A MÁV vezetése kitüntetésben részesítette azt a 11 vasutas munkavállalót, akik a Keleti pályaudvaron januárban történt tűzeset során gyors cselekvésükkel megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.
Előzmény: január 17-én tűz ütött ki a Keleti pályaudvar kocsiműhelyénél, ahol az egyik tárolóvágányon álló, kifejezetten a vonatok előfűtésére szolgáló villamos fűtőmozdony lángra kapott, majd a tűz tovább terjedt egy másik fűtőmozdonyra is. A tűzesetet hamar észlelve, gyors, szakszerű cselekvéssel viszont 11 MÁV mozdonyvezető és tolatásvezető munkatárs megakadályozta a további károk kialakulását, miután több mint 30 vasúti kocsit mentett ki a szomszédos vágányokról.
Példás helytállásuk elismeréséül pénzjutalommal járó vezérigazgatói dicséretben részesültek a munkatársak, melyet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, valamint Németh Réka a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója és Kormányos László a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója adott át.
Hegyi Zsolt, az elismerések átadásakor elmondta:
„Vasutasnak lenni több mint, munka: hivatás. A hivatását pedig nem csupán az eszével, a tudásával szolgálja az ember, hanem a szívével is. Így történhet meg, hogy a vasutasok akár a saját testi épségükkel sem törődve cselekszenek, ha a helyzet úgy kívánja. Január 17-én pedig szükség volt erre az elhivatottságra, amiért most 53 ezer kolléga és sok millió utas nevében köszönetet mondunk.”

A MÁV tájékoztatás szerint a tűzben nemcsak a két előfűtő mozdony vált használhatatlanná, hanem a hozzájuk kapcsolódó kábelek is roncsolódtak. Viszont a több mint 30 db személykocsi közül csupán 1 db hálókocsi rongálódott meg kisebb mértékben – a gyors intézkedéseknek köszönhetően. Példaértékű az is, hogy a MÁV munkavállalói nemcsak a tüzet, de a rendkívüli forgalmi helyzetet is gyorsan ellenőrzésük alá vonták, így mindössze két óra után korlátozások nélkül indulhatott újra a Keleti pályaudvar forgalma. A tűz keletkezésének pontos okát viszont még továbbra is vizsgálják a szakemberek, a MÁV szerint valószínűsíthetően nem szándékosság, hanem műszaki meghibásodás áll a hátterében.
A teljes helyreállítás folyamata elhúzódhat, ebből azonban az utasok nem érzékelnek semmit, mivel a szakemberek több – vonatok vontatására nem használt – villanymozdonyt állítottak be a járművek előfűtésére, illetve módosították a pályaudvar éjszakai technológiai rendjét is. – tájékoztatott a MÁV.
Fotó: MÁV