT-ök 50%-kal növelik majd a kapacitást. A járműveket a Stadler Rajna völgyi üzemében gyártják, a szerződés pedig 15 éves karbantartást is magába foglal.

A svéd Arlanda Express-t működtető A-Train AB svájci minőségre épít a flottája bővítésénél: a Stadlertől 7 ultra modern FLIRT vonatot szereznek be egy további 8 vonatos opcióval.

Az új vonatok Stockholm Central és Arlanda reptér közt fognak közlekedni tervezetten 2029 végétől. A gyártási folyamatokat a Stadler St.Gallen Rajna völgyi üzemében 2026 végén kezdik majd meg. A járműveken túl 15 éves karbantartás is része a szerződésnek. A 350 millió svájci frank (kb 150,5 milliárd Ft) értékű szerződést a Stadler Bussnang-i székhelyén írták alá.

A FLIRT vonatokat az A-Train AG igényeire szabták. Például a belső kialakítás a stockholmi főpályaudvar A-Train Lounge skandináv stílusát tükrözi, amelyet élénk és nyitott terek, kényelmes ülőhelyek és modern bútorok jellemeznek. Ezek a design elemek a vonaton is megjelennek, növelve az utazási élményt. Különböző tereket alakítanak ki a fedélzeten, lesz majd lounge kanapé a csoportosan utazók részére, és lesznek egészen egyedi ülések is a nyugodt utazáshoz.

A 165 méter hosszú FLIRT vonatok kifejezetten a skandináv időjáráshoz és környezeti körülményekhez tervezik. Csaknem kétszer olyan hosszúak, mint a mostani vonatok, 323 fő ülőhelykapacitással, ami azt jelenti, hogy így több, mint 50%-kal nő majd az ülőhelyek száma. Természetesen akadálymentesek lesznek a helyek, és a nagy bőröndök tárolására is meg lesznek a megfelelő helyek. A maximális sebessége az új járműveknek 200 km/h lesz.

Az új rendeléssel az A-Train AB a korábbi, 1999-es vonatait váltja ki. Az a flotta 2029-re ér életciklusa végére, ekkora pedig a teljes rendelést leszállítja a Stadler.

Peter Spuhler, a STADLER AG igazgatósági elnöke így nyilatkozott az üzletről:

„Ez a rendelés is mutatja milyen rugalmas és egyedi igényre szabott megoldásokat tud kínálni a FLIRT, műszakilag és designban egyaránt. Az, hogy 15 éves karbantartást is tartalmaz a szerződés mutatja, hogy ebben a szegmensben is kiváló szolgáltatást nyújtunk.”

 

Magnus Zetterberg, A-Train AB vezérigazgatója elmondta:

Ezzel a beruházással folytatjuk a legmagasabb színvonalú szolgáltatás nyújtását az utasaink számára modern, csendes és pontos vonatokkal. Növekedést látunk az Arlanda expresszel utazók számában, a kapacitás emelése lehetővé teszi hogy még többeket szállíthassunk. Köszönöm a Stadler támogatását a víziónk megvalósításában, a reptérre és reptérről való utazás újra definiálását, és segíti, hogy a váratlant megvalósítsuk.

 

A jármű néhány műszaki adata:

– Tömeg: 342 tonna

– jármű hossza: 165 méter

– jármű szélessége: 3200 mm

– jármű magassága: 4380 mm

– ülőhelyek száma: 323

– Állóhelyek száma: Maximum 650

– Max. sebesség: 200 km/h

Fotók: STADLER AG

 

————————————————————

Csatlakozzon Ön is a vasúti járműipar döntéshozóihoz – május 29-én Budapesten!
Érje el a legfontosabb döntéshozókat, értesüljön első kézből az iparági trendekről, teremtsen új üzleti lehetőségeket – mindezt a vasúti szektor legrangosabb tavaszi eseményén.

A rendezvényen a hazai járműpiac kiemelt szereplői és a szektor külföldi szakemberi egyaránt első kézből adnak bepillantást a jenlegi járműhelyzetről. Mik a hazai kilátások? Mi, hogyan működik a környező országokban? Milyen gyors és középtávú megoldások jelenthetik a rég várt változást a járműgyártás és -fejlesztés, finanszírozás, szabályozás, beszerzés, vagy akár karbantartás terén? A nemzetközi járműgyártó és lízingcégek miként tekintenek a magyar piacra, milyen lehetőségekkel szolgálhatnak? Többek között ezen kérdésekre keressük a válaszokat a Magyar Vasút – II. Vasúti Járműipari Szimpózium 2025-ös rendezvényén.

TOVÁBBI RÉSZLETEK AZ ESEMÉNY OLDALÁN

Ezek is érdekelhetik

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Stadler járműparádé Berlinben

Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég az InnoTrans kiállításon nyolc innovatív járművet mutat be.

Legfrissebb híreink

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.

„A vasúti pálya a vonatoké!”

A Nemzetközi Útátjáró Biztonsági Nap a járművekkel, vagy gyalogosan közlekedők figyelmét hívja fel a biztonságos és figyelmes közlekedésre. 

A rovat további cikkei

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.