A munkába járáshoz az emberek mintegy fele részesíti előnyben a tömegközlekedést, negyedük autózik, ötödük viszont valamilyen mikromobilitási eszközt – például rollert, kerékpárt, robogót – vesz igénybe, ez az arány a szabadidő eltöltése során még magasabb.
Reprezentatív felmérési eredményeikre hivatkozva a Jövő Mobilitása Szövetség és partnere, a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil azt közölte, hogy a Budapesten élők között vannak a legtöbben (64 százalék), akik a munkába járáshoz a tömegközlekedési eszközt választják. Hétköznap a férfiak nagyobb arányban használnak autót (negyven százalék), mint kerékpárt (16 százalék), a nők inkább a tömegközlekedést választják (43 százalék), vagy gyalogolnak (25 százalék).
A válaszadók 59 százalékának van rollerje, kerékpárja, esetleg mindkettő, 88 százalékuknak 200 ezer forint érték alatti eszköze van. További hat százalék mondta azt, hogy bár jelenleg nincsen se rollerje, se kerékpárja, de tervezi ezek beszerzését. A férfiak nagyobb arányban szereznek be kerékpárt, mint a nők, míg a nők között magasabb azok aránya, akiknek nincs, és nem is terveznek mikromobilitási eszközt vásárolni. A szövetség felhívja a figyelmet arra, hogy a kerékpárok és elektromos rollerek használatához nincs szükség vezetői engedélyre. A Jövő Mobilitása Szövetség szerint az ideális állapot az lenne, ha csak úgy vehetne részt bárki a közlekedésben, ha ismeri a közlekedési szabályokat.
A felmérésében részt vevő, kerékpárt és rollert használó válaszadók 77 százaléka nem okozott, és nem is szenvedett még kárt közlekedés során, 16 százalékuk megsérült már, hat százalékuknak megsérült már a közlekedési eszköze és csupán egy százaléka okozott kárt másnak. Korcsoport tekintetében kiugró érték, hogy a 18–39 év közötti korosztály 23 százaléka már megsérült kerékpározás vagy rollerezés közben.
Többféle közlekedési eszköz használata stressz- és költségcsökkentő tényező lehet, valamint időben is hatékonyabb, ha kombinálják a lehetőségeket.