fbpx
2024. október 6. vasárnap
spot_img

Dunaújvárostól északra haladhat a V0

A mai elképzelések szerint ütemezve megépíthető tehervasút kulcseleme a Duna keresztezése.

A Budapestet délről elkerülő tehervasút beruházásának előkészítéséről beszélt a Jövő Új-Városáért Egyesület dunaújvárosi rendezvényén HUNGRAIL-elnökként Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója. A cél egy kelet−nyugati irányú vasúti folyosó a Záhony–Hegyeshalom útvonal legzsúfoltabb, a fővárosi agglomerációban haladó szakaszának tehermentesítésére, ahol az áruszállítás gördülékenyebben folyhat, és a tehervonatok Budapest elkerülésével kevésbé zavarják a sínek mentén élőket. Ilyen vasútvonal mellé szívesen telepszenek gyártó- vagy logisztikai cégek, tehát a V0-nak, amikor megépül, iparfejlesztési, területfejlesztési hatása is lesz.

Magának a V0-nak már meghatározták a nyomvonalsávját,

az elképzelések szerint Szolnok és Kecskemét térségén áthaladva Dunaújvárostól északra metszené a Dunát, majd Székesfehérvár és Kisbér környékének érintésével jutna Győr közelébe.

- Hirdetés -

Ismert, hogy Dunaújváros északi területein ma is jelen van a logisztika, kikötő, iparvágány található itt. A V0 előkészítésével együtt egy országos vasúti árufuvarozási koncepció is készül, hiszen a két téma szorosan összefügg.

A tervek szerint a V0 ütemezve, részben új pályák és egy új Duna-híd építésével, részben pedig meglévő vasútvonalak felújításával valósulna meg.

A végső cél egy kétvágányú, villamosított, 120 kilométer/órával járható vasútvonal, amely 740 méter hosszú tehervonatok közlekedését tudja biztosítani. A V0 előkészítése a Hungrail vezetésével történik, megvalósíthatósági tanulmány készült, illetve a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére jelenik meg hamarosan a közbeszerzési felhívás.

A rendezvényen előadott Végh Krisztina, a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet tanúsítási igazgatója, Aranyosi Zoltán, az MHV Cosinus Mérnöki Kft. képviselője. Utóbbi a dunaújvárosi vasútállomás fejlesztéséről beszélt.

Ezek is érdekelhetik

Dr. Mosóczi László kapta a Baross Gábor-díjat

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a mai napon tartotta a közlekedési kitüntetések átadó ünnepségét.

Kritikus vágányzárhelyzetre kell felkészülni augusztusban

Az érintett hazai vasúti árufuvarozó szerint a vágányzárak idején több napra lebénulhat a hazai intermodális forgalom legnagyobb része.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Kovács Imre: „Szeptember elsejétől árat kell emelnünk” – Rádió Café interjú

Optimista a vasúti árufuvarozás jövőjéről, ugyanakkor komoly kihívásokkal kell szembenézni az ágazat szereplőinek az infrastruktúra fejlesztése és a szabályozások terén. – A Rádió Café vendége volt Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke.

Lázár: megállapodtunk a kínaiakkal a V0 megépítéséről

Meg fogjuk építeni az M8-as autópályát és a V0-ás vasúti körgyűrűt, amely generációkra meg fogja oldani a dunaújvárosiak életét! – jelentette be Lázár János...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.