fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Autómentes Nap: kerékpárra ÉS vasútra magyar!

Ma, az Autómentes Napon az ország bármely területére korlátlanul lehet utazni a 990 forintért megváltható “Autómentes napijeggyel”, a kerékpárt pedig ingyen vihetjük magunkkal a MÁV-VOLÁN-csoport és a GYSEV helyközi járatain. 

A hagyományosan szeptemberben megrendezett Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap rendezvényekkel arra ösztönzik a közlekedőket, hogy az egyéni közlekedési eszközök helyett vegyék igénybe a közösségi közlekedést. Ehhez kapcsolódóan a szakminisztérium kezdeményezésére a MÁV-START és a GYSEV járatain ingyenes a kerékpár szállítása – az erre alkalmas járatokon -, beleértve a TramTrain-t is.

Ma, az Autómentes Napon a MÁV-VOLÁN-csoport és a GYSEV járatain a helyközi közlekedésben 990 forintért megváltható “Autómentes napijeggyel” lehet utazni. A napijegyet minden online csatornán, jegykiadó automatában, a pénztárakban és a Volánbusz-járatok fedélzeten is meg lehet vásárolni. A kedvezményes napijegy kizárólag belföldi utazásra, 2. kocsiosztályon vehető igénybe.

A személygépkocsi jelenléte a mobilitási szabadság és függetlenség jelképéből mára a nagyvárosok és vonzáskörzetük egyik legfőbb problémájá vált.

- Hirdetés -

Tegyük hozzá gyorsan, hogy a kisvárosokban és községekben, ahol nincs helyi közösségi közlekedés, ma is az egyéni mozgás záloga az autó. A nagyvárosiasodó Európában, ahol egyre többen kívánnak részesülni az urbanizáció áldásaiból, a személyautók tömege már rontja az életminőséget. A nemzetközi Autómentes Nap célja, hogy felhívja erre a figyelmet.

De mivel, ha nem autóval?

A közösségi közlekedés sok előnye mellett nem biztosítja a háztól házig utazást. Márpedig ez nemcsak kényelmes, de bizonyos élethelyzetekben elengedhetetlen.

Az elővárosi vagy a távolsági közlekedésben azonban a személyautót jól helyettesítheti a kerékpár és vonat együttes használata.

Elővárosban úgy, hogy a lakhelytől a vasútállomásig – és vissza – biciklizünk, városközi úton pedig együtt utazunk a kerékpárral. 

Különösen azóta nőtt meg ennek a jelentősége, amióta Magyarországon is terjedőben vannak az elektromos rásegítésű kerékpárok.

A nyugati országok példája mutatja, hogy a középkorúak és idősek közlekedési szokásait alapjaiban változtatja meg az e-bike.

A kerékpár így a fiatal felnőtt korosztály mellett a népesség nagy része számára jól egészítheti ki a kötöttpályás közlekedést a “last mile”, az utolsó mérföld, avagy az első és utolsó néhány mérföld áthidalásával. 

Ezért is egyre fontosabb, hogy a vasúti szerelvényeken és buszokon legyen elég kerékpár szállítási kapacitás, és ezért jelképes értékű, hogy a MÁV-Volán Csoport az  Európai Mobilitási Héten ingyen kínálja a bringával együtt utazás lehetőségét.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.