fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

RCG–Transporeon együttműködés

A globális szállításkezelő platformon is foglalni lehet a vezető európai vasútlogisztikai szereplő vasúti és intermodális szállítmányait.

Az egyedülálló stratégiai együttműködés révén a két fél, továbbá a már meglévő és az új ügyfelek is profitálni fognak abból, hogy a Transporeon integrálja a Rail Cargo Group (RCG) kínálatát és szolgáltatásait. Az egyes funkciókat sorban, egymást követően fogják tesztelni, bővíteni és bevezetni a Transporeon platformon.
Ezek többek között:

  • teljesen integrált, könnyen használható modus operandi a vasúti és intermodális szállítmányokhoz, a végpontok közötti ellátási lánc részeként;
  • a vasúti és intermodális szállítmányok alacsony küszöbű lekérdezése, foglalása és lebonyolítása a Transporeon platformon keresztül;
  • valós idejű adatok (pozíció, állapot, ETA) megszerzése szállítmányi szinten;
  • az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentős mértékű kiszámítása az új ISO 14083 szabvány alapján, beleértve a lehető legmagasabb szintű elsődleges adatokat.

Az RCG és a Transporeon közös erőfeszítései nem utolsósorban az Európai Bizottság azon ambiciózus céljain alapulnak, melyek a vasútra történő átállást az úgynevezett európai Zöld Megállapodás stratégia alapvető elemének tekintik. Az Európai Vasúti Ügynökség jelentése alapján a Zöld Megállapodás elsődleges célja, hogy az uniós gazdaságot és társadalmat a fenntarthatóság felé vezesse. A cél a vasúti áruszállítás megduplázása, vagyis hogy a 2015-ös 385 milliárd tonnakilométer volumen 2050-re elérje a 770 milliárd tonnakilométert.
Az új szolgáltatást elsőnek a következő, Németországot, Ausztriát és Olaszországot összekötő tesztútvonalakon lehet majd elérni:

  • Északkelet-Ausztria (Bécs tágabb térsége) és Lombardia (Milánó térsége) között;
  • Dél-Ausztria (Karintia), valamint Észak- és Dél-Olaszország között; továbbá
  • Bajorország északi része (Würzburg térsége), Közép-Németország (Wuppertal és Kreuztal) és az olaszországi
  • Veneto régió (Verona és Vicenza térsége) között.
  • Az érdeklődő ügyfelek mostantól online regisztrálhatnak az útvonalakra, és elsőként részesülhetnek az új együttműködés előnyeiből.

A vasúti árufuvarozás fenntarthatóságát az első és az utolsó mérföldön is a teherszállítás rugalmasságával ötvöző multimodális szállítás jelenti a legnagyobb esélyt a fenntartható európai szárazföldi fuvarozás megvalósítására. Az egyszerűség és a könnyű hozzáférhetőség a legfontosabb a széleskörű alkalmazáshoz. Örülünk, hogy a Transporeon erős és innovatív partner ezen az úton. Együtt mindent megteszünk, hogy vonzóvá tegyük a multimodális fuvarozást.

Clemens Först, a Rail Cargo Group vezérigazgatója

Ezek is érdekelhetik

Vasúti stratégiai tervezés: a Svájc Bahn 2000 és a Projekt Ensemble

A globális szállításkezelő platformon is foglalni lehet a vezető európai vasútlogisztikai szereplő vasúti és intermodális szállítmányait.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.