fbpx
2024. március 1. péntek

Rekordszámú utas a GYSEV-nél 2022-ben

Tavaly rekordot döntött az utasok száma a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-nél. A vasúttársaság járatain 4,5 százalékkal többen utaztak, mint a 2019-es, tehát a pandémia előtti utolsó évben. A GYSEV-nél bíznak abban, hogy a kedvező tendencia az idei évben is folytatódik.

Súlyosan érintette a közösségi közlekedést a 2020–21-es koronavírus-járvány, ami miatt a vasúton is jelentősen csökkent az utasok száma: a GYSEV Zrt.-nél a pandémia hetven százalékra szorította vissza az utasforgalmat 2020-ban. A járvány időszakában sokan kevésbé érezték biztonságosnak a közösségi közlekedést, a vonatokon és állomásokon szigorú higiéniás rendszabályok voltak érvényben, emellett elterjedt a távmunka, átmeneti időszakokra többször bevezették az online oktatást is.

A pandémia utáni első teljes év a 2022-es volt, amelyben egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, így a vasúti utazáshoz is. Ezt a növekedést a GYSEV Zrt. adatai is egyértelműen alátámasztják: a pozitív tendencia 2022 márciusától kezdődött, a vasúttársaság tavaly augusztusra már elérte a 2019-es szintet, 2022 októberében pedig már azt regisztrálhatta a GYSEV, hogy az utasszámok meghaladták a 2019-es szintet.

- Hirdetés -

A pandémia komoly nehézségeket okozott nekünk is, hiszen a dolgozóinkat is érintette a fertőzés, miközben a vonatokat folyamatosan közlekedtetni kellett. Bíztunk abban, hogy csak átmeneti lesz az utasforgalom visszaesése. Nagyon örülök annak, hogy tavaly a kedvezőtlen tendencia megfordult, és elmondhatjuk, hogy még soha nem utaztak annyian járatainkon, mint kétezerhuszonkettőben. Ez annak is köszönhető, hogy a pandémiás időszakban sem álltunk le a fejlesztésekkel, javultak a szolgáltatásaink, több komoly, a vasúti infrastruktúrát érintő beruházást, jelentős állomásfelújítást valósítottunk meg” – mondta el Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Az éves adatok alapján 2019-ben az utaslétszám 5 millió 952 ezer fő volt, míg ez a szám 2022-ben 6 millió 220 ezer. Ez azt jelenti, hogy a pandémia utáni első teljes évben 4,5 százalékkal utaztak többen a GYSEV járatain, mint a koronavírus-járványt megelőző, 2019-es évben. A vasúttársaságnál bíznak abban, hogy a kedvező tendencia 2023-ban is folytatódik, és idén még többen választják bizalommal a vasutat közlekedési formaként.

Ezek is érdekelhetik

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Tíz éve szolgálnak Flirtök a GYSEV-nél

Azóta már a Stadler motorvonatainak két generációja dolgozik a Nyugat-Dunántúlon. Tíz éve avatta fel első Flirt motorvonatát Sopronban a GYSEV. A gyártó Stadler a járműveket...

Megújult az irányítótorony Sopronban

A GYSEV folytatta a vasútállomás korszerűsítését. Elkészült a soproni vasútállomás irányítótornyának külső felújítása. Az épület új homlokzatburkolatot kapott, kicserélték a külső nyílászárókat és üvegezett felületeket...

Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

A HUNGRAIL és a Magyar Vasút első ízben tartotta meg új rendezvényformátumát. A Magyar Vasút Meetup egy-egy szakmai részterületen kíván fórumot biztosítani a vasúti cégeknek...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });