fbpx
2024. május 17. péntek

120 FLIRT Akku-t rendel az ÖBB

Dízel járművei helyére akkumulátoros motorvonatokat vásárol az osztrák vasút.

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) 120 darab akkumulátoros vonat beszerzéséről állapodott meg a Stadlerrel. A FLIRT Akku járműveket a jelenlegi dízelüzemű járműpark kiváltására tervezték, amelyek fenntartható üzemeltetést tesznek lehetővé a csak részben villamosított vonalakon. A keretmegállapodás aláírására és 16 FLIRT Akku megrendelésére várhatóan 2023 őszén kerül sor.  

Az új FLIRT Akku a Stadler FLIRT modelljének akkumulátoros változata, amelyből már több mint 2500 darabot adtak el világszerte.

A szerződésben érintett járműveket Ausztria keleti régiójában kívánják használni, ahol a jelenlegi dízelüzemű flottát váltják majd fel. 

- Hirdetés -

A vasúti közlekedés a leginkább fenntartható mobilitási megoldás. A személy- és áruszállítás vasútra való átterelése ezért központi szerepet játszik az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. A vasúthálózat azonban sok országban csak részben vagy egyáltalán nem villamosított – mint például Ausztriában. A Stadler az elmúlt években következetesen bővítette alternatív meghajtási portfólióját, és jelenleg világszerte segíti a vasútüzemeltetőket a vasúti közlekedés szén-dioxid-mentesítésében. A svájci gyártó az alkalmazási területtől függően személyre szabott megoldásokat kínál ügyfeleinek akkumulátoros, hidrogénes vagy akár hibrid meghajtással.

Ezek is érdekelhetik

Újra lehet-e nyitni a mellékvonalakat?

A tíz mellékvonal bezárásával új fejezet kezdődik a magyar vasút életében. A változás megtörténik, de a nagy kérdés az, hogy visszafordítható-e. Létezik-e gyors megoldás a MÁV mellékvonali járműparkjának megújítására?

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...