fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Berni nyilatkozat magyar részvétellel

Tizenkét európai nemzeti vasútttársaság vezetője, köztük Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója nyilatkozatot írtak alá Bernben, amelyben kinyilvánították szándékukat, hogy ösztönözzék a vasútra való átállást, és a vasúti árufuvarozást az európai logisztika gerincévé tegyék.

A Berni Nyilatkozatot július 1-jén írták alá többek közt a MÁV, a Deutsche Bahn, az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB), a Francia Nemzeti Vasutak (SNCF) és a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) vezérigazgatói az Európai Vasutak vezérigazgatói csúcstalálkozóján Bernben – tette közzé a Railjournal.com. További aláírók közé tartozik az Európai Vasúti és Infrastrukturális Vállalatok Közössége (CER), a Vasutak Nemzetközi Szövetsége (UIC), a Nemzetközi Vasúti Közlekedési Bizottság (CIT) és a Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége (VDV).

A vasúti szállítás részarányának a növelése, illetve az európai zöld megállapodás éghajlat-változási céljainak eléréséhez való közvetlen hozzájárulás érdekében az aláíró felek célja „zökkenőmentes, pontos, kiszámítható és fenntartható vasúti közlekedés” kialakítása minden ügyfél számára, valamint a vasúti hálózatok hatékonyságának növelése Európa-szerte. A nyilatkozat kimondja, hogy a jövő vasúti ügyfélélményét aktívan alakítja az európai fővárosok és nagyvárosok közötti új nemzetközi nappali és éjszakai személyszállítási szolgáltatások fejlesztése, valamint a határokon átnyúló szolgáltatások „modern, megbízható és összekapcsolt” infrastruktúrájába történő beruházás. A vasúti utazást megkönnyíti és kényelmesebbé teszi a zökkenőmentes nemzetközi jegyértékesítés a CER jegyértékesítési ütemtervének megvalósítása révén, valamint a valós idejű utastájékoztatási megoldások fejlesztése.

Annak érdekében, hogy a vasúti áruszállítás az európai logisztika gerincévé váljon, a nyilatkozat kimondja, hogy az aláíró felek egységes európai hálózatot hoznak létre, amely „teljes, integrált és multimodális”, beleértve a gyors és megbízható átrakodást biztosító intermodális terminálok fejlesztését.

- Hirdetés -

A Digital Automatic Coupler-t (DAC) Európa-szerte telepítik, a vasúti teherszállítás pedig „zökkenőmentes, rugalmas és gyors” lesz a valós idejű információszolgáltatás és a digitális technológia, köztük a digitális kapacitásmenedzsment (DCM) bevezetése révén.

E célkitűzések támogatása érdekében a nyilatkozat felszólítja a politikai döntéshozókat európai és nemzeti szinten, hogy biztosítsák a szükséges szakpolitikai keretet, amelynek biztosítania kell, hogy elegendő, kiszámítható és fenntartható hosszú távú finanszírozást biztosítsanak a vasúti ágazat számára. Ennek magában kell foglalnia az infrastruktúra karbantartásának és fejlesztésének megfelelő finanszírozását, összhangban az EU transzeurópai közlekedési hálózatokról (TEN-T) szóló rendeletének célkitűzéseivel, amely jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A nyilatkozat azt is kimondja, hogy ezt a felülvizsgálati folyamatot gyorsan le kell zárni, és a felülvizsgált TEN-T rendeletet hasonló időn belül végre kell hajtani. A nyilatkozat felszólítja a döntéshozókat, hogy biztosítsanak elegendő finanszírozást az ERTMS folyamatos, szinkronizált kiépítéséhez.

– Mindannyian tisztában kell lennünk azzal a ténnyel, hogy erős vasúti szektor nélkül Európa nem tudja elérni klímacéljait” – mondja Andreas Matthä, a CER elnöke és az ÖBB vezérigazgatója.

– A vasutak összekötik Európát. Biztonságosak, kényelmesek, megbízhatóak és mindenekelőtt környezet- és társadalombarátak – mondta Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója. – Felhívunk minden döntéshozót, hogy a megfelelő és szükséges intézkedésekkel támogassák a vasútra történő közlekedési módok elterjedését.

Ezek is érdekelhetik

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.