Jóváhagyta az úgynevezett FerroBonus kezdeményezés végleges tervezetét az olasz Gazdasági és Pénzügyminisztérium, amely ösztönzi a vasúti közlekedésre való átállást az országban.
A három legjelentősebb olasz vasúti árufuvarozási szövetség, a FerMerci, a FerCargo és az Assofer már áprilisban kérte a szaktárcától a 2015 óta érvényben lévő intézkedés visszaállítását. A FerroBonus ugyanis korábban is létezett, de nem fizették ki a 2022 augusztusa és 2023 augusztusa közötti időszakra. Ezenkívül a szövetségek nehezményezték, hogy a közlekedési tárca nem kommunikált a kezdeményezés újbóli aktiválásával kapcsolatban. Ennél az új fejlesztésnél is bizonytalan, hogy mikor kezdődnek a kifizetések.
A 2023-2026 közötti időszakra a FerroBonus alapját évi 22 millió euróban határozták meg. Ez a legalacsonyabb összeg 2018 óta.
A Fermerci azt kifogásolta, hogy a közúti és a vasúti árufuvarozási ágazatok közötti állami ösztönzők jelentősen eltérnek.
Mint ismert, 25 millió eurót különítettek el állami támogatásként a közúti ágazatnak csak a 2022. október 3. és november 16. közötti időszakra. Ezzel szemben a vasúti ágazat a következő három évben, évente kapna 22 milliót.
A FerroBonus kezdeményezést 2016 novemberében hagyta jóvá az Európai Bizottság, hogy támogassa a közútról a vasútra való átállást. Az intézkedés különösen Dél-Olaszországra irányult, ahol még mindig elterjedt a közúti szállítás. Az ösztönző az intermodális szállítási szolgáltatásokat kínáló cégek, valamint a multimodális fuvarozók számára elérhető.
Borítókép: Unsplash