Pontosabban ott, ahol már ezek a mozdonyok továbbítják a vonatokat.
Mint ahogy már mi is több alkalommal beszámoltunk, a MÁV-csoport a nyolcvanas évek óta a legnagyobb szabású mozdonyflotta-erősítését hajtja végre. Lázár János építési és közlekedési miniszter 10 vállalásának egyike, hogy 2026 év végéig 100 mozdony fog érkezni a MÁV flottájába.
Ezen a héten a százból már megérkezett a harmincadik, ráadásul ez a példány – egy újabb Siemens Vectron – közvetlenül a gyártósorról érkezett, vadonatúj állapotában, mondhatni nullkilométeresen. A száz mozdonyból amúgy 60 db ez a típus lesz.
Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató tájékoztatása szerint az új beszerzésű mozdonyok közül 24 már szolgálatba is állt az ország több pontján, és kiemelte, hogy ahol ezek üzemelnek, ott a vonatok menetrendszerűsége is javulni kezdett. Ezek most a Miskolc-Hidasnémeti felé közlekedő vonatok és a Békéscsaba Intercity-k, de megindulnak Sopron és Szombathely felé is, továbbá augusztustól a Balaton Intercity vonatokat is Vectronok fogják továbbítani Budapest és Keszthely között.
A nyitókép forrása: Hegyi Zsolt MÁV-ccoport vezérigazgató Facebook-oldal