fbpx
2024. október 12. szombat

Az áruk vasútra terelését ösztönzi az olasz kormány

Jóváhagyta az úgynevezett FerroBonus kezdeményezés végleges tervezetét az olasz Gazdasági és Pénzügyminisztérium, amely ösztönzi a vasúti közlekedésre való átállást az országban.

A három legjelentősebb olasz vasúti árufuvarozási szövetség, a FerMerci, a FerCargo és az Assofer már áprilisban kérte a szaktárcától a 2015 óta érvényben lévő intézkedés visszaállítását. A FerroBonus ugyanis korábban is létezett, de nem fizették ki a 2022 augusztusa és 2023 augusztusa közötti időszakra. Ezenkívül a szövetségek nehezményezték, hogy a közlekedési tárca nem kommunikált a kezdeményezés újbóli aktiválásával kapcsolatban. Ennél az új fejlesztésnél is bizonytalan, hogy mikor kezdődnek a kifizetések. 

A 2023-2026 közötti időszakra a FerroBonus alapját évi 22 millió euróban határozták meg. Ez a legalacsonyabb összeg 2018 óta.

A Fermerci azt kifogásolta, hogy a közúti és a vasúti árufuvarozási ágazatok közötti állami ösztönzők jelentősen eltérnek.

- Hirdetés -

Mint ismert, 25 millió eurót különítettek el állami támogatásként a közúti ágazatnak csak a 2022. október 3. és november 16. közötti időszakra. Ezzel szemben a vasúti ágazat a következő három évben, évente kapna 22 milliót.

A FerroBonus kezdeményezést 2016 novemberében hagyta jóvá az Európai Bizottság, hogy támogassa a közútról a vasútra való átállást. Az intézkedés különösen Dél-Olaszországra irányult, ahol még mindig elterjedt a közúti szállítás. Az ösztönző az intermodális szállítási szolgáltatásokat kínáló cégek, valamint a multimodális fuvarozók számára elérhető. 

Borítókép: Unsplash

Ezek is érdekelhetik

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Legfrissebb híreink

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

A rovat további cikkei

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.