fbpx
2024. április 14. vasárnap

A Siemens XXL motorvonatai érkeznek a müncheni S-Bahn-ra

Kilencven, extra hosszú elektromos motorvonat szállítására kapott szerződést a Siemens Mobility, amelyek állításuk szerint több helyet, nagyobb kényelmet és számos újítást biztosít az utasok számára a müncheni S-Bahn járatokon.

A 13 kocsiból álló szerelvények 202 méter hosszúak lesznek, 376 fix és 80 lehajtható üléssel, és összesen 1841 utas befogadására alkalmasak. Az első szerelvény a tervek szerint 2028 végén áll szolgálatba. A Bajor Lakásügyi, Építésügyi és Közlekedési Minisztériuma, a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility által augusztus 2-án bejelentett 2 milliárd eurós megrendelés további egységekre vonatkozó opciókat tartalmaz.

Evelyn Palla, a Deutsche Bahn regionális közlekedésért felelős igazgatósági tagja szerint azz új XXL vonatok mindegyike 1500 személykocsit vált ki a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.

Minden szerelvénynek oldalanként 31 ajtónyílása lesz, amely 1400 mm széles, vagyis 200 mm-rel szélesebb lesz, mint a jelenlegi flottaban. Tágas bejárati tereket terveztek a gyors utasáramlás és elosztás érdekében. Az üléskiosztás 100 mm-rel több lábteret biztosít, mint a jelenlegi flottáé, az összecsukható ülések pedig automatikusan felhajthatók, hogy további állóhelyet biztosítsanak.

- Hirdetés -

Az utastájékoztató rendszer 104 belső és 62 ajtó feletti külső kijelzővel rendelkezik majd, amelyek valós idejű információkat adnak a foglaltságról, az állomási lépcsők és liftek elhelyezkedésével kapcsolatos információk pedig minden ülésről láthatóak lesznek.

A hallókészülékkel rendelkező utasok Bluetooth-on keresztül csatlakozhatnak majd az információs rendszerhez.

Az erős légkondicionálás kényelmes fedélzeti környezetet biztosít -25°C és 45°C közötti környezeti hőmérsékleten.

A DB Regio jelenleg összesen évi 1 millió vonatkilométer szolgáltatást nyújt a 444 km-es München S-Bahn hálózaton a BEG tartományi vasúti ügynökség által odaítélt 12 éves szerződés alapján, amely 2020 decemberében lépett életbe. Az új flotta finanszírozásáról a BEG gondoskodott, amely a pullachi székhelyű LHI Leasing bérbeadót, valamint az Európai Beruházási Bankot és az UniCredit Bankot választotta partnerül. 

Borítókép: Siemens Mobility

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.