Az elővárosi vasútfejlesztések önkormányzati ellenzése most újabb budapesti kerületben folytatódik.
Ezúttal a XVIII. kerület polgármestere, Szaniszló Sándor terjesztett elő egy olyan javaslatot a képviselőtestület június végi ülésére, mely
gyakorlatilag a lajosmizsei vasútvonal budapesti szakaszának felszámolását indítványozza.
Az anyag állítása szerint ráadásul Gyál polgármesterével, Pápai Mihállyal összefogva javasolja ezt – olvasható Vitézy Dávid új fb-bejegyzésében.
A polgármester az előterjesztésében azt javasolja, hogy
a vonal Gyált és a XVIII. kerület lakott területeit elkerülve, az M5-ös autópálya mentén épüljön újjá – csakhogy ennek semmi értelme.
Ezen a vasútvonalon nem járnak InterCity-k, nem járnak tehervonatok, csak elővárosi vonatok – épp azt szolgálná a fejlesztés, hogy az itt élő mintegy 70 ezer ember gyorsan, kényelmesen, kötöttpályán juthasson be 15 percenként Budapest központjába, felújított állomásokkal, új P+R parkolókkal és kerékpártárolókkal – olyan színvonalon, ahogy például a felújított esztergomi vonal utasai tehetik – fejtegeti a közlekedési szakember. Ha a vasutat elűzik a lakóterületekről, az egész beruházásnak semmi értelme nem marad.