fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Lezárták Európa egyik legfontosabb közúti kapcsolatát, a Gotthárd-alagutat

A vasúti alagút után most a közúti alagutat érte baleset: hatalmas repedést találtak a mennyezeten.

Az Olaszországot és Svájcot összekötő, a hegy gyomrában futó A2 autópálya aszfaltjára betondarabok hullottak – tette közzé az Euronews.com. Miután megvizsgálták a szerkezetet,

huszonöt méteres repedést találtak a tetején. A rendőrség azonnal leállította a közúti közlekedést és egyelőre nem közölték az újranyitás időpontját sem.

Az ugyancsak a közelben haladó vasúti alagutat augusztusban zárták le, miután ott kisiklott egy szerelvény. A megsérült tehervonat nyolc kocsiját várhatóan szeptember végére tudják elszállítani, ezután kezdődhet a helyreállítás, ami hónapokig tarthat, ezidő alatt – miként arról lapunk is beszámolt – a járható vasúti pályát kizárólag áruszállításra használják.

- Hirdetés -

A Gotthárd-alagút óriási szerepet játszik Európa észak-déli irányú teher- és személyszállításában. Az utóbbi időben a lezárások miatt gyakran akár 15 kilométeres dugók alakultak ki, az egyetlen kerülőút pedig az Alpokon át, a Gotthárd-hágón keresztül vezet, amelyet ősztől tavaszig lezárnak a szélsőséges időjárási körülmények miatt.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.