A kötöttpályás közlekedés fejlesztése egyben gazdaság- és iparfejlesztés is – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki már korábban bejelentette, hogy egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot kíván elfogadtatni a kormánnyal.
Nagyszabású vasútfejlesztési programért lobbizik a kormánynál és Orbán Viktornál az építési és közlekedési miniszter. Lázár János erről egy keddi sajtóeseményen beszélt. A tárcavezető azt mondta,
ahhoz, hogy a MÁV a jelenleginél színvonalasabb, komfortosabb, a mostani működési hibáktól mentes szolgáltatást tudjon nyújtani az utazóközönségnek, mindenképpen jelentős járműbeszerzésre lenne szükség.
Ugyanakkor Lázár szerint a kötöttpályás közlekedésbe való beruházással ennél is többet nyerhetne az ország – ismertette a tárcavezető szavait a Promenad24.hu.– A járműbeszerzést nem úgy kell a miniszterelnökkel letárgyalni, hogy odamegy az ember szakminiszterként, elkezdi verni az asztalt, hogy márpedig én mindenféleképpen mozdonyokat és járműveket akarok venni. Azt várja el tőlem a miniszterelnök, hogy a kormányülésen
álljak elő egy olyan fejlesztési koncepcióval a magyar vasút jövőjére vonatkozóan, amely meghatározza a következő tíz évet irányát
– fejtette ki. A miniszter ezért – Lepsényi Istvánnal, a MÁV igazgatósági elnökével és csapatával, a külföldi vasúti társaságok tapasztalatait is felhasználva – készített egy széles körű, mély, alapos szakmai anyagot a magyar vasút jövőjéről, s egy nagyságrendileg 1200 milliárd forintos programra tettek javaslatot.- Azt javaslom a kormánynak, hogy mindenféleképpen invesztáljon a magyar vasúti ágazatba mint gépiparba, mint járműiparba. Azért fogok lobbizni, hogy Magyarországon induljon el egy vasút-újjáépítési program. Lázár szerint ennek a fejlesztési koncepciónak a sorsa azon múlik, hogy a felsorakoztatott társadalmi és gazdasági érvek – legyen szó a járműiparban, a gépiparban rejlő lehetőségekről, a mobilitás, a megközelíthetőség, az elővárosi közlekedés javításáról, a kistelepülések felzárkóztatásáról – meg tudják-e győzni a kormányzatot.
– Ha a jelenleginél jóval többet fordítunk a vasútra, a kötöttpályás közlekedésre, az komoly gazdasági és társadalmi előnyt jelent az ország egésze számára.
Hiszek abban, hogy a kötöttpálya társadalmi előnyt jelent az országnak, az ingázóknak, az elővárosi közlekedést használóknak Budapesten, illetve a járási központokon, a megyeszékhelyeken. Emellett abban is hiszek, hogy gazdasági előnyt is nyújt, mert egy új magyar iparágat lehetne az építőipar mellett fölépíteni, ami a kötöttpályás járműgyártás és a vasúthoz kapcsolódó gépipar és gépgyártás lehetne a jövőben – részletezte.