fbpx
2024. május 20. hétfő

Budapestről Prágába olcsóbb vonatozni, mint repülni, de…

Az átlagos európai vonatjegy többször annyiba kerül, mint a ugyanoda a repülőjegy – mutatta ki a statisztika. A kevés pozitív példa között vannak a budapesti vasúti járatok.

Száztizenkét európai útvonal légi és vasúti jegyárait hasonlította össze legújabb tanulmányában a Greenpeace. Bár egyes útvonalakon – köztük a Budapestről indulókon – jobban megéri a vasutat választani, azonban átlagosan több mint kétszer drágább vonattal utazni, mint repülővel. Egyes esetekben a költségkülönbség akár 10-szeres is lehet, például a Barcelona és London közötti útvonalakon, ahol a vasúttársaságok nem tudnak versenyezni a mindössze 11 fontért (4800 Ft) kínált jegyekkel.

A jelentés az árkülönbségeket az “egyenlőtlen szabályozási környezetre vezeti vissza, amely a fapados légitársaságoknak kedvez az éghajlat és a munkavállalók jogainak rovására”

– írta az Independent.

- Hirdetés -

Az elemzett 112 útvonal közül csak 23 volt majdnem mindig olcsóbb vonattal, mint repülővel, azonban ezek közül 6 esetben nincs is közvetlen repülőjárat a két város között. “Röviden: aki repül, azt támogatják; aki vonattal utazik, azt magasabb árakkal, valamint gyakran hosszabb utazási idővel büntetik ” – mondta Stefan Gössling, a svédországi Linnaeus Egyetem professzora, aki a repülőjáratok kibocsátását tanulmányozta.

A legjobb útvonalként említik a Zürich-Berlin, Prága-Budapest, Berlin-Prága és Zürich-Bécs vasútvonalat,

azonban utóbbi kettő esetében nem érhető fapados repülőjárat. Prágába utazni vonattal Budapestről mindig olcsóbbnak bizonyult a repülésnél a vizsgált napokon, azonban 2022-ben mégis több mint 100 ezren repültek a két főváros között.

Budapest esetében a vizsgált útvonalak közül a Budapest-Berlin útvonal a 9 vizsgált napból 6-szor bizonyult olcsóbbnak vonattal, míg a Budapest és Bukarest közti vonatjegyek árai mindig alacsonyabbnak bizonyultak.

Drágábbnak bizonyult azonban a Budapest-Párizs, Budapest-Velence, valamint Budapest-Brüsszel útvonal, mely esetében sokkal drágábbak a vonatjegyek a repülőjegyeknél.

Borítókép: Az IC+ prémium kocsija (Fotó: MÁV)

Ezek is érdekelhetik

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

COSCO SHIPPING és ÖBB Rail Cargo Group: magas szintű találkozó Budapesten

A Rail Cargo Terminal - BILK-en az ÖBB Rail Cargo Group és a COSCO SHIPPING magasrangú vezetői találkoztak, az esemény fókuszában a közös stratégiai...

FENYEGETÉS A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE: GIGAKAMIONOK!

Bár az EU a közlekedés mielőbbi zöldítését célozta meg az elmúlt években, ennek ellenére jelenleg olyan jogszabály-módosítást tárgyalnak a döntéshozók, amely megengedné a gigakamionok közlekedését az...

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...