fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

106 új berlini S-Bahn szerelvény a Siemenstől és a Stadlertől

Az  új berlini S-Bahn-flotta teljessé vált: mind a 106 vonat forgalomba állt.

A légkondicionálóval, a legmodernebb technológiákkal, utastájékoztató rendszerekkel és kamerákkal felszerelt járművek új szintű utasbiztonságot és kényelmet kínálnak az utasoknak. Az új flotta a szállítási kapacitást is növeli az S-Bahn-hálózaton, ezáltal bővítve a szolgáltatásokat.  A régebbi szerelvények lecserélése során a kocsik számát is megnövelték. Az ügyfelek számára ez konkrét előnyökkel jár: hosszabb vonatok közlekednek majd az S41/S42-es vonalakon és az S8-as vonalon, illetve csúcsidőben az S8-as vonalat meghosszabbítják Wildau-ig.

Az új S-Bahn-flotta összesen 18 000 ülőhelyet biztosít.

Az új vonatokat 2021 eleje óta, fokozatosan állították forgalomba, jelenleg az S41, S42, S46, S47 és S8 vonalakon közlekednek.

- Hirdetés -

A politikai-, és a gazdasági élet és a Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB) képviselői a Charlottenburg S-Bahn állomáson gyűltek össze, hogy ünnepélyesen átadják a flotta utolsó szerelvényét. A Stadler és a Siemens konzorciumában gyártott szerelvények beszerzését Berlin és Brandenburg tartomány finanszírozta.

Az új 483/484-es sorozat vonatai nemcsak megbízhatóságukkal, nagyobb ülőhely-kapacitásukkal és légkondicionáltságukkal tűnnek ki, hanem modern, energiatakarékos hajtástechnikájukkal is. A 483/484-es sorozatú vonatok a Ring hálózatról szóló közlekedési szerződésének részét képezik. A 481-es sorozat (1996 és 2004 között készült) 500 db vonatából már több mint 300-at építettek át. Az S-Bahn Berlin vonatait, melyek 16 vonalon közlekednek a fővárosban és Brandenburgban, naponta mintegy 1,4 millió ember használja.

Borítókép: Siemens Mobility

Ezek is érdekelhetik

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Stadler járműparádé Berlinben

Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég az InnoTrans kiállításon nyolc innovatív járművet mutat be.

Együttműködik a STADLER és a MÁV VAGON az emeletes KISS vonatok karbantartásában

A Stadler a motorvonatok karbantartásában, hibajavításában, a szükséges alkatrészek biztosításában és balesetes javításokban is közreműködik.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.