fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

A jobb vágány is használható Kétpónál

A hétvégén a jobb vágányt is visszaadta Kétpónál a vonatforgalomnak a MÁV. Ennek köszönhetően a két állomás között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon visszaállt az eredeti menetrend.      

Július 9-én Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárva mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval visszahelyezték a vágányra. Az okozott károk helyreállítását a kevésbé megrongált bal vágányon kezdték annak érdekében, hogy azt a vonatforgalom részére minél előbb vissza tudja adni a vasúttársaság.

Napokig pótlóbuszok szállították az utasokat az érintett szakaszon, majd július 15-én este egy vágányon megindult a vonatközlekedés Tiszatenyő és Mezőtúr között.

A jobb vágányon mintegy 2 kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kellett építeni. A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került – áll a MÁV közleményében.

A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.

- Hirdetés -

Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, amelynek becsült költsége 700 millió forintra tehető. A munkák ideje alatti vonatkésésekért, esetleges utazási kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság.

Ezek is érdekelhetik

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.