fbpx
2024. június 16. vasárnap

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént a homlokzat felújítása és szigetelése, cserélték a nyílászárókat, emellett modernizálták az utastájékoztató rendszert. A felújítás érdekessége, hogy a szentgotthárdi váróterembe is került egy könyvszekrény, amelynek köteteit szabadon használhatják az utasok.

A szentgotthárdi állomás felújítását tavaly tavasszal kezdte meg a vasúttársaság. A munkálatok nagyobb részét a GYSEV Zrt. saját dolgozói végezték, csak bizonyos munkafázisokhoz vontak be vállalkozókat – olvasható a vasúttársaság közleményében.

A szentgotthárdi állomásépület új homlokzati megjelenését Kiss Gábor tervezte, a szakember folyamatos segítséget nyújtott az épület felújítása során. 

- Hirdetés -

A tervezési koncepció a rendelkezésre álló korábbi fényképek, tervezési dokumentumok alapján készült, amely ötvözi a korabeli megjelenést a modern dizájnnal.

A felújítás főbb munkálatai:

  • Elvégezték a váróterem teljes felújítását, amely az intelligens várótermek követelményeinek megfelelően történt. Így kamera és füstérzékelő rendszert telepítettek a szakemberek, az arculatnak megfelelő új burkolatok és bejárati ajtó került a váróterembe, emellett a női, férfi, illetve mozgáskorlátozott vizesblokk is megújult.
  • Új utastájékoztató rendszer (piktogram rendszer) került a külső-belső homlokzatra.
  • Megtörtént az állomásépület homlokzatának felújítása: 12 cm-es grafitos szigetelő rendszer került a falakra, díszítő elemekkel. A korábbi előtetőt elbontották, helyére újat készítettek. 
  • Az épület rossz állapotú fa nyílászáróit kicserélték, emellett új csatorna és lefolyó rendszert szereltek fel. 
  • A vasúti pálya felőli oldalon az előtető új megjelenést kapott, a mennyezetburkolatba korszerű LED-es kültéri térvilágító lámpák kerültek.
  • A homlokzatra a korábban felújított állomásépületek mintájára világító „Vasútállomás” felirat és GYSEV logó került.

A GYSEV Zrt. állomásfelújítási programjának célja, hogy az állomásépületek mellett azok közvetlen környezete és a kapcsolódó üzemi épületek külső és belső karbantartása is megtörténjen, így biztosítva a dolgozók részére a korszerű munkakörnyezetet.

A koncepció alapján Szentgotthárdon az elmúlt egy évben megtörtént a mérlegház, 

valamint a vasúttársaság munkatársai által használt, ún. II. számú váltóállító torony karbantartása is.

A korábbi évtizedekben Resti-ként funkcionáló, korszerűtlen épületrészt lebontották, helyére egy füvesített park készült, biztosítva ezzel az állomásépület zöld környezetét.

A kétszintes határforgalmi épület külső és belső felújítása 2023-ban szintén megkezdődött, a munkálatok idén még folytatódnak. 

A kivitelezési munkálatokat a GYSEV Zrt. saját karbantartási forrásból finanszírozta.

„Ol-Vasút” – vándorkönyvek Szentgotthárdon is

A soproni „Ol-Vasút” projekt mintájára a szentgotthárdi váróterembe is kerülnek vándorkönyvek: a GYSEV és a Kultport-a Alapítvány együttműködésének köszönhetően egy könyvszekrényt helyeztek el az utascsarnokban. Az ott található könyveket ingyen el lehet vinni, lehet a köteteket helyben olvasni – és természetesen hozni is lehet újabb könyveket. A könyvszekrényt a szentgotthárdi önkormányzat pályázatán nyert forrásból telepítette az alapítvány. 

Ezek is érdekelhetik

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Tíz éve szolgálnak Flirtök a GYSEV-nél

Azóta már a Stadler motorvonatainak két generációja dolgozik a Nyugat-Dunántúlon. Tíz éve avatta fel első Flirt motorvonatát Sopronban a GYSEV. A gyártó Stadler a járműveket...

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.