fbpx
2024. március 1. péntek

Megújult a GYSEV kocsijavítója

A soproni műhely teljes rekonstrukciójára két és fél év alatt 600 millió forintot költött a regionális vasút.

Hivatalosan is átadták a GYSEV Zrt. kívül-belül megújult kocsijavító műhelyét Sopronban – írja a cég közleménye. A létesítmény az elmúlt időszakban teljes rekonstrukción esett át: új vágányokat és szerelőaknákat építettek, szekcionált kapuk biztosítják a vasúti járművek mozgatását, emellett új nyílászárók és korszerű LED-es világítás teszi modernné a munkakörülményeket. A soproni kocsijavító műhely a felújítási munkálatok alatt folyamatosan üzemelt.

A soproni kocsijavító műhely felújítási munkálatai 2020 őszén indultak. Az egyes munkafázisokat olyan ütemben kellett tervezni és elvégezni, hogy ezek mellett is üzemelni tudjon a létesítmény: a személy és teherkocsi karbantartást a rekonstrukció időszakában is folyamatosan végezték a GYSEV szakemberei.

- Hirdetés -

A felújítás az alábbi munkálatokat tartalmazta:

  • A kocsijavító műhelycsarnok mindhárom vágányát teljes egészében újjáépítették
  • Két vágány alatt teljes hosszban szerelőaknát építettek ki, ezek közül az egyik mellett a vágány hosszának feléig oldalaknát is kialakítottak
  • Mindegyik szerelőakna fűtött és korszerű LED-világítása van
  • Az épület új fűtőrendszert, sűrített levegős rendszert és energiatakarékos világítást kapott
  • A rekonstrukció ideje alatt beszereztek egy új, nyolcoszlopos csoportemelő-berendezést is, ezzel a hosszú, konténerszállító teherkocsik emelése is lehetséges
  • Fontos műszaki fejlesztés volt, hogy a speciális, erősített padlónak köszönhetően mindkét szerelőaknás vágányon tudnak járműemelést végezni
  • A segédműhelyek, az étkezőhelyiség, a belső raktárak és a vizesblokk is teljes felújítást kapott
    A javítóműhely melletti irodaház is megújult, illetve mellette zöldmezős beruházásként egy új szociális épület készült

„Az utazóközönség számára látványos beruházás volt a soproni vasútállomás épületének felújítása, átalakítása, amelyet tavaly év végén adhattunk át. A külső szemlélőnek kevésbé érzékelhető a kocsijavító műhelyünk megújítása, számunkra azonban ez is kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen személy- és teherkocsijaink, illetve partnereink járműveinek folyamatos javítását, karbantartását mostantól mai, modern körülmények között végezhetik szakembereink”

– mondta el az átadóünnepségen Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

„A technika fejlődésével a vasúti járművek is egyre modernebbek lesznek, és korszerűbb, gyorsabb, precízebb karbantartást igényelnek. A korábban felújított, szombathelyi motorműhely Flirt motorvonatok karbantartására is alkalmas, a soproni mozdonyműhelyben Siemens Vectronok karbantartását tudjuk elvégezni. Nagy örömömre szolgál, hogy Sopronban most már egy modern, jól felszerelt kocsijavító műhely áll rendelkezésünkre. Gratulálok a munkatársainknak, hiszen folyamatosan dolgoztak, miközben a kocsijavító műhely rendkívül nagyszabású felújítási és átalakítási munkálatait elvégezték” – hangsúlyozta Varga András, a GYSEV Zrt. gépészeti igazgatója.

A soproni kocsijavító műhely teljes felújítása 600 millió forintba került, az összeget a GYSEV Zrt. saját forrásból biztosította.

Ezek is érdekelhetik

Hatékony működést tesznek lehetővé a GYSEV digitális beruházásai

A Magyar Vasút Meetup konferenciáján a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. forgalomirányítási és digitalizációs beruházásairól Ikker Tibor, a vállalat pályavasúti igazgatója tartott előadást.

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Dél-koreai–magyar szerződés egyiptomi kocsik szervizelésére

Szerződést írt alá a Ganz-MaVag International Kft. és a Rotem SRS 1350, Egyiptomnak gyártott vasúti kocsi szervizelésére. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló...

Felújítják a MÁV-START 25 Traxx mozdonyát

A forgóvázak, a hajtóművek, a kerékpárok és a motorok is javítást kapnak. Az Alstom és a MÁV Vagon Kft. mintegy 3 millió euró értékű szerződést...

Nem segített a kiéleződő verseny sem az európai sínekre több forgalmat vonzani

Az európai vasúti statisztikákban a magasabb vasúti munkamegosztás arányában és a nagyon alacsony infrastruktúra-fenntartási forrásokkal tűnik ki Magyarország.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });