fbpx
2025. január 13. hétfő

Vasúti járműipart építene Lázár János

A kötöttpályás közlekedés fejlesztése egyben gazdaság- és iparfejlesztés is – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki már korábban bejelentette, hogy egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot kíván elfogadtatni a kormánnyal.

Nagyszabású vasútfejlesztési programért lobbizik a kormánynál és Orbán Viktornál az építési és közlekedési miniszter. Lázár János erről egy keddi sajtóeseményen beszélt. A tárcavezető azt mondta,

ahhoz, hogy a MÁV a jelenleginél színvonalasabb, komfortosabb, a mostani működési hibáktól mentes szolgáltatást tudjon nyújtani az utazóközönségnek, mindenképpen jelentős járműbeszerzésre lenne szükség.

Ugyanakkor Lázár szerint a kötöttpályás közlekedésbe való beruházással ennél is többet nyerhetne az ország – ismertette a tárcavezető szavait a Promenad24.hu.– A járműbeszerzést nem úgy kell a miniszterelnökkel letárgyalni, hogy odamegy az ember szakminiszterként, elkezdi verni az asztalt, hogy márpedig én mindenféleképpen mozdonyokat és járműveket akarok venni. Azt várja el tőlem a miniszterelnök, hogy a kormányülésen

álljak elő egy olyan fejlesztési koncepcióval a magyar vasút jövőjére vonatkozóan, amely meghatározza a következő tíz évet irányát

- Hirdetés -

– fejtette ki. A miniszter ezért – Lepsényi Istvánnal, a MÁV igazgatósági elnökével és csapatával, a külföldi vasúti társaságok tapasztalatait is felhasználva – készített egy széles körű, mély, alapos szakmai anyagot a magyar vasút jövőjéről, s egy nagyságrendileg 1200 milliárd forintos programra tettek javaslatot.- Azt javaslom a kormánynak, hogy mindenféleképpen invesztáljon a magyar vasúti ágazatba mint gépiparba, mint járműiparba. Azért fogok lobbizni, hogy Magyarországon induljon el egy vasút-újjáépítési program. Lázár szerint ennek a fejlesztési koncepciónak a sorsa azon múlik, hogy a felsorakoztatott társadalmi és gazdasági érvek – legyen szó a járműiparban, a gépiparban rejlő lehetőségekről, a mobilitás, a megközelíthetőség, az elővárosi közlekedés javításáról, a kistelepülések felzárkóztatásáról – meg tudják-e győzni a kormányzatot.

– Ha a jelenleginél jóval többet fordítunk a vasútra, a kötöttpályás közlekedésre, az komoly gazdasági és társadalmi előnyt jelent az ország egésze számára.

Hiszek abban, hogy a kötöttpálya társadalmi előnyt jelent az országnak, az ingázóknak, az elővárosi közlekedést használóknak Budapesten, illetve a járási központokon, a megyeszékhelyeken. Emellett abban is hiszek, hogy gazdasági előnyt is nyújt, mert egy új magyar iparágat lehetne az építőipar mellett fölépíteni, ami a kötöttpályás járműgyártás és a vasúthoz kapcsolódó gépipar és gépgyártás lehetne a jövőben – részletezte.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Tízpontos vállalást tett Lázár János a közösségi közlekedés fejlesztéséért

Olyan vasútfejlesztési, közlekedésfejlesztési elemeket tartalmaznak, amelyek egy jó részének már az idei évben örülhetnek az utasok.

Orientálható-e a pályaválasztás?

Tibenszky Moni Lisával, a Felelős Szülők Iskolájának alapító-ügyvezetőjével beszélgettünk a pályaválasztás kérdésköréről, a vasúti szektor vonzerejéről.

Már ingyenes a kutya- és a kerékpárszállítás a MÁV-csoport járatain Budapesten

Ingyenessé vált a kerékpár- és kutyaszállítás Budapesten belül a MÁV azon járatain, amelyeken ez eddig csak külön díjfizetés ellenében volt lehetséges.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Már ingyenes a kutya- és a kerékpárszállítás a MÁV-csoport járatain Budapesten

Ingyenessé vált a kerékpár- és kutyaszállítás Budapesten belül a MÁV azon járatain, amelyeken ez eddig csak külön díjfizetés ellenében volt lehetséges.

Iparvágányokról első kézből

A vasúti szektor résztvevőitől sokkal nagyobb együttműködésre lesz szükség, amelyhez a HUNGRAIL és társszervezetei kiváló kereteket tudnak biztosítani.

Dr. Bakai Kristóf Péter: a logisztikai racionalitások kiszolgálására készek vagyunk

Dr. Bakai Kristóf Péterrel beszélgettünk a vasúti szektort érintő határforgalmi kihívásokról, fejlesztésekről, aktualitásokról.

A rovat további cikkei

Orientálható-e a pályaválasztás?

Tibenszky Moni Lisával, a Felelős Szülők Iskolájának alapító-ügyvezetőjével beszélgettünk a pályaválasztás kérdésköréről, a vasúti szektor vonzerejéről.

Már ingyenes a kutya- és a kerékpárszállítás a MÁV-csoport járatain Budapesten

Ingyenessé vált a kerékpár- és kutyaszállítás Budapesten belül a MÁV azon járatain, amelyeken ez eddig csak külön díjfizetés ellenében volt lehetséges.

Iparvágányokról első kézből

A vasúti szektor résztvevőitől sokkal nagyobb együttműködésre lesz szükség, amelyhez a HUNGRAIL és társszervezetei kiváló kereteket tudnak biztosítani.