fbpx
2024. március 1. péntek

Villamosított pályán Erdély felé

Elkészült a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal villamosítása – jelentették be Berettyóújfaluban.

A tárca kiemelt célja a vasútvonal  fejlesztése – mondta Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára az MTI jelentése szerint. A mostani fejlesztés során, a korábbi pályafelújítást követően a villamosítás és a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése történt meg. A beruházás olyan stratégiai jellegű vasútvonalon valósult meg, amely Sárrétet a bihari térséggel, a fővárost és az ország többi részét Erdéllyel, az erdélyi városokkal köti össze.
A villamosítással egyidejűleg elkészült több megálló, állomás akadálymentesítése, térvilágítások korszerűsítése és új utastájékoztatási rendszerek kialakítása. A beruházás lehetővé teszi, hogy decembertől, a következő menetrendi évtől kezdőden bőségesebb kiszolgálást biztosítson az ÉKM megrendelésére a MÁV-Start Zrt. A tervek szerint decembertől óránként fognak közlekedni a személyszállító vonatok, naponta 4-5 vonat megy majd Nagyváradra a fejlesztésnek köszönhetően.

Borítókép: Berettyóújfalu vasútállomás (Fotó: MTI)

Ezek is érdekelhetik

Tehervonat és személyvonat ütközött Sápon

Hét sérült is van a 101-es vonalon történt balesetben. A Püspökladány–Biharkeresztes vonalon baleset történt szerdán hajnali 4:20-kor – írja a Mávinform. Egy tehervonat nem vette...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });