fbpx
2024. április 21. vasárnap

Ismét növekszik a Kína és Európa között vasúti áruszállítás

A Kína-Európa tehervonat-szolgáltatások idén januártól májusig szilárd növekedést mutattak, a szállítási kapacitás és a hatékonyság folyamatosan nőtt – tette közzé a ChinaDaily.com.

A Kína-Európa tehervonat-járatok száma az év első öt hónapjában az előző évhez képest 16 százalékkal 7126 járatra nőtt – közölte a China State Railway Group Co, Ltd. (Kínai Állami Vasúttársaság).

Ebben az időszakban mintegy 774 ezer 20 láb egyenértékű egység (TEU) árut szállítottak a tehervonatokon, ami 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban

– közölte a vállalat. Csak májusban a Kína-Európa járatok száma 13 százalékkal, 1515-re nőtt az előző évhez képest. A vonatok mintegy 165 000 TEU árut szállítottak, ami 29 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Május végéig a tehervonatok 25 európai ország 213 városába jutottak el.

- Hirdetés -

Eközben az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Területen található Erenhot logisztikai központ (dry port) jelentősen segítette a Kína és Európa közötti kereskedelmet, mivel 2023-ban eddig több mint 1000 Kína-Európa tehervonatot kezelt – közölte a Fibre2fashion.com.

Május elejéig a dry port összesen 1042 Kína-Európa tehervonatot kezelt, ami 7 százalékos növekedést jelez az előző év azonos időszakához képest. 

Erenhot logisztikai központja a legnagyobb dry port Kína és Mongólia között. Fontos átjáróként működik, amely 10 ország több mint 60 régióját köti össze Kínával, köztük olyan kiemelkedő kereskedelmi partnerek, mint Németország vagy Lengyelország. Ezen a stratégiai jelentőségű kapun keresztül 68 Kína-Európa útvonalhálózatot hoztak létre, biztosítva a hatékony kereskedelmi forgalmat. A zökkenőmentes működés fontosságát felismerve a dry port ez év eleje óta egy, kizárólag a Kína-Európa tehervonatok számára fenntartott “zöld csatornát” hozott létre.

Borítókép: Infografika Makronóm.Mandiner

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.