fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Ismét növekszik a Kína és Európa között vasúti áruszállítás

A Kína-Európa tehervonat-szolgáltatások idén januártól májusig szilárd növekedést mutattak, a szállítási kapacitás és a hatékonyság folyamatosan nőtt – tette közzé a ChinaDaily.com.

A Kína-Európa tehervonat-járatok száma az év első öt hónapjában az előző évhez képest 16 százalékkal 7126 járatra nőtt – közölte a China State Railway Group Co, Ltd. (Kínai Állami Vasúttársaság).

Ebben az időszakban mintegy 774 ezer 20 láb egyenértékű egység (TEU) árut szállítottak a tehervonatokon, ami 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban

– közölte a vállalat. Csak májusban a Kína-Európa járatok száma 13 százalékkal, 1515-re nőtt az előző évhez képest. A vonatok mintegy 165 000 TEU árut szállítottak, ami 29 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Május végéig a tehervonatok 25 európai ország 213 városába jutottak el.

- Hirdetés -

Eközben az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Területen található Erenhot logisztikai központ (dry port) jelentősen segítette a Kína és Európa közötti kereskedelmet, mivel 2023-ban eddig több mint 1000 Kína-Európa tehervonatot kezelt – közölte a Fibre2fashion.com.

Május elejéig a dry port összesen 1042 Kína-Európa tehervonatot kezelt, ami 7 százalékos növekedést jelez az előző év azonos időszakához képest. 

Erenhot logisztikai központja a legnagyobb dry port Kína és Mongólia között. Fontos átjáróként működik, amely 10 ország több mint 60 régióját köti össze Kínával, köztük olyan kiemelkedő kereskedelmi partnerek, mint Németország vagy Lengyelország. Ezen a stratégiai jelentőségű kapun keresztül 68 Kína-Európa útvonalhálózatot hoztak létre, biztosítva a hatékony kereskedelmi forgalmat. A zökkenőmentes működés fontosságát felismerve a dry port ez év eleje óta egy, kizárólag a Kína-Európa tehervonatok számára fenntartott “zöld csatornát” hozott létre.

Borítókép: Infografika Makronóm.Mandiner

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.