fbpx
2024. július 20. szombat
spot_img

Dunaújvárostól északra haladhat a V0

A mai elképzelések szerint ütemezve megépíthető tehervasút kulcseleme a Duna keresztezése.

A Budapestet délről elkerülő tehervasút beruházásának előkészítéséről beszélt a Jövő Új-Városáért Egyesület dunaújvárosi rendezvényén HUNGRAIL-elnökként Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója. A cél egy kelet−nyugati irányú vasúti folyosó a Záhony–Hegyeshalom útvonal legzsúfoltabb, a fővárosi agglomerációban haladó szakaszának tehermentesítésére, ahol az áruszállítás gördülékenyebben folyhat, és a tehervonatok Budapest elkerülésével kevésbé zavarják a sínek mentén élőket. Ilyen vasútvonal mellé szívesen telepszenek gyártó- vagy logisztikai cégek, tehát a V0-nak, amikor megépül, iparfejlesztési, területfejlesztési hatása is lesz.

Magának a V0-nak már meghatározták a nyomvonalsávját,

az elképzelések szerint Szolnok és Kecskemét térségén áthaladva Dunaújvárostól északra metszené a Dunát, majd Székesfehérvár és Kisbér környékének érintésével jutna Győr közelébe.

- Hirdetés -

Ismert, hogy Dunaújváros északi területein ma is jelen van a logisztika, kikötő, iparvágány található itt. A V0 előkészítésével együtt egy országos vasúti árufuvarozási koncepció is készül, hiszen a két téma szorosan összefügg.

A tervek szerint a V0 ütemezve, részben új pályák és egy új Duna-híd építésével, részben pedig meglévő vasútvonalak felújításával valósulna meg.

A végső cél egy kétvágányú, villamosított, 120 kilométer/órával járható vasútvonal, amely 740 méter hosszú tehervonatok közlekedését tudja biztosítani. A V0 előkészítése a Hungrail vezetésével történik, megvalósíthatósági tanulmány készült, illetve a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére jelenik meg hamarosan a közbeszerzési felhívás.

A rendezvényen előadott Végh Krisztina, a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet tanúsítási igazgatója, Aranyosi Zoltán, az MHV Cosinus Mérnöki Kft. képviselője. Utóbbi a dunaújvárosi vasútállomás fejlesztéséről beszélt.

Ezek is érdekelhetik

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Kovács Imre: „Szeptember elsejétől árat kell emelnünk” – Rádió Café interjú

Optimista a vasúti árufuvarozás jövőjéről, ugyanakkor komoly kihívásokkal kell szembenézni az ágazat szereplőinek az infrastruktúra fejlesztése és a szabályozások terén. – A Rádió Café vendége volt Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke.

Lázár: megállapodtunk a kínaiakkal a V0 megépítéséről

Meg fogjuk építeni az M8-as autópályát és a V0-ás vasúti körgyűrűt, amely generációkra meg fogja oldani a dunaújvárosiak életét! – jelentette be Lázár János...

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak.

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.