fbpx
2025. november 14. péntek

Dunaújvárostól északra haladhat a V0

A mai elképzelések szerint ütemezve megépíthető tehervasút kulcseleme a Duna keresztezése.

A Budapestet délről elkerülő tehervasút beruházásának előkészítéséről beszélt a Jövő Új-Városáért Egyesület dunaújvárosi rendezvényén HUNGRAIL-elnökként Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója. A cél egy kelet−nyugati irányú vasúti folyosó a Záhony–Hegyeshalom útvonal legzsúfoltabb, a fővárosi agglomerációban haladó szakaszának tehermentesítésére, ahol az áruszállítás gördülékenyebben folyhat, és a tehervonatok Budapest elkerülésével kevésbé zavarják a sínek mentén élőket. Ilyen vasútvonal mellé szívesen telepszenek gyártó- vagy logisztikai cégek, tehát a V0-nak, amikor megépül, iparfejlesztési, területfejlesztési hatása is lesz.

Magának a V0-nak már meghatározták a nyomvonalsávját,

az elképzelések szerint Szolnok és Kecskemét térségén áthaladva Dunaújvárostól északra metszené a Dunát, majd Székesfehérvár és Kisbér környékének érintésével jutna Győr közelébe.

Ismert, hogy Dunaújváros északi területein ma is jelen van a logisztika, kikötő, iparvágány található itt. A V0 előkészítésével együtt egy országos vasúti árufuvarozási koncepció is készül, hiszen a két téma szorosan összefügg.

A tervek szerint a V0 ütemezve, részben új pályák és egy új Duna-híd építésével, részben pedig meglévő vasútvonalak felújításával valósulna meg.

A végső cél egy kétvágányú, villamosított, 120 kilométer/órával járható vasútvonal, amely 740 méter hosszú tehervonatok közlekedését tudja biztosítani. A V0 előkészítése a Hungrail vezetésével történik, megvalósíthatósági tanulmány készült, illetve a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére jelenik meg hamarosan a közbeszerzési felhívás.

A rendezvényen előadott Végh Krisztina, a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet tanúsítási igazgatója, Aranyosi Zoltán, az MHV Cosinus Mérnöki Kft. képviselője. Utóbbi a dunaújvárosi vasútállomás fejlesztéséről beszélt.

Ezek is érdekelhetik

Megnyílt a Déli Körvasút Látogatóközpontja

A Déli Körvasút fejlesztésének keretében megnyílt az a Látogatóközpont, amelynek célja, hogy részleteiben is bemutassa projektet az érdeklődőknek.

Átadták a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonal megújult szakaszát

Kedden átadták a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométeres felújított vasúti vonalszakaszt, a román oldalon is zajlik a fejlesztés.

Folytatódik az egyeskocsi-teherfuvarozás támogatási programja 2025-ben

A magyar kormány 2025-ben is biztosítja az egyeskocsi-teherfuvarozás működésének fenntartásához szükséges állami hozzájárulást.

Fontos állomásnál a Déli Körvasút II. ütemének kivitelezése

Folyamatban van a Gubacsi út feletti új acélhidak elemeinek helyszínre szállítása, mindkét acélhíd betolása még az idei év őszén várható.

HUNGRAIL: újra kell értékelni a vasúti logisztika jövőjét Magyarországon

A Magyar Vasúti Egyesület arra figyelmeztet, hogy a hazai vasúti árufuvarozás kritikus szakaszba lépett: fenntarthatatlan az üzleti modell.

Körkérdés: a kombinált fuvarozás lehetőségei és kihívásai

Nyolc szakembert kérdeztünk arról, mik a kombinált fuvarozás legnagyobb kihívásai és hogyan növelhető a versenyképessége.

Legfrissebb híreink

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A rovat további cikkei

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.