fbpx
2024. július 23. kedd
spot_img

A Siemens XXL motorvonatai érkeznek a müncheni S-Bahn-ra

Kilencven, extra hosszú elektromos motorvonat szállítására kapott szerződést a Siemens Mobility, amelyek állításuk szerint több helyet, nagyobb kényelmet és számos újítást biztosít az utasok számára a müncheni S-Bahn járatokon.

A 13 kocsiból álló szerelvények 202 méter hosszúak lesznek, 376 fix és 80 lehajtható üléssel, és összesen 1841 utas befogadására alkalmasak. Az első szerelvény a tervek szerint 2028 végén áll szolgálatba. A Bajor Lakásügyi, Építésügyi és Közlekedési Minisztériuma, a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility által augusztus 2-án bejelentett 2 milliárd eurós megrendelés további egységekre vonatkozó opciókat tartalmaz.

Evelyn Palla, a Deutsche Bahn regionális közlekedésért felelős igazgatósági tagja szerint azz új XXL vonatok mindegyike 1500 személykocsit vált ki a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.

Minden szerelvénynek oldalanként 31 ajtónyílása lesz, amely 1400 mm széles, vagyis 200 mm-rel szélesebb lesz, mint a jelenlegi flottaban. Tágas bejárati tereket terveztek a gyors utasáramlás és elosztás érdekében. Az üléskiosztás 100 mm-rel több lábteret biztosít, mint a jelenlegi flottáé, az összecsukható ülések pedig automatikusan felhajthatók, hogy további állóhelyet biztosítsanak.

- Hirdetés -

Az utastájékoztató rendszer 104 belső és 62 ajtó feletti külső kijelzővel rendelkezik majd, amelyek valós idejű információkat adnak a foglaltságról, az állomási lépcsők és liftek elhelyezkedésével kapcsolatos információk pedig minden ülésről láthatóak lesznek.

A hallókészülékkel rendelkező utasok Bluetooth-on keresztül csatlakozhatnak majd az információs rendszerhez.

Az erős légkondicionálás kényelmes fedélzeti környezetet biztosít -25°C és 45°C közötti környezeti hőmérsékleten.

A DB Regio jelenleg összesen évi 1 millió vonatkilométer szolgáltatást nyújt a 444 km-es München S-Bahn hálózaton a BEG tartományi vasúti ügynökség által odaítélt 12 éves szerződés alapján, amely 2020 decemberében lépett életbe. Az új flotta finanszírozásáról a BEG gondoskodott, amely a pullachi székhelyű LHI Leasing bérbeadót, valamint az Európai Beruházási Bankot és az UniCredit Bankot választotta partnerül. 

Borítókép: Siemens Mobility

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.