fbpx
2025. május 17. szombat

Közvetlen vasúti összeköttetést kap a magyar kikötő Triesztben

A trimodális tengeri terminál vasúti forgalmát az Aquilinia pályaudvar fogadja majd, évente 2500 szerelvénnyel számolnak.

Jóváhagyta a trieszti kikötői hatóság a magyar állam tulajdonában lévő terminál rakpartosítására vonatkozó műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit – adta hírül az AdriaPorts. Megkezdődött ezzel párhuzamosan a pályázati munkák elbírálása is.

A munkálatok I. szakasza magában foglalja a hajózható csatorna kotrását és az úthálózathoz való csatlakozást. A feltételezett kiadások gazdasági keretét, amely valamivel több mint 45 millió eurót tesz ki, szintén jóváhagyták.

- Hirdetés -

Az új terminált a magyar állami irányítás alatt álló Adria Port fogja üzemeltetni, amely egy többcélú központ építését tervezi. Az állami tulajdonos célja az is, hogy meghatározza azokat a tevékenységeket, amelyek szükségesek a jelenleg elhagyatott és leromlott állapotban lévő területek vitalizálásához.

A területet az Aquilinia pályaudvarral való ipari vasúti összeköttetés már tervezett helyreállításának köszönhetően közvetlenül a vasút fogja kiszolgálni, és ezért erősen a “trimodalitás”, pontosabban a tengeri és a vasút közötti intermodalitás felé fog orientálódni. A hatóság becslése szerint a munkálatok 300 000 TEU-egyenértéknek megfelelő többletforgalmat generálhatnak, ami évente 2500 vonatot jelent.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt római látogatása során, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját. Kedvező fejlemény, hogy Olaszország az Európai Unió Helyreállítási Alapjából 45 millió eurót kapott arra, hogy a fejlessze az érintett partszakaszt, valamint a tengeri mederkotrás költségeit is fedezhetik ebből az összegből.

Ezek is érdekelhetik

Vonattal a Balaton körül

Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.

Legfrissebb híreink

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.