fbpx
2025. február 6. csütörtök

Magasabb szinten az európai utasjogok

Üdvözli az Európai Vasúti és Infrastrukturális Vállalkozások Közössége (CER) a vasúti utasok jogairól szóló új (EU) 2021/782 rendelet végrehajtását, amely most lépett hatályba.

A szabályozás a vasúti szolgáltatások átfogó környezetére vonatkozik. Mint ilyen, kihívás elé állítja a teljes uniós vasúthálózatot, de olyan kihívást jelent, amely magasabb szintű fogyasztóvédelmet vezet be, miközben biztosítja a vasúti szolgáltatások folyamatos működését. Az új vasúti utasok jogairól szóló rendelet szilárdabb keretet hoz létre a vasúti utasok, a vasúttársaságok, a pályahálózat-működtetők és a jegyértékesítők közötti interakciók szabályozására, amely meghaladja a többi közlekedési módra megállapított szabványokat.
A rendelkezések magukban foglalják többek közt az alábbiakat.
– Intézkedések a valós idejű forgalmi és utazási információk áramlására vonatkozóan a vasúti utazásban részt vevő különböző szereplők között, az utasok javára.
– A felelősség tisztázása átszállójegyek esetén.
– Szigorúbb rendelkezések az utasok átirányítására az utazási fennakadások esetén.
– A segítséget kérő mozgáskorlátozott utasok jobb tájékoztatása.
– Fokozott követelmények a vonatokon található kerékpárszállító kocsikkal szemben.
– Az egész EU-ra kiterjedő igénylőlap kidolgozása.
– A „vis maior” záradék újbóli bevezetése.

Az eredeti vasúti utasok jogairól szóló rendelet 2009-es hatálybalépése óta az ágazat jelentős erőforrásokat fektetett be a követelmények hatékony teljesítése érdekében. Tekintettel a frissített rendelet hatálybalépésére, a CER-tagok készen állnak arra, hogy folytassák ezt a munkát.

- Hirdetés -

Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója elmondta, a vasúti ágazat legfontosabb célja mindig is az volt, hogy biztosítsa ügyfelei védelmét. A fokozódó intermodális verseny közepette a vasuton utazók ma a többi közlekedési módhoz képest magasabb szintű védelmet élveznek. Az ipar rengeteg erőforrást fordított az új EU-követelmények megvalósítására és a lehető legmagasabb szabványok teljesítésére, hogy tovább növelje az ágazat vonzerejét és versenyképességét.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.

Magánberuházásokkal újulhatnak meg a vasútállomások

Az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozások fantáziáját is megmozgatta a nemrég meghirdetett országos állomásmegújítási program.

Az RCH az egyik legenergiahatékonyabb vasúttársaság hazánkban

A Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.