fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Mégis megépülhet a reptéri gyorsvasút?

Elhárulhat a reptéri gyorsvasút megépítése előtt álló legfőbb akadály, ha a kormány az év végéig visszavásárolja a Budapest Airport üzemeltetési jogát. A kötöttpályás összeköttetés megvalósítását a vasúti pályának a repülőtér területén való elvezetése körüli vita nehezítette.


– A budapesti repülőtér stratégiai eszköz, ezért magyar kézbe kell kerülnie. A kormány elkötelezett, hogy visszavásárolja, mindegy, ki a tulajdonos – közölte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában tegnap este. Az Index tudósítása szerint hozzátette:

az előkészítő megbeszélések már folynak a Budapest Airport tulajdonosával az értékesítés feltételeiről és az árról. Mint fogalmazott, a megegyezés mindkét szereplő számára fontos, és az üzletet az év végére le lehet zárni.

A kormány 2021-ben már tárgyalásokat folytatott a BA reprivatizációjáról, ez azonban meghiúsult. Visszavásárlási szándék indoka az volt, hogy a tulajdonosi kör nem volt érdekelt a légikikötő kívánt ütemű fejlesztésében. Ennek eleme volt a reptéri gyorsvasút megvalósítása körüli vita. A kormány 2010 óta több alkalommal és több koncepció alapján kezdeményezte az összeköttetés kialakítását.

A legutóbb elfogadott terv szerint a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vonal szárnyvonalaként, föld alatti állomással éri majd el a légikikötőt a vasút.

- Hirdetés -

Bár a Budapest Airport minden alkalommal cáfolta, hogy akadályozná a fejlesztés megvalósítását, ennek tényét több kormányzati szereplő nyilvánosan megerősítette. Ha a jelenlegi tervek szerint az év folyamán a magyar állam felelősségi körébe kerül a repülőtér, ismét lehetővé válik a projekt megépítése.

Borítókép: Rudy and Peter Skitterians képe a Pixabay-en. 

Ezek is érdekelhetik

Ajánlatot tett a ferihegyi reptérre a kormány

A Budapest Airport tulajdonrészének 51 százalékára tett ajánlatot tett a magyar kormány, a Blooberg.com értesülései szerint.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.