Elkészült a GYSEV Zrt. által rendelt 11 db új FLIRT InterCity-motorvonat végleges arculata, és még ősszel elkezdődik a kocsiszekrények gyártása a Stadler szolnoki üzemében.
A STADLER és GYSEV tavaly márciusban aláírt szerződése nagy jelentőségű a hazai vasúti közlekedés szempontjából, hiszen új InterCity-motorvonatokat utoljára 30 éve szereztek be Magyarországon.
A felek tájékoztatása alapján az első járművek a tervek szerint 2027 utolsó negyedévében állhatnak forgalomba, a teljes flotta 2028 első negyedévére készül el. Az új vonatok a Sopron–Budapest és Szombathely–Budapest viszonylatokon közlekednek majd, és kétáramnemű kialakításuknak köszönhetően Ausztriában is használhatók lesznek.

A járművek végleges külső-belső dizájnja már elkészült, melynek kialakításában a GYSEV, a Stadler és az Innova Design Team vett részt. A külső megjelenés alapja az elegáns ezüst, amelyet a GYSEV jól ismert zöld-sárga arculati elemei egészítenek ki. A belső térben a modern InterCity járművek megszokott stílusjegyei mellett otthonos barna árnyalatok és tölgyfa felületek jelennek meg.
A legújabb nemzetközi szabványoknak megfelelően készülő energiatakarékos vonatok 160 km/h sebességre lesznek képesek. Az 1. és 2. osztállyal is rendelkező járművek rugalmas üléselrendezéssel készülnek, így télen több ülőhellyel szolgálnak, míg nyáron akár 18 db kerékpár szállítására is alkalmasak lesznek.

A GYSEV FLIRT InterCity-motorvonatának főbb műszaki és utaskényelmi jellemzői:
- Maximális sebesség: 160 km/h
- Ötrészes, kétáramnemű motorvonat
- Férőhelyek: rugalmas üléselrendezés – télen több ülőhely, nyáron akár 18 kerékpár szállítása
- Kialakítás: 1. és 2. osztály
- Komfort:
- légkondicionált, alacsonypadlós utastér
- modern utastájékoztató rendszer
- bővített poggyásztartók
- étel-italautomatás étkezőzóna
- Digitális szolgáltatások:
- Wi-Fi kapcsolat
- minden ülésnél 230 V és USB-C töltők
- beépített tablet- és okostelefon-tartó az ülések hátlapján

Vezetői nyilatkozatok
„A 11 új InterCity szerelvény számos tekintetben különbözik majd a korábban beszerzett regionális motorvonatoktól: a járművek hosszabb utazásra vannak optimalizálva, így tökéletesen megfelelnek a távolsági közlekedésben elvárt, XXI. századi követelményeknek. A GYSEV és a Stadler szakembereinek köszönhetően elegáns és modern külső-belső megjelenés várja majd az utasokat”
– hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
„Hosszú idő után gyárt újra a magyar piacra a szolnoki kocsiszekrény üzemünk. A jelenlegi megbízás keretében összesen 55 db FLIRT IC kocsiszekrény készül Szolnokon a GYSEV részére, melyek gyártása már idén ősszel elkezdődik. A Stadler vonatok már most is a hazai vasúti közlekedés gerincét adják, hiszen minden második utas a mi járműveinkkel közlekedik”
– emelte ki Dr. Homolya Róbert, a Stadler Trains Magyarország Zrt. elnöke.
A FLIRT motorvonatokról röviden
A Stadler FLIRT a gyártó legsikeresebb típusa: 2002 óta több mint 2750 egységet adtak el 21 országban. Magyarországon jelenleg 20 darab közlekedik a GYSEV, 123 pedig a MÁV állományában. A Stadler szolnoki üzeme eddig közel 1000 FLIRT vonat gyártásában vett részt, összesen 3883 kocsiszekrény előállításával.
Összefoglalónk a GYSEV és Stadler közleménye alapján készült
Fotók forrása: GYSEV


