fbpx
2024. július 20. szombat
spot_img

A korridorvonatok gyorsabbak és pontosabbak

Ezen tehervonatok között öt százalékponttal kisebb a késettek aránya, mint az átlagos tehervonatoknál.

A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. (VPE) honlapjának opendata rovatában a korridorvonatok statisztikájával foglalkoztak. Az Európai Unió a kontinens országai közötti vasúti áruszállítás elősegítésére vezette be a korridorvonatok kategóriáját, és intézményrendszert is épített ki hozzájuk. A kilenc korridor alkotta rendszer része az uniós transzeurópai közlekedési hálózatának (TEN-T), számos elágazással igyekszik lefedni a kontinens legfontosabb szállítási irányait.

A korridoroktól azonban hamarosan elbúcsúzhatunk, hiszen valójában a teljes európai vasúthálózat egységes működése a cél: bárhonnan bárhová könnyű legyen fuvarozni. Az új kapacitáselosztási rendelet tervezete ezért megszünteti ezeket.

- Hirdetés -

Jelenleg Magyarország esetében a vasútvállalatok számára például az a legnagyobb könnyebbség, hogy nem az adott korridor mentén működő valamennyi pályahálózat-működtetőtől kell külön-külön menetvonalat igényelni, hanem egyablakos módon mehet az ügyintézés. Más országokban, ahol kevésbé rugalmas a menetvonalak kiutalása, az is előny, hogy a korridormenedzsmentek előre befoglalhatnak kapacitásokat, így azokhoz azután rövidebb határidővel juthatnak az operátorok.

A VPE statisztikája szerint a korridorvonatok átlagos eljutási sebessége 2023. első felében 30 km/óra, ez 20 százalékkal gyorsabb, mint az egyéb nemzetközi tehervonatok átlaga, és némi gyorsulás 2022. azonos időszakához képest is.

A korridorvonatok közül több pontos, mint amennyi késik (49%), szemben a többi nemzetközi tehervonatnál mért 54 százalékkal. (Tavaly még nem 5, csak 3 százalékpont volt a különbség.)

A menetrendtől való eltérés ennek megfelelően csaknem egy órával kisebb (58 perc), mint az egyéb tehervonatoknál. A korridorvonatok teljesítménye is nagyobb, mint a többi vonaté.

Nyitóképünkön tehervonat Ferencvárosban (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

Tovább romlott a baleseti statisztika a MÁV hálózatán – VIDEÓ!

Az idén 35 baleset történt vasúti átjárókban a KRESZ megszegése vagy figyelmetlenség miatt, ez 6 esettel több, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Megújultak a MÁV állomások két balatoni helyszínen is – GALÉRIA

A MÁV Balatonfenyvesen és Balatonszéplak megállóhelyen is megújult állomással várja az utasait.

A balatoni járatokon egyre népszerűbb az Utasellátó

Az elmúlt hónapban közel 10 ezren fogyasztottak ételt, italt a Balaton IC-ken.

Zöld finanszírozási rendszer segíthet a vasúti járműállományon?

A hazai járműállomány fejlesztésére a szándék megvan, de a forrás hozzá igencsak kérdéses. Gyors, de hosszútávú megoldásra van szükség.

Gyermekvasutasokat avattak hétvégén

Szombaton tartották a Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző, több mint 150 gyerek avatási ünnepségét.

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.