fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Közvetlen vasúti összeköttetést kap a magyar kikötő Triesztben

A trimodális tengeri terminál vasúti forgalmát az Aquilinia pályaudvar fogadja majd, évente 2500 szerelvénnyel számolnak.

Jóváhagyta a trieszti kikötői hatóság a magyar állam tulajdonában lévő terminál rakpartosítására vonatkozó műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit – adta hírül az AdriaPorts. Megkezdődött ezzel párhuzamosan a pályázati munkák elbírálása is.

A munkálatok I. szakasza magában foglalja a hajózható csatorna kotrását és az úthálózathoz való csatlakozást. A feltételezett kiadások gazdasági keretét, amely valamivel több mint 45 millió eurót tesz ki, szintén jóváhagyták.

- Hirdetés -

Az új terminált a magyar állami irányítás alatt álló Adria Port fogja üzemeltetni, amely egy többcélú központ építését tervezi. Az állami tulajdonos célja az is, hogy meghatározza azokat a tevékenységeket, amelyek szükségesek a jelenleg elhagyatott és leromlott állapotban lévő területek vitalizálásához.

A területet az Aquilinia pályaudvarral való ipari vasúti összeköttetés már tervezett helyreállításának köszönhetően közvetlenül a vasút fogja kiszolgálni, és ezért erősen a “trimodalitás”, pontosabban a tengeri és a vasút közötti intermodalitás felé fog orientálódni. A hatóság becslése szerint a munkálatok 300 000 TEU-egyenértéknek megfelelő többletforgalmat generálhatnak, ami évente 2500 vonatot jelent.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt római látogatása során, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját. Kedvező fejlemény, hogy Olaszország az Európai Unió Helyreállítási Alapjából 45 millió eurót kapott arra, hogy a fejlessze az érintett partszakaszt, valamint a tengeri mederkotrás költségeit is fedezhetik ebből az összegből.

Ezek is érdekelhetik

Vonattal a Balaton körül

Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.