fbpx
2025. július 19. szombat

Dunaújvárostól északra haladhat a V0

A mai elképzelések szerint ütemezve megépíthető tehervasút kulcseleme a Duna keresztezése.

A Budapestet délről elkerülő tehervasút beruházásának előkészítéséről beszélt a Jövő Új-Városáért Egyesület dunaújvárosi rendezvényén HUNGRAIL-elnökként Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója. A cél egy kelet−nyugati irányú vasúti folyosó a Záhony–Hegyeshalom útvonal legzsúfoltabb, a fővárosi agglomerációban haladó szakaszának tehermentesítésére, ahol az áruszállítás gördülékenyebben folyhat, és a tehervonatok Budapest elkerülésével kevésbé zavarják a sínek mentén élőket. Ilyen vasútvonal mellé szívesen telepszenek gyártó- vagy logisztikai cégek, tehát a V0-nak, amikor megépül, iparfejlesztési, területfejlesztési hatása is lesz.

Magának a V0-nak már meghatározták a nyomvonalsávját,

az elképzelések szerint Szolnok és Kecskemét térségén áthaladva Dunaújvárostól északra metszené a Dunát, majd Székesfehérvár és Kisbér környékének érintésével jutna Győr közelébe.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

Ismert, hogy Dunaújváros északi területein ma is jelen van a logisztika, kikötő, iparvágány található itt. A V0 előkészítésével együtt egy országos vasúti árufuvarozási koncepció is készül, hiszen a két téma szorosan összefügg.

A tervek szerint a V0 ütemezve, részben új pályák és egy új Duna-híd építésével, részben pedig meglévő vasútvonalak felújításával valósulna meg.

A végső cél egy kétvágányú, villamosított, 120 kilométer/órával járható vasútvonal, amely 740 méter hosszú tehervonatok közlekedését tudja biztosítani. A V0 előkészítése a Hungrail vezetésével történik, megvalósíthatósági tanulmány készült, illetve a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére jelenik meg hamarosan a közbeszerzési felhívás.

A rendezvényen előadott Végh Krisztina, a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet tanúsítási igazgatója, Aranyosi Zoltán, az MHV Cosinus Mérnöki Kft. képviselője. Utóbbi a dunaújvárosi vasútállomás fejlesztéséről beszélt.

Ezek is érdekelhetik

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

Elszállt költségek és romló jövedelmezőség a vasúti árufuvarozóknál

A vasúti árufuvarozók fajlagos költségei 10,3%-kal nőttek, miközben a fajlagos bevételek csak 2,2%-kal tudtak emelkedni.

Nagy Bálint: a szaktárca célja, hogy a vasút részaránya növekedjen

Az államtitkár szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozásban részt vevő szereplők számára.

Vágtába kezdtek a vasúti árufuvarozók

Nyolc fő kategóriában, több mint 40 beavatkozási területet tartalmaz a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által készített VÁGTA program.

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.