fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

50 méter hosszú sínek érkeztek Kínából a Budapest-Belgrád vasút építéséhez

Kínából szállítják az 50 méter hosszú vasúti síneket Szerbiába a Budapest-Belgrád vasút egyik szakaszára – közölte a CGTN hírportál.

A szállítmány eljuttatása során olyan kihívásokat kell legyőzni, mint a távolsági tengeri hajózás és a többszörös átrakodás. Az első tétel a kelet-kínai Tianjin kikötőből március 22-én indult el és május 27-én érkezett meg a szlovéniai Koperi kikötőhöz.
Június 6-án Szerbiában átvették a Kínában gyártott első 50 méteres síneket az újvidéki Budapest–Belgrád vasút pályafektető bázisára, majd ezt követően beépítik az újvidéki szakaszon. Jelentések szerint ez az első alkalom, hogy 50 méteres acélsíneket exportálnak Kínából az európai piacra. 2022 szeptemberében a szerb fél jóváhagyta az acélsínek Kínából történő vásárlását, és ezzel a kínai acélsínek számára megnyílt az európai piac – közölte a CGTN kínai portál.

Borítókép: CGTN.com

Ezek is érdekelhetik

Indul a BuBe fővárosi szakasza is

Hatályba lépett a vállalkozói szerződés a Ferencváros és Soroksár állomások közötti részre. Egy június 28-i kormányhatározat nyomán csütörtökön megszületett az alapítói határozat is a beruházó...

A BuBe folytatására 600 millió eurót ad az unió

A Belgrádot Nišsel összekötő vasút fejlesztésére Szerbia 598 millió euró támogatást kapott az EU-tól;

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.