fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Feltűnt a fény az alagút végén

A tehervonatok augusztus 23-án, szerdán várhatóan elindulhatnak a Gotthard-alagút egyvágányú, sértetlen keleti alagútjában.

A Gotthárd-bázisalagút részleges újranyitása azért lehetséges, mert a kisiklott kocsik által betört ajtót mobil kapura cserélték – közölte az SBB. Ez azonban nem tekinthető végleges megoldásnak. A szóban forgó ajtó az, amely összeköti a két alagutat a Faido csomópontnál, „tűzvédelmet biztosít, és elválasztja a levegő keringését a két alagútcső között” – tette közzé a Railfreight.com.

A részletes vizsgálatok feltárták, hogy a kár mértéke lényegesen nagyobb az eredetileg becsültnél – mutatott rá az SBB. Jelentésük szerint több mint nyolc kilométer vágányt és 20 000 betonaljzatot kell kicserélni, ami hónapokig tart. Mint a cég jelezte, mindkét alagútcső valószínűleg 2024 elején korlátozott mértékben újra elérhető lesz a vasúti forgalom számára. A takarítási munkálatok megkezdődtek, de 16 kisiklott és megsérült vagon még mindig az alagútban van. 

Ezek is érdekelhetik

Gotthard-kerülő járat az RCG-től

Az ÖBB Rail Cargo Group alternatív útvonalat kínál a Gotthard-alagút balesete által érintett Olaszország és Németország közötti vasúti teherszállításhoz.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.