fbpx
2025. február 6. csütörtök

A Siemens XXL motorvonatai érkeznek a müncheni S-Bahn-ra

Kilencven, extra hosszú elektromos motorvonat szállítására kapott szerződést a Siemens Mobility, amelyek állításuk szerint több helyet, nagyobb kényelmet és számos újítást biztosít az utasok számára a müncheni S-Bahn járatokon.

A 13 kocsiból álló szerelvények 202 méter hosszúak lesznek, 376 fix és 80 lehajtható üléssel, és összesen 1841 utas befogadására alkalmasak. Az első szerelvény a tervek szerint 2028 végén áll szolgálatba. A Bajor Lakásügyi, Építésügyi és Közlekedési Minisztériuma, a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility által augusztus 2-án bejelentett 2 milliárd eurós megrendelés további egységekre vonatkozó opciókat tartalmaz.

Evelyn Palla, a Deutsche Bahn regionális közlekedésért felelős igazgatósági tagja szerint azz új XXL vonatok mindegyike 1500 személykocsit vált ki a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.

Minden szerelvénynek oldalanként 31 ajtónyílása lesz, amely 1400 mm széles, vagyis 200 mm-rel szélesebb lesz, mint a jelenlegi flottaban. Tágas bejárati tereket terveztek a gyors utasáramlás és elosztás érdekében. Az üléskiosztás 100 mm-rel több lábteret biztosít, mint a jelenlegi flottáé, az összecsukható ülések pedig automatikusan felhajthatók, hogy további állóhelyet biztosítsanak.

- Hirdetés -

Az utastájékoztató rendszer 104 belső és 62 ajtó feletti külső kijelzővel rendelkezik majd, amelyek valós idejű információkat adnak a foglaltságról, az állomási lépcsők és liftek elhelyezkedésével kapcsolatos információk pedig minden ülésről láthatóak lesznek.

A hallókészülékkel rendelkező utasok Bluetooth-on keresztül csatlakozhatnak majd az információs rendszerhez.

Az erős légkondicionálás kényelmes fedélzeti környezetet biztosít -25°C és 45°C közötti környezeti hőmérsékleten.

A DB Regio jelenleg összesen évi 1 millió vonatkilométer szolgáltatást nyújt a 444 km-es München S-Bahn hálózaton a BEG tartományi vasúti ügynökség által odaítélt 12 éves szerződés alapján, amely 2020 decemberében lépett életbe. Az új flotta finanszírozásáról a BEG gondoskodott, amely a pullachi székhelyű LHI Leasing bérbeadót, valamint az Európai Beruházási Bankot és az UniCredit Bankot választotta partnerül. 

Borítókép: Siemens Mobility

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.

Magánberuházásokkal újulhatnak meg a vasútállomások

Az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozások fantáziáját is megmozgatta a nemrég meghirdetett országos állomásmegújítási program.

Az RCH az egyik legenergiahatékonyabb vasúttársaság hazánkban

A Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.