fbpx
2024. március 1. péntek

106 új berlini S-Bahn szerelvény a Siemenstől és a Stadlertől

Az  új berlini S-Bahn-flotta teljessé vált: mind a 106 vonat forgalomba állt.

A légkondicionálóval, a legmodernebb technológiákkal, utastájékoztató rendszerekkel és kamerákkal felszerelt járművek új szintű utasbiztonságot és kényelmet kínálnak az utasoknak. Az új flotta a szállítási kapacitást is növeli az S-Bahn-hálózaton, ezáltal bővítve a szolgáltatásokat.  A régebbi szerelvények lecserélése során a kocsik számát is megnövelték. Az ügyfelek számára ez konkrét előnyökkel jár: hosszabb vonatok közlekednek majd az S41/S42-es vonalakon és az S8-as vonalon, illetve csúcsidőben az S8-as vonalat meghosszabbítják Wildau-ig.

Az új S-Bahn-flotta összesen 18 000 ülőhelyet biztosít.

Az új vonatokat 2021 eleje óta, fokozatosan állították forgalomba, jelenleg az S41, S42, S46, S47 és S8 vonalakon közlekednek.

- Hirdetés -

A politikai-, és a gazdasági élet és a Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB) képviselői a Charlottenburg S-Bahn állomáson gyűltek össze, hogy ünnepélyesen átadják a flotta utolsó szerelvényét. A Stadler és a Siemens konzorciumában gyártott szerelvények beszerzését Berlin és Brandenburg tartomány finanszírozta.

Az új 483/484-es sorozat vonatai nemcsak megbízhatóságukkal, nagyobb ülőhely-kapacitásukkal és légkondicionáltságukkal tűnnek ki, hanem modern, energiatakarékos hajtástechnikájukkal is. A 483/484-es sorozatú vonatok a Ring hálózatról szóló közlekedési szerződésének részét képezik. A 481-es sorozat (1996 és 2004 között készült) 500 db vonatából már több mint 300-at építettek át. Az S-Bahn Berlin vonatait, melyek 16 vonalon közlekednek a fővárosban és Brandenburgban, naponta mintegy 1,4 millió ember használja.

Borítókép: Siemens Mobility

Ezek is érdekelhetik

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Új piacot hódított meg a Stadler

Szaúd-Arábia tíz plusz opcionálisan még tíz dízelüzemű IC-motorvonatot vesz a svájciaktól. A Stadler a Szaúd-Arábiát, az Emírségeket, Ománt és a környező kisebb államokat tömörítő Öböl...

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

A Flirt a legmegbízhatóbb vonat az Egyesült Királyságban és Magyarországon is

A Stadler részben Szolnokon készült motorvonatai szigorú, objektív mutatók alapján érdemelték ki a kitüntető címet. Tavaly már harmadszor nyerték el a Greater Anglia hibrid Flirt...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });