fbpx
2025. november 17. hétfő

Vasúti járműipart építene Lázár János

A kötöttpályás közlekedés fejlesztése egyben gazdaság- és iparfejlesztés is – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki már korábban bejelentette, hogy egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot kíván elfogadtatni a kormánnyal.

Nagyszabású vasútfejlesztési programért lobbizik a kormánynál és Orbán Viktornál az építési és közlekedési miniszter. Lázár János erről egy keddi sajtóeseményen beszélt. A tárcavezető azt mondta,

ahhoz, hogy a MÁV a jelenleginél színvonalasabb, komfortosabb, a mostani működési hibáktól mentes szolgáltatást tudjon nyújtani az utazóközönségnek, mindenképpen jelentős járműbeszerzésre lenne szükség.

Ugyanakkor Lázár szerint a kötöttpályás közlekedésbe való beruházással ennél is többet nyerhetne az ország – ismertette a tárcavezető szavait a Promenad24.hu.- A járműbeszerzést nem úgy kell a miniszterelnökkel letárgyalni, hogy odamegy az ember szakminiszterként, elkezdi verni az asztalt, hogy márpedig én mindenféleképpen mozdonyokat és járműveket akarok venni. Azt várja el tőlem a miniszterelnök, hogy a kormányülésen

álljak elő egy olyan fejlesztési koncepcióval a magyar vasút jövőjére vonatkozóan, amely meghatározza a következő tíz évet irányát

– fejtette ki. A miniszter ezért – Lepsényi Istvánnal, a MÁV igazgatósági elnökével és csapatával, a külföldi vasúti társaságok tapasztalatait is felhasználva – készített egy széles körű, mély, alapos szakmai anyagot a magyar vasút jövőjéről, s egy nagyságrendileg 1200 milliárd forintos programra tettek javaslatot.- Azt javaslom a kormánynak, hogy mindenféleképpen invesztáljon a magyar vasúti ágazatba mint gépiparba, mint járműiparba. Azért fogok lobbizni, hogy Magyarországon induljon el egy vasút-újjáépítési program. Lázár szerint ennek a fejlesztési koncepciónak a sorsa azon múlik, hogy a felsorakoztatott társadalmi és gazdasági érvek – legyen szó a járműiparban, a gépiparban rejlő lehetőségekről, a mobilitás, a megközelíthetőség, az elővárosi közlekedés javításáról, a kistelepülések felzárkóztatásáról – meg tudják-e győzni a kormányzatot.

– Ha a jelenleginél jóval többet fordítunk a vasútra, a kötöttpályás közlekedésre, az komoly gazdasági és társadalmi előnyt jelent az ország egésze számára.

Hiszek abban, hogy a kötöttpálya társadalmi előnyt jelent az országnak, az ingázóknak, az elővárosi közlekedést használóknak Budapesten, illetve a járási központokon, a megyeszékhelyeken. Emellett abban is hiszek, hogy gazdasági előnyt is nyújt, mert egy új magyar iparágat lehetne az építőipar mellett fölépíteni, ami a kötöttpályás járműgyártás és a vasúthoz kapcsolódó gépipar és gépgyártás lehetne a jövőben – részletezte.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

KÉKTÚRA mozdonyt és motorvonatot mutatott be a GYSEV

Az újonnan matricázott járművekkel a természetjárás és a fenntartható közlekedés kapcsolatát népszerűsíti a GYSEV.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.