fbpx
2024. május 22. szerda

Feltűnt a fény az alagút végén

A tehervonatok augusztus 23-án, szerdán várhatóan elindulhatnak a Gotthard-alagút egyvágányú, sértetlen keleti alagútjában.

A Gotthárd-bázisalagút részleges újranyitása azért lehetséges, mert a kisiklott kocsik által betört ajtót mobil kapura cserélték – közölte az SBB. Ez azonban nem tekinthető végleges megoldásnak. A szóban forgó ajtó az, amely összeköti a két alagutat a Faido csomópontnál, „tűzvédelmet biztosít, és elválasztja a levegő keringését a két alagútcső között” – tette közzé a Railfreight.com.

A részletes vizsgálatok feltárták, hogy a kár mértéke lényegesen nagyobb az eredetileg becsültnél – mutatott rá az SBB. Jelentésük szerint több mint nyolc kilométer vágányt és 20 000 betonaljzatot kell kicserélni, ami hónapokig tart. Mint a cég jelezte, mindkét alagútcső valószínűleg 2024 elején korlátozott mértékben újra elérhető lesz a vasúti forgalom számára. A takarítási munkálatok megkezdődtek, de 16 kisiklott és megsérült vagon még mindig az alagútban van. 

Ezek is érdekelhetik

Gotthard-kerülő járat az RCG-től

Az ÖBB Rail Cargo Group alternatív útvonalat kínál a Gotthard-alagút balesete által érintett Olaszország és Németország közötti vasúti teherszállításhoz.

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!