A Kína-Európa tehervonat-szolgáltatások idén januártól májusig szilárd növekedést mutattak, a szállítási kapacitás és a hatékonyság folyamatosan nőtt – tette közzé a ChinaDaily.com.
A Kína-Európa tehervonat-járatok száma az év első öt hónapjában az előző évhez képest 16 százalékkal 7126 járatra nőtt – közölte a China State Railway Group Co, Ltd. (Kínai Állami Vasúttársaság).
Ebben az időszakban mintegy 774 ezer 20 láb egyenértékű egység (TEU) árut szállítottak a tehervonatokon, ami 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban
– közölte a vállalat. Csak májusban a Kína-Európa járatok száma 13 százalékkal, 1515-re nőtt az előző évhez képest. A vonatok mintegy 165 000 TEU árut szállítottak, ami 29 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Május végéig a tehervonatok 25 európai ország 213 városába jutottak el.
Eközben az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Területen található Erenhot logisztikai központ (dry port) jelentősen segítette a Kína és Európa közötti kereskedelmet, mivel 2023-ban eddig több mint 1000 Kína-Európa tehervonatot kezelt – közölte a Fibre2fashion.com.
Május elejéig a dry port összesen 1042 Kína-Európa tehervonatot kezelt, ami 7 százalékos növekedést jelez az előző év azonos időszakához képest.
Erenhot logisztikai központja a legnagyobb dry port Kína és Mongólia között. Fontos átjáróként működik, amely 10 ország több mint 60 régióját köti össze Kínával, köztük olyan kiemelkedő kereskedelmi partnerek, mint Németország vagy Lengyelország. Ezen a stratégiai jelentőségű kapun keresztül 68 Kína-Európa útvonalhálózatot hoztak létre, biztosítva a hatékony kereskedelmi forgalmat. A zökkenőmentes működés fontosságát felismerve a dry port ez év eleje óta egy, kizárólag a Kína-Európa tehervonatok számára fenntartott “zöld csatornát” hozott létre.
Borítókép: Infografika Makronóm.Mandiner